boombox Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 MÜNCHEN HIGH END 2008 drar ner på torsdag För de som vill se bilder från High End 2008 M.O.C - Kolla här För de som vill se bilder från Hifideluxe 2008 (alternativmässan) - Kolla här Vi behåller denna tråd för allmänna bilder och diskussioner kring vad som inte hände inne på M.O.C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 God tur, måske ses vi? Det bliver treveligt Er trist over at Marten og Jorma inte udstiller på High End, men den alternative messe i München. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 och det skall wirchligen bli richtig kül! Hoppas de kan engelska... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Skall bli riktigt kul att följa. München har satt respekt i hifi-världen. Även här i Kanada och USA drömmer man om att besöka München. Rocky Mountain Hifi Show i Denver följer München som en referens. Ni kan ju försöka imponera på tyskarna med följande lilla poem: Es ist Unsere in die Luft und bald kommen die Bären und die Löwen... Trevlig tripp! :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 ... och då passar vi på att önska alla som skall till Munchen välkomna till WLM's rum där deras nya högtalare Scala, som enligt vad vi informerats om - kommer att bli riktig intressant. Modellerna är en stativare och en golvmodell. I Euro är priserna satt till 2490 Euro resp. 2990 Euro. WLM kommer att spela med Nordic Concept skivspelare samt mycket intressant elektronik..... Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Kolla förbi Vet ja,,, Finns i Hall 3, i ena hörnet Engelskan brukar inte vara några större problem, engelska fungerar i 95% och sen går tecksenspråk rätt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Det ser ut som att vi har en profil redan i uppstarten... :cool: Detta kan man kalla en teaser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boombox Posted April 20, 2008 Author Share Posted April 20, 2008 Kolla förbi Vet ja,,, Finns i Hall 3, i ena hörnet Absolut, hörnen i Halle 3 skall besökas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Hoppas de kan engelska... Whatever you do, don´t mention the war Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Absolut, hörnen i Halle 3 skall besökas Jag har en annan karta, som ser helt annorlunda ut, kan publicera den, så du hittar rätt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Är det uniformen på första inlägget som ni kommer att ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akkelis Audio Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Mässan 2008 skall bli jätterolig att besöka. Det verkar vara mycket svenskar på plats. Som en teaser och för att sätta nivån att överträffa i reportaget så länkar jag in min rapport från fjolårets mässa. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...&hl=munchen Vi ses snart i Munchen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 Ska bli kul att träffa alla svenska iår igen. Det var en hel del förra året. Både besökare och utställare. Här finns jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Fördelen detta året på Akkelis reportage är att ni slipper se mig på alla bilder Själv så ska jag istället försöka assistera vid födseln av nästa generation hifi-älskare... Men det blir inget bild bildreportage här Men jag kommer ändå med största intresse att följa utvecklingen i denna tråd!! Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Munchen, det enda problemet med dagarna i Munchen är att alla som av olika anledningar inte kan åka dit ber en att ta en Weissbier i deras ställe, vilket jag tycker är en god och omtänksam tanke i grunden.... :-) Skall jag dock hålla alla dessa löften så kan det bli relativt snurriga dagar där. Å andra sidan kan jag förstå önskemålen eftersom Weissbier'en i just Munchen är speciellt välsmakande och läskande...... :-) Lasse, det ryktas hela vägen till Stockholm att du idag har blivit en gift man - om så är fallet framför vi här våra hjärtligaste lyckoönskningar :-) Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Kanske vi får se några fler bilder på Martin Logan´s nya full range ´stat CLX som lär visas på mässan . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Kanske vi får se några fler bilder på Martin Logan´s nya full range ´stat CLX som lär visas på mässan . Även Quad har en ny fullrange, bred som en ladugårdsdörr ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Väntar med spänning på de första "live-bilderna" från denna mässa som jag förstår är något särskilt. Har haft för avsikt att åka men inte kommit iväg. Så det här reportaget skall bli extra spännande att följa. Trender? Kommer den digitala nedladdningstrenden fortsätta och CD:n minska? Ipod stationer från de tunga hifi-märkena? Vinylen på ytterligare frammarch? Rörtrenden? Kanske någon ytterligare högtalare från SF? och inte minst hur smakade Weissbieren och currywursten? Ja det finns ett antal svar att vänta på. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Under Montrealmässan fick jag höra att ARC släpper ett par nya prylar. CD3 mkII går i graven och en ny CD5 lanseras nu i maj som här kommer att kosta drygt 500 $ mer än den tidigare. Man låger också VS110 lämna in och lanserar en ny VS115. Den är redan på marknaden här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts