ingemar Posted April 27, 2008 Posted April 27, 2008 Hej igen på er. Har en krell sacd mk II som inte gör annat än j_vlas,nu är jag trött på den. Den har redan varit i det förlovade landet en gång och nu ska den tillbaka igen för att den inte läser super audio skivor ordentligt.Men som sagt nu får det vara nog när som jag förstår dom tänker sätta i samma skräp igen ett(philips servokort)Så kom gärna med förslag på ngt annat kul. Quote
plundin™ Posted April 27, 2008 Posted April 27, 2008 Om avspelning av SACD är viktigt (?) så är det bästa budgetalternativet jag hört Pioneer PD-D9-J (ca. 9kKr), nästa steg (vilket kanske inte är så kul) är Nad M5 (16kKr) och efter det Bladelius Freja II (25kKr) ... Alla tre låter förnämligt i förhållande till vad dom kostar, men jag undrar om inte Pioneeren ger mest "bang for the Buck"... Försökte komma på om jag hört någon SACDfäig spelare i SACD Standards prisläge, men kom inte på någon, dom är antingen mycket billigare eller dubbelt så dyra (Baldelius Gondul M, EMM Labs, dCs, Accuphase etc.. Alla utomordentligt välspelade!), en spelare i rätt prissegment som jag hört en hel del gott om utan att ha hört i verkligheten är T+A D10... Sen finns det ju tillverkare (som jag inte hört) med god renomé som Lindemann och TEAC (Har Wadia någon SACDfäig maskin?) Sen handlar det ju en hel del om vad du tänker matcha spelaren med och vad din budget är.... Kanske är det dags att "go with the flow" och börja köra hårddiskavspelning, Squeezebox verkar ju vara framtiden... /ptr Quote
ingemar Posted April 27, 2008 Author Posted April 27, 2008 Tyckte att skillnaden i ljud mellan redbook och sacd var så stor så det får väl bli en spelare som klarar det formatet,spelaren ska samsas med krell ksa 200b dynaudio contour s3,4 och ett krc 3 försteg.Vill nog inte lägga mer än runt 20-25 för en bra beggad spelare. Quote
DODGE.RJ Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Varför inte kolla på Sonys tyngre SACD spelare som ES serien 777 el 999 eller va dom heter. Har hört mycket gott om dom från andra plus att du får kulor över till annat. Freja 1 hade jag hemma under ett par veckor och det e en kompetent spelare. Och skiter du i SACD 5.1 kan denna vara något. Tycker dock själv att den var för påstridigt ljus i min anläggning men den kanske funkar hos dig. Har dock ej hör MK11 på den men den skall ju vara bättre än den förra. Får man fråga hur gammal din Krell SACD är?? Mvh Quote
Bebop Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Varför inte kolla på Sonys tyngre SACD spelare som ES serien 777 el 999 eller va dom heter. Har hört mycket gott om dom från andra plus att du får kulor över till annat. Freja 1 hade jag hemma under ett par veckor och det e en kompetent spelare. Och skiter du i SACD 5.1 kan denna vara något. Tycker dock själv att den var för påstridigt ljus i min anläggning men den kanske funkar hos dig. Har dock ej hör MK11 på den men den skall ju vara bättre än den förra. Får man fråga hur gammal din Krell SACD är?? Mvh Sony har lämnat både CD och SACD-fältet. Jag tror mer på de tillverkare som fortfarande brinner för HiFi typ de flesta Plundin nämner. Sony satsar där volymerna finns så idag är det enbart DVD/Blue Ray från deras sida. Har inte hört Pioneer men väl Marantz. Tycker dom platsar bland SACD rekommendationerna också. Wadias 581 är en multiformat spelare. Quote
Vox Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Gå över till hårddisk och Squeezebox med en extern dac så kommer det att låta suveränt samtidigt som du "framtidssäkrad". Quote
Timbre™ Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Hej igen på er. Har en krell sacd mk II som inte gör annat än j_vlas,nu är jag trött på den. Många ägare som har haft problem med drivenheten efter vad man kan läsa på nätet. Kanske kan kännas tryggare med något toppmatat och manuellt... Quote
ingemar Posted July 3, 2008 Author Posted July 3, 2008 [Den är 4 år gammal,krell ska fixa den åt mig på garantin. Quote
ingemar Posted July 3, 2008 Author Posted July 3, 2008 Njaäe,inte via datorn det tror jag inte riktigt på men tack för tipset:) Quote
Guest Peo Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Tror gör man i kyrkan. I hifivärlden testar vi. Quote
pederb Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Köp en skivspelare och upptäck hur rikitg hifi låter Quote
new order Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Marantz SA-11 borde kvala in.Den kostar ung. 30 k ny. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=280161 Quote
Joacim Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Marantz SA-11 borde kvala in.Den kostar ung. 30 k ny. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=280161 Det har väl skrivits en del positivt om denna också?! Quote
Lasse Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Många bra bud men hos mig ligger Esoteric i toppen av digitala avspelare. SA-60 är i närheten av din prislapp men har du inte bråttom så kanske du till och med kan komma över en X-05. ESOTERIC - SA-60 - 5000$ ESOTERIC - X-05 - 6000$ Quote
Recommended Posts