Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Ny i forumet men har läst olika inlägg en tid. Har idag Advance acuostics cd & slutsteg, Yamaha receiver och Cantons Ergo 611dc. Vill dock höja nivån på framförallt mitt 2-kanalsljud. Har funderat på några olika lösningar och vill gärna ha synpunkter från någon med erfarenheter. Ska försöka lyssna när jag får möjlighet.... Vad tror ni om;

a) Primares SPA21, kan idag köpas ny för drygt 11 kkr.

b) Primares pre30 & A30.2, kan bypassa försteget vid flerkanalslyssning.

c) Bladelius Tyr, kan användas som slutsteg.

Vilken kombination ger mest & bäst 2-kanal, samtidigt som flerkanalsljudet förblir ok?

Fungerar Bladelius & Primare med Cantons Ergo 611 DC?

Tack på förhand

/T

Posted

Är du nöjd med ditt flerkanalsljud? Isf är det tvåkanalsgrejer du ska komplettera med. Jag har lyssnat på Canton RCA, RCS, RCL och Primare och jag tycker dom får fin synergi ihop.

Provlyssna och lita på dina öron!

Posted
Är du nöjd med ditt flerkanalsljud? Isf är det tvåkanalsgrejer du ska komplettera med. Jag har lyssnat på Canton RCA, RCS, RCL och Primare och jag tycker dom får fin synergi ihop.

Provlyssna och lita på dina öron!

Provade I21 till mina ergo 611 men tyckte det lät lite tunnt. Har tyvärr lite långt till återförsäljare. Ser att spa21 säljes till reducerat pris. Kanske detta vore något? Gillar Primares ljud, men undrar mer vilken kraft som krävs för att driva mina högtalare, som jag är väldigt förtjust i.

/T