Timbre™ Posted May 18, 2004 Author Posted May 18, 2004 Ja, och de flesta som inhandlar ett Orpheus System har nog redan en hyfsad DAC. Otymplighet är relativ... Sigma Pro från 1987. Quote
Neodynium Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 PASS: Kul med fler som hittar hörlursvägen!! Marbrink har ett forum som enbart har med lurar att göra.. kolla med honom för länk om du inte känner till den redan.. Timbre: Hoppla vilken bjässe.... Omega II lurarna väger ju en del... men de där ser ju ut som någon sorts krigshjälm! :clown: Quote
PASS Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Jodå, jag känner till Marbrinks forum (tänker lägga in en recension där när jag lyssnat in mig tillräkligt på de nya grejorna) - men tack för tipset! Timbre: Jeeesus vilka kakburkar! Skulle vara roligt med en bild på hur den pjäsen ser ut på plats runt öronen på lämplig "testperson" :cool: Quote
marbrink Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 PASS: Ser fram emot recensionen! Din lurstärkare verkar mycket intressant! Quote
Neodynium Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Strömmen måste vara sagolik ikväll... aldrig hört något liknande!! Spelar som tusan här hemma nu... Måste skaffa mig feta strömkablar och strömrening NU!! Quote
fredrik Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 När det gäller Orpheus så är den inbyggda DACen dess svaga punkt, i alla fall enligt testen i Stereophile för några år sedan. Har lyssnat på dem ett par gånger med olika drivenheter och tycker nog att det låtit bra. Om ni lyckas övertala Anders på Hifi-Stället kanske ni kan lyssna på hans. De står annars bara i ett skåp, helt nya och knappt provspelade. Otroligt vilka grejer som gömmer sig i hans affär egentligen. Quote
K-man Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 De står med andra ord kvar på sin plats på Hifistället....lite synd är det allt att sådana rariteter inte "får leva", utan bara ligga i törnrosasömn i en skylt. \\K-man Quote
Neodynium Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 Visst är det synd.... konstigt dock att ingen köper dem av honom... priset tokigt? Quote
Neodynium Posted June 11, 2004 Posted June 11, 2004 Någon som vet om Stax har något nytt på gång? Omega III kanske? Quote
Recommended Posts