Mattias Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 BDR Minipits mk3 Erfarenheter av dessa sökes. The pucks heter väl den alternativa modellen. Undrar lite vilken man skall satsa på. Mini pit är lite mindre om jag förstått rätt. Skriv allt du vet /Mattias Quote
Mattias Posted May 18, 2004 Author Posted May 18, 2004 Glömde en viktig detalj. Tanken är att det skall ersätta ett gäng hockeypuckar under framförallt cdspelare samt kompletteras med BDR pyramid-konerna. /Mattias Quote
Timbre™ Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Det finns ju Maxipucks eller Doublepucks eller vad man nu skall kalla dom också... BDR-programmet växer i bägge ändar och här har vi en jämförelse mellan störst och minst. Quote
new order Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Går dessa att använda under högtaleriet också eller är det andra puckar som gäller då Quote
Bravo Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Tyvärr har ju BDR en tendens att vara minst sagt dyra så kostnaderna växer snabbt om man skall ha både puckar och koner mm. Quote
Mattias Posted May 20, 2004 Author Posted May 20, 2004 En kompletterande fråga. På Pucken The Pucks, är det samma typ av urgröpning mitt i pucken som på minipits? Man funderar och funderar på dessa BDR-grejer samtidigt som under apparater och högtalarstativ är det hockeypuckar i olika storlekar, så det är många puckar (inte bollar) i luften. Inte undrapå man känner sig lite puckad :clown: /Mattias Quote
DIYamps Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 Jo jag kastade lite puckar i huvudet på dej inatt när du sov Nädå, undrar hur dessa koner/puckar skulle funka under en stor sub. Quote
Neodynium Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 Har sett dem under högtalare som väger mer än 125kg... så det är nog ingen fara. Hur det låter är ju beroende från fall till fall.. man får testa helt enkelt! Timbre: Det funkade väl rätt bra hos "Utopia/Varberg"? Alltså under hans stora Sub Utopia II som han hade innan! Den vägde väl någonstans runt 90kg+ väl? Quote
Timbre™ Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 Man kan bli pucko för mindre... Ja, standardpucksen har också urgröpning som passar till the Cones. Med metallspikes skruvar man dit en liten medföljande metallstång som spetsen går ner i. Förmodligen skulle BDR fungera perfekt till en stor sub. Har testat med ART Q-dampers till en Infinity Modulus och det var ett steg framåt. Quote
Timbre™ Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 Jag lyssnade aldrig på före/efter men ägaren var nöjd. Quote
Recommended Posts