Timbre™ Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 ....då släpper jag samordningspinnen där... Vi kan ju hjälpas åt beroende på vad som eventuellt dyker upp. Quote
Putte Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Troligen befinner jag mig i Göteborg redan. Man fick ju ordna till så att jag var tvungen att åka till Götet i jobbet just den fredagen. det innebär ju att resan blir gratis, tänk så många skivor man kan köpa för de pengarna. Jag kommer att vara där fredag eftermiddag och hela lördagen. Jag kommer att åka ner tidigt torsdag eller möjligen onsdag, knappast nån som vill hänga på då väl. En Euphoniaträff, resturangbesök och massor med god musik från fina apparater - vad mer kan man önska? Längtar redan! Quote
K-man Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Vi kan ju hjälpas åt beroende på vad som eventuellt dyker upp. Japp, helt klart, och jag hjälper gärna till. \\K-man Quote
Schill Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Undertecknad kommer att dyka upp redan fredag (dock fullbokad på fredagen) men lördag skulle vara kul att träffa lite Euphonister :D och äta gott och lyssna på lite örongodis är aldrig fel. Quote
calm Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Jag har just bokat hotell och kommer ner på fredag någon gång mitt på dagen åker hem söndag. Har inget bokat fredag eller lördag kväll än. Så det är öppet för förslag. Calm Quote
stargazer Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Jag och new order har pratat om att åka ner till Götet, men inget bestämt ännu. Samåkning är dock ingen issue - blir nog att flaxa ner me Cityairline... Någon fler från Norrbotten? Quote
helios Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Denna helg befinner jag mig i den underbara staden BODEN. Men jag har uppmanat min bror som bor i Askim att vara min "korre". /helios Quote
Guest om.s Posted July 13, 2008 Posted July 13, 2008 Er gjerne med på noe under denne helgen, får Norges besøk på lørdagen og vi henger gjerne med på noe.... mvh Quote
Kent_n Posted August 9, 2008 Author Posted August 9, 2008 Jaha ja, nu är det beställt hotellrum för mig och tanten, vi kommer samtidigt ta en minisemester, så kommer ner Torsdag.. Quote
conan Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Tänkte höra om någon vill dela bensinkostnaden via Linköping på lördagen eller ev. lördag-söndag? Quote
iroise Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Jag och en god vän skall dit vi kör UPP redan på fredagen och stannar till söndag. Vi bor på Arkenhotellet och det var inte dyrt. OT: Någon som kan rekommendera någon välsorterad vinylbutik med beggad och ny vinyl!? Quote
plundin™ Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 OT: Någon som kan rekommendera någon välsorterad vinylbutik med beggad och ny vinyl!? Du har helt klart missat denhär pågående tråden : Göteborgs Musikmecka Vi får se om vi hinner kliva dit nått ben till innan Arken... Det hänger lite på om och när fotografen har tid... /ptr Quote
verdad Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Hört att Audio Nord inte ska vara med på Arken mässan (Wilson), utan ställa ut någon annanstans i Göteborg! Någon som kan bekräfta!? Verkar ju vara något väldigt galet om så är fallet. Då måste man ju fara iväg till ett ställe till. Edit: felstavning Quote
eliot Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Hört att Audio Nord inte ska vara med på Arken mässan (Wilson), utan ställa ut någon annanstans i Göteborg! Någon som kan bekräfta!? Verkar ju vara något väldigt galet om så är fallet. Då måste man ju fara iväg till ett ställe till. Jag bläddrade i Hifi & Musik på biblioteket för någon dag sedan och där fanns en helsidesannons om att Audionord skulle dema Wilson Audio Alexandria II (Peter McGrath) tillsammans med Krell Evolution och med kablar från Nordost på Elite Plaza i Göteborg den 12-14 september Quote
verdad Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Jag bläddrade i Hifi & Musik på biblioteket för någon dag sedan och där fanns en helsidesannons om att Audionord skulle dema Wilson Audio Alexandria II (Peter McGrath) tillsammans med Krell Evolution och med kablar från Nordost på Elite Plaza i Göteborg den 12-14 september Vaddan detta? Måste ju vara en jättemiss at de inte är med på mässan. Är det fler företag som inte kommer vara med? (Som borde vara det) Har arkenmässan och dessa råkat i luven på varandra eller vad är det fråga om? Quote
Timbre™ Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Någon som kan bekräfta!? Ja, det blir öppet hus lördag-söndag. Quote
Ekman Posted September 5, 2008 Posted September 5, 2008 Audionord kommer spela på Arken också men det blir ett lite mindre rum med Audio Physic och Sim audio prylar. och sen kör de alexandria på elite plaza och lite nordost/krell/sonus demo på hifistället. kan även nämnas att en viss forummedlem kommer dema i arkenrummet Quote
sladd Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 jag kan sanningsenligt säga att det inte råder något "i luven" "sidekicks" är ett vanligt fenomen ute i den stora världen. Både Hifistället (som var med 04 senast med stora horn men tackade nej följande mässa) och Audionord (som varit med sedan starten Hedenhös ca) hade dock fått plats på årets mässa. Jag nämner detta eftersom det då och då framförallt nattetid på andra mässor i landet florerar konspriationsrykten som går ut på att vi skulle blocka några och gynna andra. På Arken är ALLA välkomna och hur det går till att ta sig in och få ett rum har diskuterats så många gånger att de flesta nog vet hur det går till. Ett undantag som gjorts genom åren är Hifistället (04) eftersom vi är extra måna om att ingen skall känna som att vi blockerar en konkurrent i närområdet. I år hade vi dessutom - eftersom Arken byggt om och byggt ut - möjlighet att ringa Hifiklubben Göteborg för ett av de nytillkomna rummen, även det med tanke på mässans bredd och idén om lokal förankring som kommer alla till nytta. Samarbete ni vet Välkommen till Arken som demoslav Ekman! mvh Quote
Matrixen Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 jag kan sanningsenligt säga att det inte råder något "i luven" "sidekicks" är ett vanligt fenomen ute i den stora världen. Både Hifistället (som var med 04 senast med stora horn men tackade nej följande mässa) och Audionord (som varit med sedan starten Hedenhös ca) hade dock fått plats på årets mässa. Jag nämner detta eftersom det då och då framförallt nattetid på andra mässor i landet florerar konspriationsrykten som går ut på att vi skulle blocka några och gynna andra. På Arken är ALLA välkomna och hur det går till att ta sig in och få ett rum har diskuterats så många gånger att de flesta nog vet hur det går till. Ett undantag som gjorts genom åren är Hifistället (04) eftersom vi är extra måna om att ingen skall känna som att vi blockerar en konkurrent i närområdet. I år hade vi dessutom - eftersom Arken byggt om och byggt ut - möjlighet att ringa Hifiklubben Göteborg för ett av de nytillkomna rummen, även det med tanke på mässans bredd och idén om lokal förankring som kommer alla till nytta. Samarbete ni vet Välkommen till Arken som demoslav Ekman! mvh Sladd, Som du skriver så har ju Audionord ett rum på Arken redan. Det kanske blivit mycket med två stora rum till?! Det är möjligt att det gått, men de kan ju ha andra skäl, som man kan spekulera över i evigheter. Vad gällde "undantaget" som du nämner för hifistället, Arken 04? Ser fram mot att frottera mig i hifi i dagarna 3 på denna min favoritmässa!! Allmän reflektion; Jag har ju krypavstånd hemifrån till både hifistället och Elite plaza, så för mig personligen är det enkelt att klämma in både dessa efter frukost innan man drar ut till Arken, men jag förstår att det kan bli opraktiskt för de som kommer långväga. Vad gäller eventuella konspiratiner, antar jag tills vidare att det finns ett antal rimliga och fullkomligt försvarliga förklaringar till att det händer saker i centrala Göteborg samtidigt som det händer saker på Hissingen! mvh, /Henrik Quote
Hasse Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 men jag förstår att det kan bli opraktiskt för de som kommer långväga. Definitivt blir det så. Hur tar man sig lämpligast mellan Arken och de centrala delarna av götet om man nu inte skulle åka ner med bil Quote
plundin™ Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Definitivt blir det så. Hur tar man sig lämpligast mellan Arken och de centrala delarna av götet om man nu inte skulle åka ner med bil Om man är stadd vid kassa eller är en "mindre grupp", är taxi enklast! (det brukar räcka med att man säger ..till Arken..) Om man vill repa kommunalt så tar man spårvagn 5, 6 eller 10 till Eketrägatan, sedan buss 32 vidare till Arken, det tar cirkuz en halvtimma.. Eketrägatan: Man hamnar på Hållplats B och man måste ta sig genom tunneln till vänster (i färdriktningen) och upp för trappor till hållplats E, varifrån bussen går.. Här kan man ladda ner turlistor för buss 32.. Tyvärr är denna busslinje inte sådär väldigt frekvent (speciellt på helgerna), men spårvagnarna går 4-5 gånger i timman alla dagar! /ptr Quote
verdad Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Tack Plundin för en mycket bra karta. Jag undrade om mässan och varför det var på flera ställen, då man kommer utifrån och måste ta sig runt mellan de olika ställena i stan, då man kanske inte hittar och dessutom tar det tid. Ca en timme i restid t.o.r, som man skulle kunna tillbringa med att titta/lyssna istället. Tycker fortfarande att det är en aningen konstigt att inte allt visas på samma plats(gångavstpånd). Därav min fundering. Quote
Hasse Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Tack Peter, håller med föregående talare att det hade varit bättre om allt var på Arken. Quote
Matrixen Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Arkenmässan befinner sig under ett tak! Däremot kan man ju inte förbjuda andra hifiaktiviteter under samma helg. Man kan ju vända på det och tycka att det är praktiskt när man är i göteborg att kunna ta en spårvagn och buss för att träffa Peter Mcgrath istället för att ta ett flygplan över atlanten Quote
Timbre™ Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Man kan ju vända på det och tycka att det är praktiskt när man är i göteborg att kunna ta en spårvagn och buss för att träffa Peter Mcgrath istället för att ta ett flygplan över atlanten Den va' bra och svår att argumentera emot... Quote
Hasse Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Arkenmässan befinner sig under ett tak! Däremot kan man ju inte förbjuda andra hifiaktiviteter under samma helg. Man kan ju vända på det och tycka att det är praktiskt när man är i göteborg att kunna ta en spårvagn och buss för att träffa Peter Mcgrath istället för att ta ett flygplan över atlanten Ser man det så blir det ju väldigt praktiskt ....och Alexandria II får man ju inte så många chanser att höra. Quote
kenneth Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 För att ytterligare späda på då så kommer jag att ha parallell-öppet lördag och söndag 13 och 14 sept. i min nya lokal på Banehagsgatan 1 i, där vi visar ett statement-system från Peak Consult och Vitus Audio ihopsnörat med kablar från Purist Audio Design. Vi kommer också att köra analogt, spelare är inte bestämd ännu, vilken det än blir torde det vara en nyhet för svenska marknaden. Banehagsgatan ligger i Klippans Industriområde, vid brofästet till Älvsborgsbron, bakom Novotel. Med bil kör man in Banehagsgatan från Karls Johansgatan, mitt emot vagnhallarna, ner till parkeringen nere vid älven, gå upp genom en portal och hissen finns alldeles strax in på gården på höger sida. 3:e vån. Åker man kommunalt, är det spårvagn 3 eller 9 till Vagnhallen Majorna eller buss 20 (som går mellan Frölunda Torg och Eketrägatan), buss 64 (som går mellan Marklandsgatan och Eketrägatan) båda stannar vid hpl Klippan. Både från spårvagn och buss går man upp Karl Johansgatan, höger in på Banehagsgatan sedan höger en liten bit in på A R Lorentz gata, ta vänster vid parkeringen, in på och tvärs över gården finns hissen (grön transporthiss) upp till 3:e vån På arken, i samma rum som tidigare, 2:a vån och trappan upp, Sladd har döpt rummet till 21B men det heter även som tidigare Furiren, kommer vi att köra THIEL 3.7 och visa 2.4 och 1.6 naturligtvis, det blir Vitus CD-spelare, en KR Audio integrerad Kronzilla, en ny liten intressant stärkare från Vitus, och ingen blir väl förvånad om vi genomgående kör med kablar från Purist Audio Design.... OK, nu vet ni som läser detta det mesta redan mvh /Kenneth PS. Banehagsgatan är ingen temporär lösning, tillfälle finns att lyssna på samma uppsättningar framgent, efter ö.k., det är en demolokal, ingen butik, alltså inga fasta öppettider..... Quote
verdad Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Den va' bra och svår att argumentera emot... Argumentet som går att argumentera mot lyder(inte så svårt) : Mest praktiskt hade ju varit att kunna träffa Peter Mcgrath på Arken, utan att behöva förflytta sig en halvtimme. Men visst, man kan ju anslå tre dagar för mässbesöket, så man hinner med det man vill titta/lyssna på. Quote
Recommended Posts