Guest Jorma Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Nu var det dags för nästa mässa. Imorgon bitti lättar vi mot: Stereophiles Home Entertainment EAST 2004 Där ska vi spela med Coltrane Alto, Brinkman förstärkare och vinylspelare, Emmlabs DAC och eventuellt deras nya drive uppkopplat med mina kablar. Mässan går 20/5 tom. 23/5. Därefter stannar Leif Olofsson och jag kvar tom. torsdag kväll nästa vecka för att kika på stan och även besöka en del hifibutiker. Det blir ett bildreportage om detta, men när beror lite på hur mycket som finns att göra när vi kommer hem den 28, maj. Quote
Timbre™ Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Hoppas att det inte finns något alls att göra.... Ha en bra resa! Quote
Mattias Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Skall bli spännande att läsa. Lycka till over there /Mattias Quote
K-man Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Det reportaget skall jag läsa! Hoppas verkligen att det är stiltje när du kommer hem! Måste säga att jag tycker det är mycket kul att när MD ställer ut, spelas det med "nya uppsättningar" och märken var och varannan gång....att de dessutom sedan ibland dyker upp i MD:s lyssningscenter är inte fel alls! Kör hårt, och ha en trevlig resa! \\K-man Quote
Guest Jorma Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Jag har redan föraningar om att det kommer en stor beställning till England framöver och engelsmannen som isåfall blir min distributör i England ringde mig ikväll och ville ha en seriös kväll med lite drinkar och cabeltalk. Han har lånat en uppsättning kablar och har som han antydde troligen sålt en del i England redan. Han är redan Mårten Designs distributör och lade för någon månad sedan en första beställning på 2 par Coltrane, 1 par Coltrane Alto och ett par Miles. Tim de Paravicini sade bara några dagar innan denna beställning att England är inget att satsa på. Där går inte att sälja något!!!! Resfeber, rampfeber eller vad sjutton det nu är har jag drabbats av ikväll och jag som trodde att jag hade blivit värdsvan Och nu är jag helsnurrig, men det går över på överesan imorgon. Det är väl därför som det kallas för överresa :cool: Tack ska ni ha för lyckönskningarna. Vi hörs i slutet av nästa vecka. Quote
Neodynium Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Ha det underbart!! Jag är duktigt avis!! Skulle gärna ha följt med!!!! ' Quote
Cyber Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Lycka till Jorma :cool: Hoppas du hinner med att göra en liten bilddokumentation, så vi andra får ta del av "eventet" (på håll) Mvh Cyber Quote
Guest Jorma Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Det kommer väl fler tillfällen Neodynium. Det är bara att haka på. Här är en av dom som varit hemma hos mig den senaste tiden och lyssnat: Valentinefilms Klicka på Features så ser ni några häftiga filmer som han har fixat undervattensscenerna till. Han köpte ett par Coltrane, ett par balanserade EAR 509 och förmodligen minst en omgång No.1 kablar efter det hembesöket. Han har en hembioanläggning med Sonus Faber Guerneri runt om sedan tidigare och har en del bekanta inom filmvärlden som har problem med att sätta sprätt på sina slantar. En kul kille den här Mikael Valentine som tyckte om Göteborg och lovade att ta med frugan när han kom nästa gång. Då skulle vi ut hela gänget och jag misstänker att han betalar allt. Det gjorde han förra gången trots att han var min och Mårten Designs gäst. Han slängd sitt kontokort på bordet och reste sig upp (stor välbyggd före detta atackdykare) under våra protester, och sa att om någon av oss funderade på att betala så fck han visa vad han gick för först Jag utmanar inte grabbar som är dubbelt så stora som jag, så han fick betala. Det sved inte i plånboken. :cool: Sådana kunder kan jag tänka mig fler av. Quote
Guest Jorma Posted May 22, 2004 Posted May 22, 2004 Halsningar fran New York. Det ar trevligt har aven om massan ar stokigare an CES. Nu blir det Jazzklubb for att friska upp kontakten med riktigt ljud. Mvh, Jorma och Leif Quote
Timbre™ Posted May 22, 2004 Posted May 22, 2004 Vid senaste kontakten med "riktigt ljud" tillsammans med Jorma var det amplituder som fick ölet att krusa sig i glasen . Hoppas ni inte hamnade för nära trummisen den här gången Jorma... Quote
Guest Jorma Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Det var amplituder av den varre sorten med ett jazzband som korde med PAstuk med volymrattarna i maxlage. Det var pa den kanda klubben Birdland. Battre tur var det pa ett annat stalle som hette Jazz Gallery. Ett litet stalle med plats for ett 50-tal sittande och sjalvservering av vin!! En burk pa disken som man kunde betala i och ingen personal alls. Massan har gatt bra kanns det som med en massa folk som komenterade ljudet som ett av dom basta rummen pa massan. Alla Stereohiles storre gubbar har varit i vart rum och Art Dudley blev sittande i nastan 1 timma. Det var som han sjalv sa minst 5 ggr. langre an i nagat annat rum och nar han gick tog han forst Leif i Hand och sedan mig och tackade for en mycket trevlig lyssningsstund och sa att "Kockarna ar att gratulera till en val komponerad anrattning" Jag har traffat Ray Kimber och hade en trevlig pratstund med honom. Han har gett mig en liten trevlig sak som skulle lamnas till Timbre. Mycket trevlig av det lilla vi har lyssnat :cool: Quote
Timbre™ Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Lyckas du få med Ray Kimber som medlem blir det mer vin än du orkar dricka upp... Quote
Neodynium Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Kimber själv hade inte varit dumt att ha som medlem!! Jorma: Kul kund... han har ju varit med och fixat med riktigt stora filmer!! Quote
Timbre™ Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Ray Kimber är mycket forumsaktiv och visst hade det varit kul men språket blir onekligen ett problem... Victor Khomenko är med, men han har väl knappast tid att bläddra i ordlistor... Quote
Neodynium Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Det är sant så sant! Vi får börja skriva på engelska.. enda lösningen! Quote
marbrink Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 En Euphonia intervjuv med mr. Kimber hade ju iaf varit riktigt kul! Quote
Timbre™ Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Euphonia International Music & Audio Freak Forum.... :cool: Dreams & Consequences. Quote
Guest Jorma Posted May 29, 2004 Posted May 29, 2004 Ray Kimber är så gott som medlem på forumet. Det är bara en tidsfråga innan han har skrivit sitt första inlägg här Här är Ray och WBT,s chef och själv står jag inklämd mellan dom med Timbres present i handen :cool: Fortsättning följer så småningom på bildforum med ett reportage från New York 2004. Quote
Neodynium Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 "Mäktigt" folk du träffade där... Kul!! Ge oss gärna fler foton!! Quote
Recommended Posts