Timbre™ Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 [http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/music/gbgrecords125.JPG Radarstyrd som man är trodde jag först att det stod Soulsting men efter upptäckten var bilden redan tagen... Quote
plundin™ Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 På andra sidan kvarteret hittar man en mer traditionell varuhuskedja.. Deras skivavdelning flyttar med några års mellanrum runt i lokalerna... Quote
plundin™ Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 Utbudet har minskat under dom år jag bott i stan, idag är det lite mer topplistan kombinerat med den ständiga skivrean... Här hittar vi till exempel Ola Magnells debutalbum Påtalåtar från 1974.. Quote
plundin™ Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 Precis som Rocks så hade dom ett "komplett" utbud av Bossens plattor i digifilepackade japanpessningar (?) ... Åhlens öppettider hittar man här (INFO) Quote
plundin™ Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 För att avsluta summera dagens promenad, tyckte Timbre att vi traditionsenligt skulle dra oss till stadens rustikare delar... Quote
plundin™ Posted July 2, 2008 Author Posted July 2, 2008 Hundra meter väster ut från Nordstan, hittar vi Kronhuset och Kronhusbodarna... Och vad vad är en bättre avslutning än en bit rabarberpaj och en latte... Och här sittter en nöjd skribent, stileben, framför Göteborgs Blåsorkesters hem och konsertsal*. Dit bör alla bofatsta och besökare gå och lyssna på konsert minst en gång om året! *Varför dom valt att kalla sig för det fåniga anglifierade namnet, Göteborg Wind Orchestra, går mej för bi. Men det förminskar inte att dom fortfarande, och trots alla försvarsnedläggningar, är sveriges bästa blåsorkester... Quote
Timbre™ Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Solen börjar sjunka i väster och sommarpromenaden fortsätter med näsorna i sydvästlig riktning så fort måndagens intryck har sjunkit ner... :cool: Quote
JonasR Posted April 26, 2009 Posted April 26, 2009 Ge er ut och gör fynd är mitt tips GP har en artikel med karta som ni gärna kan skriva ut och spara under bra att ha. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=487416 Quote
plundin™ Posted April 26, 2009 Author Posted April 26, 2009 Magister T och Jag återkommer med vår egen exposé under försommaren... /ptr Quote
Recommended Posts