Jump to content

Recommended Posts

Posted
Argumentet som går att argumentera mot lyder(inte så svårt) : Mest praktiskt hade ju varit att kunna träffa Peter Mcgrath på Arken, utan att behöva förflytta sig en halvtimme.

Men visst, man kan ju anslå tre dagar för mässbesöket, så man hinner med det man vill titta/lyssna på.

Får hålla med där. Syftet med en mässa är väl ändå att allt ska visas upp inom samma lokal eller åtminstone på gångavstånd.

• Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Får hålla med där. Syftet med en mässa är väl ändå att allt ska visas upp inom samma lokal eller åtminstone på gångavstånd.

som sagt, mässan är på arken. Sedan är det ett annat evenemang på Elite Plaza....

Posted
Argumentet som går att argumentera mot lyder(inte så svårt) : Mest praktiskt hade ju varit att kunna träffa Peter Mcgrath på Arken, utan att behöva förflytta sig en halvtimme.

Men visst, man kan ju anslå tre dagar för mässbesöket, så man hinner med det man vill titta/lyssna på.

Det kan i.o.f.s. även vara kul att ta sig över Atlanten :) men vill man ha allt på samma plats så har du naturligtvis rätt.

Som hifikonsument och lyssnare har jag inga synpunkter på det här utan tycker mest det är trevligt att så mycket som möjligt visas upp.

Posted
Om man sen inte tycker det är värt 30min resväg för att få höra vad som bör vara en av världens bästa högtalare så slipper man ju :)

För mig är det självklart att det är värt att besöka Elite Plaza för att höra Alexandria men var hamnar vi om väldigt många väljer att ställa ut "på sitt håll" ;)

Posted
För mig är det självklart att det är värt att besöka Elite Plaza för att höra Alexandria men var hamnar vi om väldigt många ställer ut "på sitt håll" ;)

Jadu i värsta fall så får du väl välja vad du vill lyssna på istället för att springa på precis allt

men stan är inte så himla stor så du borde hinna med det mesta utan problem ändå.

Jag tycker snarare vi borde glädjas åt att det arrangeras saker på andra håll också istället för enbart ha utbudet på arken.

Posted
Jadu i värsta fall så får du väl välja vad du vill lyssna på istället för att springa på precis allt

men stan är inte så himla stor så du borde hinna med det mesta utan problem ändå.

Jag tycker snarare vi borde glädjas åt att det arrangeras saker på andra håll också istället för enbart ha utbudet på arken.

Mångfald är bra? Om det sprids ut menar du?

Om man funderar i ett något längre perspektiv... nästa gång blir det flera sidekicks och till slut får man ett antal event runt om i staden i stället för Arken.

Framgång?

mvh

Posted
Framgång?

Tveksammt!

Men till och med arrangören måste väll hålla med om att Arken ligger en smula avsides ur ett lättillgänglighetsperspektiv? ;)

Inte minst för oss som inte har något val annat än dom komunala komunikationsmöjligheterna!

Sen är det väll egentligen bara Ekman som är riktigt intreserad av AudioNords sideshow! :evil: :cool:

/ptr

Posted

Sladd: Om jag ska va helt ärlig så skulle det inte göra mig så himla mycket om det blev så men jag tror inte det kommer hända, Arken har en speciell ställning och jag ser inte ditt scenario som speciellt troligt utan snarare är det bara trevligt ju fler olika evenemang vi har under denna helgen, Arken är ju i princip fullbokat ändå vad jag har förstått.

Är det bara jag som är intresserad av Alexandria? bra då får jag förmodligen en bra sittplats iallafall :)

För övrigt så är det precis samma sak under CES där körs också en massa sidoevents på andra ställen än the venetian.

Posted

Tveksammt!

Men till och med arrangören måste väll hålla med om att Arken ligger en smula avsides ur ett lättillgänglighetsperspektiv? ;)

Inte minst för oss som inte har något val annat än dom komunala komunikationsmöjligheterna!

Sen är det väll egentligen bara Ekman som är riktigt intreserad av AudioNords sideshow! :evil: :cool:

/ptr

Visst ligger det avsides! Vi har bett dem flytta stället till Heden men de har hittills avvisat idén. :) Jag har ägnat veckor åt att åka runt till tänkbara alternativ - just in case, Arken bytte ju ägare för ett drygt år sedan och vi blev lite osäkra. Nu blev det ju till det bättre men det visste vi inte först.

På Avenyn, på flera Hotell runt om i staden, Gothia Towers, Hotell Elva m fl, det ligger 4 offerter i lådan och de har alla samma sak gemensamt. Inget av ställena har lika bra lokaler. Försök hitta ett ställe som har 43 rum som man kan gå in och stänga dörren om sig och utföra en demonstration i. (där majoriteten inte är enkelrum i en hotellkorridor)

På samma ställe är det en fördel om det finns stora ytor för allehanda försäljning och sist men inte minst, tillgång till mat, fika och så ett hotell i huset ovanpå det! (för utställarna är det guld att hotelldelen ligger nära men fysiskt skild från musikrummen)

Men visst ligger det avsides.

Hur effektivt och enkelt (och "nära") skulle det kännas att ta spårvagn eller buss i stan till 5 eller 10 olika adresser under ett par dagar?

mvh

Posted
Hur effektivt och enkelt (och "nära") skulle det kännas att ta spårvagn eller buss i stan till 5 eller 10 olika adresser under ett par dagar?

Jag håller helt med om dom positiva elementen av Arken som plats, ovanstående alternativ låter intressant på ytan, men känns ändå ganska tveksammt om man skulle kunna kalla det för mässa då (om man inte la det på Svenska mässan, inegt ekonomiskt alternativ antar jag..)!

Däremot skulle Du kanske kunna ta ett snack med västrafik och Arken om att dra en bättre busslinje mellan centrum och hotellet, inte minnst nu när Norra Älvstranden börjar bli ett sånnt nybyggareldorado! :?:

/ptr

Posted
För övrigt så är det precis samma sak under CES där körs också en massa sidoevents på andra ställen än the venetian.

Så är det ju faktiskt och det skulle kunna ses som ett kvitto på att en mässa håller på att etablera sig i världstoppen. Utan tydligt huvuddragplåster (som här den ursprungliga mässan) finns dock nog en risk att allt faller platt till marken.

Posted

Jag gillar självklart mångfald!

Själv skall jag försöka vara med på alla events.

Både och är nog melodin.

Vem vill missa Alexandria "live". Det är nog en gång i livet man har chansen att få denna upplevelse.

Suger fortfarande på karamellen från Lärarhögskolan och Maxx.

Sideevents är nog melodin för att tillgodose allas intressen. Både mainstream-hifi och extrem high-end.

Arken tycker jag är ett trevligt arrangemang men något off i geografin.

Fick allt plats under samma tak vore det väl bra men bristen på större rum är väl problemet?

Ont om konferensställen/hotell med tillräckligt med bra lyssningsrum är väl det stora problemet.

Kistamässan är ett exempel på detta.

Vi ses i Gbg!

Calm

Posted
Jag gillar självklart mångfald!

Själv skall jag försöka vara med på alla events.

Både och är nog melodin.

Vem vill missa Alexandria "live". Det är nog en gång i livet man har chansen att få denna upplevelse.

Suger fortfarande på karamellen från Lärarhögskolan och Maxx.

Sideevents är nog melodin för att tillgodose allas intressen. Både mainstream-hifi och extrem high-end.

Arken tycker jag är ett trevligt arrangemang men något off i geografin.

Fick allt plats under samma tak vore det väl bra men bristen på större rum är väl problemet?

Ont om konferensställen/hotell med tillräckligt med bra lyssningsrum är väl det stora problemet.

Kistamässan är ett exempel på detta.

Vi ses i Gbg!

Calm

Det blir trevligt att mötas calm!

För alla eventualiteter (man kan inte vara nog tydlig :) )

Stora rum på Arken är inte problemet. Alexandria kunde mycket väl körts i det stora rum som företaget haft i många år, ett rum man såklart också hade första tjing på enligt våra turordningsregler. Man väljer att bryta sig ur och köra ett sidoevent. Det är en fri värld och det finns ingen chism (som jag känner till) men platsbrist handlade det alltså inte om.

Anders på Hifistället är också välkommen närhelst han vill, även i stora rum. (det är egentligen de små och mellanstora rummen som är bristvara).

Det är en fri värld och vi vill inte ha det på något annat sätt. Var och en gör de bedömningar de finner bäst. Vi önskar båda eventen på stan lycka till och att den fina Alexandrian fås att sjunga som vi hört den sjunga i USA.

Hoppas härmed ha stoppat allt prat om att "inte få plats" för det är helt enkelt inte sant.

mvh

Posted

Platsbrist var ett antagande, uppenbarligen utan grund från min sida. Beklagar!

Har ingen anledning som hifi-intresserad att ta ställning för eller emot sidoarrangemang.

Varje utställare/leverantör har att ta ställning för sin del hur han vill exponera för sin målgrupp och erbjuda maximala frestelser. :mm:

Mitt intresse är att få sköna hifi-upplevelser under denna Göteborgshelg. :D

Tvåkanals är mitt intresse och därför mindre intresserad av annat. :D

Vi ses!

Calm

Posted

Det är en höjdpunkt denna helg varannat år. Tiden går fort och det är ju redan i helgen :mm:

Brukar försöka sy ihop nåt med musik men denna gång hinns det inte med. Får besöka mitt favorit jazzhak Nef vid nåt annat tillfälle.

Skall bli riktigt kul. Syns grabbar!

/Mattias

Posted

När jag läser reppotage från stora vida världen såsom mässa i USA så har dom ofta sidoutställningar.

Kanske betyder att Arken börjar ses som en stor mässa ?

I Sthlm finns mig vetligen inga sidoutställningar på mässan..

Posted

Calm: Det är helt lugnt, besökare skall såklart gå till båda platserna! Den interaktiva världen skapar dock ibland saker som man får vara snabb att tydliggöra.

Kent: Så är det såklart!

Plundin: jag har lånat ditt inlägg och lagt ut det på Arkens hemsida under "hitta hit" Hoppas att det är OK!

Och nu kom nya Njord och Sigyn! Vi behöver större rum.... :D

mvh

Posted

Det ser ut som om samåkningen går i stöpet nu när en polare inte kan följa med. Det finns platser i bil från Linköping på lördag och tillbaka samma dag om intresse finns?

Posted

Jag vet inte hur det ser ut på Arken, för jag har aldrig varit där..Men om det finns ett fik eller dyl..tänk om vi Euphoniavänner skulle samlas där vid ett speciellt klockslag och hälsa på varandra, se personen bakom nicket...Kanske lite överkurs..?

Posted

Glöm inte att ta med er Euphonia-pin ;)

Det brukar finnas ett ställe att fika precis när man kommer upp för trappan till "huvudplanet". Om 8 timmar bär det av mot Göteborg över Märsta.....

//Eliot

Posted
Vad sägs om kl:14:00 på Lördag för alla som vill på fiket som Eliot nämnde ?

Låter ju trevligt!

Hur många av er hinner ta en vända redan idag?

/Henrik(drar ut om några timmar...)

Posted

Åker i eftermiddag till Götet, tanten log så rart och sade att hon ville följa med trotts att vår planerade lillsemester sprack p.g.a av jobb. För undertecknad endast Lördag..

Posted

Om tiden strekker til idag så blir det vel en liten sveng innom Arken!!

mvh