Patrick82 Posted May 17, 2008 Posted May 17, 2008 (edited) Köpte den från Coomo för 53 000 kr i 10/10 condition för 4-5 månader sen (Coomo sa att han gav 1 års garanti). Borde vara i samma skick men jag sätter 9/10 för säkerhets skull. ________ dCS Verdi Encore CD/SACD Transport with Direct Stream Digital upsampling via IEEE1394. Looking for £3,950 ($7,700). This price represents a huge knockdown on the current new price of £9,499 ($19,000 approx). You may see the old Verdi or Verdi La Scala offered at this sort of price but you will not find another Verdi Encore (the Audiogon Blue book states average used price for a Verdi Encore is $8840) Specification: Dual laser mechanism, 2 channel, CD/SACD compatible Clock generation: Precision VCXO PCM Digital outputs: AES3, SPDIF (on RCA, BNC, & TOSlink), and SDIF-2; DSD Digital outputs : 2 x IEEE1394 with encrypted data Digital inputs 1 x AES, 1 x SPDIF (on RCA) Word Clock input and output: 1 x BNC each European (220 - 240 v) voltage Condition: 9/10 ________ £3950 = 46 000 kr (säljes så billigt för jag ska flytta till flickvän och hon gillar inte nördar) Fri frakt inom Sverige! poollogics@hotmail.com Kan visa bilder och webcam. ____________ Min 100% feedback: eBay Audiogon Head-Fi Edited September 16, 2008 by Patrick82 Quote
Timbre™ Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 £3950 = 46 000 kr (säljes så billigt för jag ska flytta till flickvän och hon gillar inte nördar) Fri frakt inom Sverige! Du har väl tänkt över det här... :kiss: Lycka till! Quote
kim Posted May 18, 2008 Posted May 18, 2008 Don´t do it....... du kommer til at fortryde!!! Good luck!! Quote
Patrick82 Posted June 5, 2008 Author Posted June 5, 2008 Borde vara i samma skick men jag sätter 9/10 för säkerhets skull. Jag har packat ner den nu och det fanns inga märken någonstans, den ser ut som ny! Prissänkning 45 000 kr med fri frakt! PS. Om någon vill köpa till dCS Elgar Plus (som ny) så blir det 95 000 kr för dom båda, men jag säljer inte Elgar Plus utan Verdi Encore. Jag vill uppgradera till Scarlatti. Quote
Patrick82 Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 Prissänkning 44 000 kr med fri frakt! Quote
Patrick82 Posted June 25, 2008 Author Posted June 25, 2008 Prissänkning 43 500 kr med fri frakt! Quote
Patrick82 Posted July 1, 2008 Author Posted July 1, 2008 Ingen har nånsin sålt så här billigt förut! Quote
Patrick82 Posted July 1, 2008 Author Posted July 1, 2008 Verdi Encore vs old Verdi versions "This is the latest and the best incarnation of the Verdi with the Purcell capabilities built in: digital inputs and upsampling to DSD of external sources. You can plug in any digital player with AES/EBU or SPDIF outputs and upsample the signal to DSD before outputing it to DAC. Please note that it is not the only difference between the Encore and the earlier Verdi incarnations. The most important difference is the Philips mechanism instead of unreliable Sony, which also sounds MUCH better!! The unit comes with the flight case ($450 value). " Quote
Patrick82 Posted July 1, 2008 Author Posted July 1, 2008 Jag vägde den precis och den väger 24.2 kg med flight casen Jag ger fortfarande fri frakt för jag lovade. Quote
Patrick82 Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 39 500 kr vid snabb affär. :o :o :o :o :o Fri frakt! :o :o Quote
Patrick82 Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 Uppgradering ett steg upp kostar 6+ gånger mer än vad jag säljer dCS Verdi Encore för... Hej Patrik, Tack för ditt mail. dSC Scarlatti Transport kostar 250000 kr inkl. moms. dSC Scarlatti DAC kostar 177000 kr inkl. moms. dSC Scarlatti Clock kostar 80000 kr inkl. moms. Om du funderar på ett komplett packet så finns det naturligtvis utrymme för förhandling. Har du frågor är du välkommen att ringa mig på Vi visade ett sådant system på Malmö mässan och det är nog det mest imponerande ljudprodukt som jag stött på. Det ska vara ganska bra för de pengarna kan man tycka. Quote
Patrick82 Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 (edited) Köpte den från Coomo för 53 000 kr i 10/10 condition för 4-5 månader sen (Coomo sa att han gav 1 års garanti). Jag tror jag kan få mer än 39 500 kr om jag skickar tillbaka den till Coomo!! Jag ska skicka e-mail nu! Edit: Hi, I'm interested in upgrading to Scarlatti DAC, and I want to sell my Verdi Encore and Elgar Plus which I purchased from you 6 months ago, they are in mint condition. Can I trade them in towards a Scarlatti DAC? What would be your offer? Jag ska se vad han svarar! Edit2: hello patrick.i presume you mean the complete scarlatti system not just the dac.?we would allow you £8000 against a scarlatti system. regards paul £8000 = 94 963 kr Jag har den fortfarande för salu ett tag till för 39 500 kr, det måste ju bli rättvist. Edit3: Jag har frågat Virtual Dynamics och dom ger $8840 för min Verdi Encore när jag köper 3 Judge elkablar! $8840 = 53 117 kr I'm interested in 3 Judge power cables with the brass clamps. How much credit would I get if I sent my Verdi Encore to you? It is in mint condition. I have been looking for a buyer and think I have found one that will allow me to give you the 8840.00 so where do we go from here? Rick Sista chansen att köpa för 39 500 kr nu! :o Edited July 8, 2008 by Patrick82 Quote
Patrick82 Posted August 1, 2008 Author Posted August 1, 2008 (edited) Jag ska inte skicka min Verdi Encore till honom, den är fortfarande till salu för låga 39 500 kr! Can I trade-in 3 Genesis towards 4 Judge? If I don't trade in anything, would I get 15% discount for 3 Judge? I will do it either way for you, either option is okay by me. Rick Edited August 1, 2008 by Patrick82 Quote
Patrick82 Posted August 15, 2008 Author Posted August 15, 2008 Verdi Encore låter för neutralt, jag gillar inte det... Jag vill ha färger! Quote
Patrick82 Posted August 27, 2008 Author Posted August 27, 2008 Prissänkning 35 000 kr fri frakt. Quote
Patrick82 Posted August 29, 2008 Author Posted August 29, 2008 Min tjej är arg på mig för att jag inte har flyttat ännu. Hon sa att jag måste ringa om lägenhet i morgon. Jag är rädd att hon ska lämna mig. Jag säljer till högsta budet nu. När min tjej har dumpat mig är den inte till salu längre, sen är jag oskuld förevigt och gift med mitt audio system. Quote
gcs Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Min tjej är arg på mig för att jag inte har flyttat ännu. Hon sa att jag måste ringa om lägenhet i morgon. Jag är rädd att hon ska lämna mig. I en relation måste man respektera varandras intressen. Är det så att hon inte accepterar det så är det nog inte den rätta tjejen för dig. Min fru har levt tillsammans med en nörd i 42 år och hon har aldrig hotat med att lämna mig. Det finns säkerligen flera tjejer som accepterar en hifi-nörd, det är jag helt säker på. Vad tjejer har svårt för är när man har ett jobb som gör att man nästan aldrig är hemma. Quote
Kent_n Posted August 30, 2008 Posted August 30, 2008 Din tjej gillar inte nördar, men rätta mig om jag har fel.. du är ju liksom jag HiFi nörd..och det är din tjej..Alltså kan hon inte vara din tjej..eller.. Man är väl tillsammans med någon därför att man tycker om personen med fel och brister.. Quote
Patrick82 Posted August 30, 2008 Author Posted August 30, 2008 Kolla Audiogon någon sålde samma för 45 000 kr: http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgt...e-sold-sold-sol This is the latest generation Verdi Encore with Purcell DSD upsampler built-in: up-samples all your digital sources to DSD!! See our website for more dCS gear. Sony may have stepped away from supporting SACD rigorously, but with Verdi Encore, you can upsample anything and everything to DSD!! dCS gear is the real deal, unlike the mass-produced Esoteric stuff or the EMM Lab stuff hyped by over-zealous owners and home-based dealers (that's because they can't carry dCS). The dCS front-end may not sound as forward at first, but shortly after you will find that the inner details presented are on a whole different level. It's like finding out that on a properly calibrated TV set, you can see the minute details much better with the sharpness turned all the way down. Comes with original flight case, manual, remote, firewire cable. Quote
Patrick82 Posted August 30, 2008 Author Posted August 30, 2008 (edited) Ska snart sätta på Audiogon auktion, kanske får du betala mer då. Sista chansen nu. Edit: Nu är den på Audiogon! Edited August 31, 2008 by Patrick82 Quote
Patrick82 Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 Nu är den på Audiogon 14 dagars auktion! http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/auc.pl?dgt...&1221441611 Quote
christopher Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Skulle jag ha pengarna nu skulle jag slå till direkt... Quote
Bebop Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 PS. Om någon vill köpa till dCS Elgar Plus (som ny) så blir det 95 000 kr för dom båda, men jag säljer inte Elgar Plus utan Verdi Encore. Jag vill uppgradera till Scarlatti. Förstår inte riktigt logiken här. Din flickvän accepterar alltså Elgar Plus men inte Encore, däremot Scarlatti ... Ett gott råd är att inte vara för snabb. Du har ju bara haft Encore några månader... Under den tid kan Du ju knappast fått ut vad som är möjligt ur den. Quote
Patrick82 Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Förstår inte riktigt logiken här. Din flickvän accepterar alltså Elgar Plus men inte Encore, däremot Scarlatti ... Ett gott råd är att inte vara för snabb. Du har ju bara haft Encore några månader... Under den tid kan Du ju knappast fått ut vad som är möjligt ur den. Jag kommer köpa Scarlatti när vi har gift oss. Innan dess så ska jag använda laptop och hörlurar. Quote
Patrick82 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Inga bud på auktionen ännu. http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/auc.pl?dgt...&1221441611 Verdi Encore har för mycket inre detalj, jag måste kontrollera min andningsrytm för att höra allt, det är jobbigt . Jag gillar dator bättre för att den klipper bort all inre detalj och det blir lättare att andas. Min Verdi Encore är nerpackad och fin, den är redo att skickas direkt efter att betalning har kommit. The Patrick82 Pimp Advantage: You are dealing with a SUPERSTAR in this business. STOP messing with amateurs – it's scary and everything takes a few days/weeks longer. Quote
Patrick82 Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 (edited) Den kan också hämtas hos mig i Stockholm, men då måste jag få betalning innan. Jag vill inte få betalt med fejkade pengar. Har redan fått flera intresserade på min auktion men inga bud?? Kanske väntar alla tills sista minuten då? Edited September 21, 2008 by Patrick82 Quote
Patrick82 Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 1 dag kvar av auktionen! Inga bud, No reserve på $4700 = 31 500 kr :o :o Quote
Amatören Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 1 dag kvar av auktionen! Inga bud, No reserve på $4700 = 31 500 kr :o :o Ok! 1000:- spänn bjudet! Quote
Kent_n Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Min tjej är arg på mig för att jag inte har flyttat ännu. Hon sa att jag måste ringa om lägenhet i morgon. Jag är rädd att hon ska lämna mig. Jag säljer till högsta budet nu. När min tjej har dumpat mig är den inte till salu längre, sen är jag oskuld förevigt och gift med mitt audio system. Skulle bra gärna köpa..men..jag vågar inte..tänk om min tjej säger..du har en cd,,då gör jag slut..men säljer du den..då är jag kvar hos dig..suck..bra elekronik..men fasiken att jag vågar..synd..tungt att äga cd spelare.. Quote
Recommended Posts