Schill Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jag uppskattar nyheter lika mycket som alla andra.......MEN det känns som Euphonia har blivit en annonspelare. Ständigt dessa anonnser. Visst är det ett billigt sätt för företagarna att nå en målgrupp som kanske är intresserad. Men är det verkligen det Euphonias forum är till för? Visst kan nyhetsforumet kanske vara en möjlig plats för dessa annonser, men måste jag se dom på förstasidan?? //Schill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Annons eller nyhetsmeddelande...gränsen kan vara hårfin men vår policy har hittills varit frihet under sunt förnuft. Nu har vi förstärkt administrationen så diskussionen skall tas upp på nytt men själv undviker jag helst snåriga gränsdragningar med åtföljande komplikationer. Information om nya agenturer, produkter och erbjudanden bidrar ju till forumets allmänna innehåll och blir det alltför prisfixerat är Euphonia Butiksannonser rätt plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jag uppskattar nyheter lika mycket som alla andra.......MEN det känns som Euphonia har blivit en annonspelare. Ständigt dessa anonnser. Visst är det ett billigt sätt för företagarna att nå en målgrupp som kanske är intresserad. Men är det verkligen det Euphonias forum är till för? Visst kan nyhetsforumet kanske vara en möjlig plats för dessa annonser, men måste jag se dom på förstasidan?? //Schill Jag tycker faktiskt att annonserna ger mig ett nyhetsvärde. Om Du jämför antal övriga inlägg, så är handlarnas annonsinlägg inte många. Om en handlare visar upp sin produkt är väl det inte så annorlunda än medlemmarnas reportage från butiker och mässor? Där annonseras ju också om hifi-prylar och nya/gamla butiker. Jag ser hifi-butikerna som en resurs för oss hifi-intresserade och vi får ju förvänta oss att dom säljer ett och annat för att överleva. Om en handlare skulle annonsera eller påstå ovederhäftiga påståenden brukar forumet inte vara sen att gå till motattack, vilket också gagnar medlemmarna. Den möjligheten ges inte i hifi-pressen. Dom filtrerar också bort nyheter dom av en eller annan anledning inte vill publicera. Samma sak med "brev till redaktionen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Kanske Schill i första hand tänker på Portalen Merparten av det som visas där är (till skillnad från Audioforum) nyheter, och de flesta nyheter är från handlare. Många surfar in via Portalen. Jag anser det är bättre att uppmana medlemmar att skriva mer om nyheter än att införa strängare restriktioner för handlare. Just av de skäl som Bebop anger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Kanske Schill i första hand tänker på Portalen Rent tekniskt kan man ju spärra Nyhetsforum från att dyka upp i Portalen men det skulle bli konstigt då det är lite "senaste nytt" över hela portaltanken. Du har helt rätt i att mer nyheter skulle balansera upp det hela och det går väl lite i vågor beroende på årstid och vad som händer i hifivärlden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Vi kan ju försöka balansera det hela med att medlemmar utan branschanknytning postar i Nyhetsforum också? Många gånger springer man ju på nya saker när man surfar ute i världen, och det kan ju vara skoj att dela med sig även om det saknas distribution i Sverige osv.. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Skall det inte vara någon ordning ALLS längre? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Ordnung über alles och frågan är som synes ute på remiss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jag tycker det är kul att läsa under "nyheter" om att sladd fått in en ny förstärkrae, Audio Consept fått en ny högtalare o.s.v..Att dom själva tycker att deras produkter är bra, är nog svårt att undvika. Däremot om dom började skriva att min förstärkare/högtalare är mkt bättre än konkurent X, då spårar det ut. Tycker det sköts ganska snyggt och med respekt, m.a.o går aldrig över gränsen.. Skall vi inte tillåta det, då blir det glest under "Nyheter" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Personligen har jag inget problem med annonser eller annonsliknande inlägg på portalen, så länge det framgår att det är en handlare som står bakom. Jag tror mig kunna värdera informationen och se vad som kan vara intressant för mig. Läser i princip bara internationella hifi-tidningar och får där mycket nyheter och tester. Kul när man sedan ser att någon svensk handlare tar in en produkt. För då finns det möjlighet att lyssna och göra egna utvärderingar. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Tommy Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 jag tycker det är helt ok med "annonser" om nya produkter, om sladd eller någon annan vill pusha för en ny produkt är det inget problem för mig, det viktigaste är att man får låna grejerna och lyssna hemma själv eller lyssna i affären. jag köper inga hifiapparater utan att lyssna på dem tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Jamnført med andre forum er Euphonia deilig fritt for plagsomme annonser, imho. Ellers kan jo annonser være både opplysende og inspirerende ettersom hvilken fase man er i av sin HiFi historie, så lille det som dukker opp her kan man godt leve med... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts