RODA Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Hei Er for første gang inne på dette forumet. Ser fint ut! Er normalt på det norske forumet www.hifisentralen.com Har lest litt, og sett litt her inne om denne Musen til å sette på toppen av høyttalerne. Hvor får man kjøpt disse? Pris? Er det noen som selger dem i norge? Takknemlig for svar Mvh Rolf Quote
Guest Zalve Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Kan det vara PL Audio som har dem !? Timbre borde veta... Quote
Timbre™ Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Ja, det är PL Audio som distribuerar dessa mysdjur och mössen kan köpas bl.a. från Balance i Jönköping eller Ultimate Sound & Music i Vimmerby. Priset ligger på runt 1500 kr paret beroende på storlek. http://www.plaudio.com/ http://www.balance-hembiohifi.com/ jorgen@ultimate.se Läge för en liten musbild i repris... Quote
Guest Zalve Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Såg liknande modeller idag,,, Fast de hade inte hittat in till HIFIbranschen ännu. Det var grisar i skinn, dock lite lätta ännu, men nästan allt kan ju tweakas Quote
DIYamps Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 Är dom där råttorena fyllda med sand eller ? Skulle det inte funka att ställa monoblock på högtalarna ? Quote
Guest Zalve Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 Då är det nog väldigt TUNG sand. Jag skulle gissa på att det finns en hel del Bly/Järn i den. Här en i svart. Quote
Neodynium Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 Förstärkare vill inte skaka.. och det gör ju högtalarna.. vibrationer förstör massor!! Så det är nog ingen bra ide. Råttorna ser sköjiga ut.. hehe Quote
DIYamps Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 Tjockisar, hur mycket väger de där råttorna och vilken effekt har dom på en högtalare ? Quote
Guest Zalve Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 Jag har för mig att de vägde några kilo. Jag blev förvånad över hur tunga de var. Skall tydligen göra mest nytta på stativare. Quote
Neodynium Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 De tar upp vibrationer! Ring Lars Ek på Pl Audio om du vill veta exakt hur det funkar! Quote
Tobbe_L Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 Oavsett om de hjälper eller inte så är de rätt söta o coola. Det är lite kalikå över dem. En sand/bly fyld kärleksdronk eller älgdronk kanske kan vara något.. Quote
K-man Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 ...mina föräldrar har ett par dronkar på soffan....verkar vara läge att våldsföra sig på dem och köra ett test \\K-man Quote
Guest Zalve Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 Jag såg några liknande på en Marimekko-affär i stan. Kanske i dyraste laget och inte lite stor botten yta, men ack så läckra. Får nog fundera ett tag till, på att blyfylla dem. Quote
Tobbe_L Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 För DIY tokar som jag så finns ju mönstren att köpa för inte allt för många kronor Sedan får man anpassa mönstret så att de får lite större botten area Men jag vet inte hur man ska placera dem på mina blivande panelhögtalare Quote
Björn-Ola Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Detta är det enda tweak som har gett mig positiva kommentarer från det motsatta könet. Tyvärr försvann den positiva inställningen av någon anledning när dom fick klart för sig vad den verkliga anledningen var att mössen sitter där dom sitter. Jag vägrade att gå med på att flytta mössen till bokhyllan. Quote
Recommended Posts