tq_audio Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 TQaudio är en ny svensk hifi-tillverkare, våra första modeller är: Compact 1 Tvåvägs stativhögtalare med fina komponenter (mundorf filter, seas basar mm) och handbyggda lådor. Filtren(/konstruktionen) är optimerade utifrån bla frekvens, fas, distortion, impuls och spridnings-egenskaper. Viss möjlighet till custom i avseende på finish och ljud-anpassning finns. Sub12 Subwoofer med kvalitetskomponenter som är lämplig för såväl musik som film. Slutna lådor anpassade för att ge god basåtergivning neråt 20Hz i rum. Tre olika modeller finns 12.1, 12.2 och 12.3 Quote
plundin™ Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 ...frågor som folk ganska snabbt vill ha svar på : I vilken prisklass hamnar dom? Var kan man lyssna! (och när) Vad har ni för bakgrund? Jag antar att bilderna på er sajt inte gör högtalarna rätta! .. .. Som gammal möbelsnickarräv så krävs det ganska mycket för att hantverket skall impa på mej! Oavsett det så är det alltid kul med nya aktörer på den lilla svenska hifi-dammen! /ptr Quote
vovven Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 Intressant men som Plundin skriver skulle det vara intressant med mer information. Utöver var man kan lyssna, vad dom kostar o s v vore det intressant att veta företagets historia. Är allt tillverkat i Sverige eller kommer kabinetten från Kina? Quote
Greensleeves Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 Bland den information som skulle vara intressant att få infogad på TQaudio:s webbplats, är vikten på de olika högtalarmodellerna. Quote
Kent_n Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Bilder eller hemsida ? var i Sverige ligger fabriken, går det att lyssna på dom o i så fall var ? Quote
plundin™ Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Bilder eller hemsida ? TQ har en ej klickbar länk i sin tagg : www.tqaudio.se (kanske något för dom uppdatera!) /ptr Quote
Kent_n Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Hemsidan har nog ett stort behov av att uppdateras.. Quote
Bebop Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 TQaudio är en ny svensk hifi-tillverkare, våra första modeller är: Har firman något att göra med det kinesiska TQ Audio Kina? I såfall tycker jag det skall klargöras. Om inte, så finns det ännu större skäl att förtydliga att det är en svensk tillverkare. Bryr mig inte ett dugg om var dom tillverkas, men jag är känslig för vad som påstås. Endast "tq_audio" kan bekräfta. Quote
tq_audio Posted May 25, 2008 Author Posted May 25, 2008 Har firman något att göra med det kinesiska TQ Audio Kina? I såfall tycker jag det skall klargöras. Om inte, så finns det ännu större skäl att förtydliga att det är en svensk tillverkare. Bryr mig inte ett dugg om var dom tillverkas, men jag är känslig för vad som påstås. Endast "tq_audio" kan bekräfta. Tack för era synpunkter, ett förtydligande: TQaudio är en svensk tillverkare från sveriges framsida göteborg , även lådor mm byggs här. Det finns säkert fler företag med liknande namn men vi har inget samarbete med ngn annan. Väldigt ungefärliga priser Compact 1 <15kkr sub 12.1 - 12.3 >6 kkr < 10kkr Avlyssnas lämpligen hos en lokal handlare om intresse finns (hos handlaren och ev kunder då). Quote
tq_audio Posted June 21, 2008 Author Posted June 21, 2008 Tack för era synpunkter, ett förtydligande: TQaudio är en svensk tillverkare från sveriges framsida göteborg , även lådor mm byggs här. Det finns säkert fler företag med liknande namn men vi har inget samarbete med ngn annan. Väldigt ungefärliga priser Compact 1 <15kkr sub 12.1 - 12.3 >6 kkr < 10kkr Avlyssnas lämpligen hos en lokal handlare om intresse finns (hos handlaren och ev kunder då). Bor man i närheten av göteborg går det också att låna produkter för utvärdering (förutsatt att demoex finns att tillgå vid tidpunkten) Quote
Recommended Posts