Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kommande Torsdag 29/5 blir det en intressant lyssningskväll hos Ingemar på Balance i Jönköping. I startfältet återfinns Trigon´s mycket välljudande förstärkare och CD-spelare. Tag med Era favoritplattor och bli inspirerade. Vi kommer bl a att spela med Peak´s Princesshögtalare. Mässan kommer också att bjuda på nyheter från bl a Primare och Thiel.

Väl mött

Posted

En klart trevlig tillställning med trevliga utställare och gott kaffe.

Tyvärr ingen kamera i hugg, men trevliga samtal med utställare som jag inte träffat tidigare.

Lyckades få lite information om kommande uppställningar på Arken mässan. :)

Posted
va, inte ens en mobilkamera? ;)

Själv slank jag förbi lite snabbt på fredagen...men då var festen över... :D

\\K-man

Tyvärr inte.

Batterierna var slut i kameran och mobilen var kvar i bilen.

Det var bra med folk som var där och det spelades friskt med anläggningarna.

Posted

Kul att det dyker upp lite folk när det bjuds på tillställningar!

Härligt med friska spelningar! :) Lyssnade ni på den nya KR-stärkaren

\\K-man

Posted
Kul att det dyker upp lite folk när det bjuds på tillställningar!

Härligt med friska spelningar! :) Lyssnade ni på den nya KR-stärkaren

\\K-man

Om det var den som stod uppställd mellan drakarna så gjorde vi det.

Fungerade bra till finstämd och akustisk musik,,, men orkade inte riktigt med modern Tysk intensiv synth. :D

Det spelades friskt på Audio System högtalarna ihop med vad jag tror vad Primare.

Posted

Jag lyssnade en del på Trigon-elektronik ihop med Thiel och Peak-högtalare.

Ärligt talat så är det svårt att göra någon bedömning överhuvud taget av elektronik.

Vi får väl se vad Hifi&Musik tycker.

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...;f=5&t=4868

Rum och högtalare påverkar ljudet betydligt mer och dessutom okänd musik, men dåligt lät det inte.

Thiel-högtalarna, 3.7, lät väldigt rena men lite tunna och ljusa i klangen.

Rummet åt kanske lite för mycket bas, men Peak-högtalarna lät betydligt fylligare.

CS3_7_pair_morado.jpg

Thiel 3.7

Princess_floor_I.jpg

Peak Princess

Posted

Thielen stod inte uppe när jag var där,, kom nog upp lite senare,

men jag får nog anledning att tro att det kommer att finnas möjlighet att höra dem framöver.

Posted

Svenska Flaggans dag, eller som det kallas nu Sveriges Nationaldag, vad gör man då, jo, kollar lite på Euphonia :)

Där ser man vad rummet betyder, i det här fallet golvet. Intressant är att det kan bekräfta vad Per Kristoffersen säger om sina PEAK-högtalare; att de är mindre känsliga för rummet än andra högtalare. Golvet i det rum där THIELarna och Prinsessorna spelades är tyvärr lite sunkigt. Prinsessorna tog det med ro.....även om de kan prestera mycket bättre.

Det kommer naturligtvis att bli tillfällen att lyssna på THIEL CS3.7. De som bor i närheten av Umeå kan ju börja med att titta in hos RC, det lär fungera riktigt bra enligt Stig & Co. Jag är uppe i Umeå nästa vecka och kollar

/Kenneth