Jump to content

Recommended Posts

Posted

Finns det intresse för ett interimt Göteborgs-Euphoniamöte redan innan semestern?

Några av våra vänner i Örebro brukar gå och lyssna/kika på den stadens orglar, det fanns ett förslag på det nu mer avsomnade Sweetspot-Forum (så verkade det i alla fall härr om dan) att sammla ihop en skara och gå och lyssna och kika på en Göteborgsorgel...

Jag har informellt snackat med några organistbekanta, och dom vill gärna visa oss sitt arbetsredskap.

Min tanke var att man kanske kan göra detta i samband med en konsert, tex så har Domkyrkoorganisten en lunchkonsert den 6 juni kl. 12.00, finns det intresse att organisera nått i samband med den konserten? (Jag tycker väll att vi minst bör vara ett halvdussin för att det kanske skall vara värt besväret... PMa intresse till mej snarast! :blush:D )

Om det är för nära på så får vi återkomma i frågan i höst...

Jag håller tråden öppen för anmälningar till detta första datum öppet till den andra Juni!

/ptr

Posted
det nu mer avsomnade Sweetspot-Forum (så verkade det i alla fall härr om dan) /ptr

Sweetspot-forumet har återuppstått innan det somnade in. :D

Posted
Jag håller tråden öppen för anmälningar till detta första datum öppet till den andra Juni!

Eftersom jag med kort framförhållning själv fått förhinder nästa fredag (Jobb jag inte kan avböja.. :blush:blush )

och intresset ändå vart ganska svalt för detta datum (men inte för idén) så bestämmer jag självsvåldigt att skjuta på träffen tills vidare!

Jag återkommer med nytt datum! ... och ber om ursäkt för allt besvär detta kan ha åsamkat er euphonier! ;)

/ptr

Posted
Eftersom jag med kort framförhållning själv fått förhinder nästa fredag (Jobb jag inte kan avböja.. :blush:blush )

och intresset ändå vart ganska svalt för detta datum (men inte för idén) så bestämmer jag självsvåldigt att skjuta på träffen tills vidare!

Jag återkommer med nytt datum! ... och ber om ursäkt för allt besvär detta kan ha åsamkat er euphonier! ;)

/ptr

Ibland sätter jobbet käppar i hjulet :) men det är bara att invänta nytt tillfälle.