Ljudupplevelser Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 På Onsdag den 18:e Juni kommer Erik Christensen från Steensen till butiken och demar Revel Ultima2 och Mark Levinson. Vi håller på mellan 12-20 och platsen är Hamngatan 10 i Ystad. Vi kommer främst att spela på en uppsättning med Revel Ultima Salon2 tillsammans med Mark Levinson No. 326 försteg och Mark Levinson No. 431 slutsteg. För att citera ur Larry Greenhills recension i senaste numret av Stereophile: "..the Revel Ultima Salon2 is the best-performing, most natural-sounding full-range loudspeaker I have auditioned in my listening room since I started writing for Stereophile in 1984." Varmt Välkomna! Quote
calle_jr Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 Det kommer jag gärna på. Är det bestämt vad det blir för källa? Quote
calm Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 Högtalarna demades på Malmömässan. Fantastiska på klarhet och ljudbild. Hörde dem i Stockholm någon tid därefter. Förstår att de fick så bra betyg i både Hifi+, TAS och nu Stereophile Calm Quote
Terminator Posted May 30, 2008 Posted May 30, 2008 Är det bestämt vad det blir för källa? En parentes men först så läste jag "Är det bestämt vad det blir för kaffe?"... Några av mina bästa mässupplevelser kommer från just ML och Revel, detta kan nog låta riktigt bra. Quote
Ljudupplevelser Posted May 30, 2008 Author Posted May 30, 2008 Källa är inte bestämd än, det beror lite på vad som hinner hit och vad Erik tar med. Så vi låter det bli en överraskning! Quote
calle_jr Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 Jag vet att Erik Christensen gärna demar med egen musik, vilket är mycket trevligt. Men jag misstänker han har referenser även på LP Quote
Ljudupplevelser Posted June 16, 2008 Author Posted June 16, 2008 Bara en liten uppdatering angående vilken Cd-spelare vi kommer att spela på. Tyvärr hinner inte den Cd-spelare vi först tänkt använda fram i tid så vi har en annan riktigt trevlig Cd-spelare som ersättare, nämligen nya dCS Paganini. Varmt Välkomna! Quote
Recommended Posts