plundin™ Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Ser inte att det finns någon lämplig tråd där man kan ställa praktiska forumsfrågor! (kanske nått att spika?) Tex. så letar jag efter en inställning för hur meddelandena i en tråd sorteras, jag skulle vilja ha omvänd sortering mot vad jag får nu... ie. det senaste meddelandet skulle komma först (inte det första, som det är nu).. Det är en inställning man borde kunna göra individuellt, tex under "My Controls" => Bord settings? Eller har jag bara inte hittat den??? (Jag fick lägga ämnet här eftersom bara admin har priviligïer i informationsforat! ) /ptr Quote
mikael2 Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Sorteringen anges globalt dvs lika för alla vad jag kan hitta. Kan ju ändra på den om behovet finns? För nya olästa poster så är en bra metod att klicka "View New Posts" och sedan klicka på den lilla röd/vita fyrkanten bredvid ämnet så hamnar ni på första olästa inlägget i tråden. Quote
eliot Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 För nya olästa poster så är en bra metod att klicka "View New Posts" och sedan klicka på den lilla röda fyrkanten bredvid ämnet så hamnar ni på första olästa inlägget i tråden. Så gör jag alltid - och jag tycker att det är bra som det är Quote
plundin™ Posted May 11, 2008 Author Posted May 11, 2008 Kan ju ändra på den om behovet finns? Känns mest som om det ett individuellt behov! Vet att funktionen finns på andra foa (mjukvaror).. /ptr Quote
mikael2 Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Känns mest som om det ett individuellt behov! Vet att funktionen finns på andra foa (mjukvaror).. /ptr Ja det kan ju bli en "spoiler" i spännande avtäckningar eller gissningslekar om det sätts globalt. Quote
Kent_n Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Sorteringen anges globalt dvs lika för alla vad jag kan hitta. Kan ju ändra på den om behovet finns? För nya olästa poster så är en bra metod att klicka "View New Posts" och sedan klicka på den lilla röd/vita fyrkanten bredvid ämnet så hamnar ni på första olästa inlägget i tråden. hade inte en susning om denna funktion, fungerar kanon.. Quote
Recommended Posts