calle_jr Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Inte alls dumt. Enkelt och bra. Det kan vara en ide' att sätta 4st M20 kupolmuttrar underst. Quote
Guest Jonne Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Vågar du ha försteget överst med tanke på din bevingade kompis Snyggt bygge förresten Quote
Zalve Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Snyggt,. Jag skulle nog dock fundera på att inte ha synliga stänger på översta hyllplanet, utan försöka komma på en lösning som gör att de stanner I det överstqa planet. Kanske dock inte helt optimalt map stabilitet,,, Quote
Jörgen_G Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Snyggt,. Jag skulle nog dock fundera på att inte ha synliga stänger på översta hyllplanet, utan försöka komma på en lösning som gör att de stanner I det överstqa planet. Kanske dock inte helt optimalt map stabilitet,,, De ovan presenterade kupolmuttrarna skulle kunna vara en lösning på att få snyggare avslutning även på ovansidan med bibehållen stabilitet. /Jörgen G PS Skrev jag att tycker det är snyggt jobbat? /DS Quote
Guest asimov66 Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Ni har väldigt bra ideer allihopa. Tack för dem. När det gäller kupolmuttrar går jag faktiskt och funderar på om jag skulle ha det där nere. Överst gillar jag muttrarna då det gör att bänken ser enhetlig ut. När det gäller att göra de översta hyllplanets gänstav ej synlig, så har jag faktiskt planerat göra det på nästa flexybänk, jupps folkens jag gillade resultatet så mycket att jag gör en till. Till "övriga" utrustningen samt tvn. Densen är skyddad Jonne, har en duk på när monstret kommer ut. Funderade att sätta sexkants "täckskruvmuttrar" (?) ni vet sådana försänkta sexkants muttrar man brukar använda på ikea möbler bland annat som avslut på översta hyllplanet på nästa möbel...det kan bli något. nästa bänk blir bara 670-650 mm och 3 plan (totalt 500 mm hög). Tack för responen och ideerna allt är välkommet. //Morgan Quote
iroise Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Bra jobbat asimov, ser trevligt ut, jag behöver själv ha mina prylar mera på bredden eftersom jag tänkte slänga upp en tv på väggen, så vi får se vad som händer... Quote
Guest asimov66 Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Tack Iroise. Låter trevligt med tv på väggen inte minst för ljudets skull. Quote
Recommended Posts