Jump to content

Recommended Posts

Posted

bdrampit.jpg

BDR Minipits mk3

Erfarenheter av dessa sökes. The pucks heter väl den alternativa modellen. Undrar lite vilken man skall satsa på. Mini pit är lite mindre om jag förstått rätt.

Skriv allt du vet :)

/Mattias

Posted

Glömde en viktig detalj.

Tanken är att det skall ersätta ett gäng hockeypuckar under framförallt cdspelare samt kompletteras med BDR pyramid-konerna.

/Mattias

Posted

Det finns ju Maxipucks eller Doublepucks eller vad man nu skall kalla dom också... :)

BDR-programmet växer i bägge ändar och här har vi en jämförelse mellan störst och minst.

PLAudioBDR005.JPG

Posted

En kompletterande fråga.

På Pucken The Pucks, är det samma typ av urgröpning mitt i pucken som på minipits?

Man funderar och funderar på dessa BDR-grejer samtidigt som under apparater och högtalarstativ är det hockeypuckar i olika storlekar, så det är många puckar (inte bollar) i luften. Inte undrapå man känner sig lite puckad :clown:

/Mattias :)

Posted

Jo jag kastade lite puckar i huvudet på dej inatt när du sov ;) Nädå, undrar hur dessa koner/puckar skulle funka under en stor sub.

Posted

Har sett dem under högtalare som väger mer än 125kg... så det är nog ingen fara. Hur det låter är ju beroende från fall till fall.. man får testa helt enkelt! :)

Timbre: Det funkade väl rätt bra hos "Utopia/Varberg"? Alltså under hans stora Sub Utopia II som han hade innan! Den vägde väl någonstans runt 90kg+ väl?

Posted

Man kan bli pucko för mindre... :D

Ja, standardpucksen har också urgröpning som passar till the Cones. Med metallspikes skruvar man dit en liten medföljande metallstång som spetsen går ner i.

Förmodligen skulle BDR fungera perfekt till en stor sub. Har testat med ART Q-dampers till en Infinity Modulus och det var ett steg framåt.