Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej Euphonia vänner !

g16889odbe4.jpg

Beställde ett gäng skivor från cdon för två veckor sen, en vecka senare dök dom upp. Bland annat en vild chansnig på en skiva med Jamie Cullum som heter "Twenty Something".

Detta är en ung kille, 23-24 år från england och detta tror jag är hans andra solo album. Det är väl lite poppig jazz tippar jag på utan att vara speciellt insatt. har lyssnat igenom den nån gång nu och den blir bara bättre och bättre, riktigt super bra tycker jag faktsikt att den är. Kanske mitt bästa skivköp sedan "Eva Cassidy - Live At Blues Alley".

Inspelningen på denna "Twenty Something" ska vara helt analog och inte digital bearbetad alls. Närmare riktigt bra "LP sound" har inte jag kommit i min anläggning än med denna skiva, det låter helt otroligt bra. Inte den mest detaljerade och renaste inspelning jag har hört men närvaron i framförallt Jamies sång röst är helt makalös, tycker jag.

Är det några fler som hört denna Jamie Cullum, hittar inget om han på forumet, kanske för att ni mer erfarna "Jazzare" tycker det är skit ?

Posted

Kul att den funkar. Inte hört den... än ;)

Skoj med ny musik.

Helt offtopic:

Är mitt i boken Miles Davis självbiografi och då blir man sugen på 40-50-tals jazz. Så det vara bara att cyckla ner på stan och handla en packe. Så nu liras det Charlie Parker "Bird" här utav tusan :)

/Mattias

Posted

Det vore otroligt kul om ni lite mer insatta kunde ta och lyssna lite på den här skivan, skulle vara väldigt intressant och höra vad ni tycker, jag är trots allt ganska ny i den här musik stilen... ;)