Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gissa vad jag lyssnar på

Vissa anser nog att det här är en stympad grupp.

Det gör inte jag. I stället får denna musikers galna experiment och fantasier fritt spelrum.

500_1.jpg

Jag kommer hålla poängställning här. 1p för rätt artist/grupp/kompositör, 1p för rätt album.

Gissa!

Ställning

----------

Bebop 12p

Amadei 8p

P-Pan 6p

kansas 5p

Kent_n 4p

conan 2p

plundin 2p

Boombox 1p

iroise 1p

LydKarl 1p

Ingmar Bergman 0p

• Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Denna gitarrist lyfte ett bluesband ånyo på 70-talet tillsammans med en tjej som har en helt fantastisk röst, men som enligt artisten "följer med på köpet" när han ansluter till bandet.

Posted
Denna gitarrist lyfte ett bluesband ånyo på 70-talet tillsammans med en tjej som har en helt fantastisk röst, men som enligt artisten "följer med på köpet" när han ansluter till bandet.

Fleetwood Mac (med Christine McVie under sin storhetstid)....

/ Ulf

Posted
Kunskap, dear P-pan, kunskap :)

Bah, det finns får många musikburna "ungdomar" här ;)

Du skulle bara veta vad jag har googlat bilder i kväll :D

Posted

Aah, jag hade ju lagt på en ny skiva som jag tänkte kanske kunde attrahera just Bebop.

Vi får se, här är den;

400_1.jpg

1p till Bebop och 1p till P-pan för Lindsey Buckingham - Law and Order (Sorry ulfsan, några sek för sent)

Posted

Ulfsan är på rätt spår igen.

Det som är avbildat är hans bästa album (min subjektiva bedömning såklart).

Hans texter har lånats av många, exvis Elvis, Bob Dylan och Johnny Cash.

Posted
Nej!

Att ni gissar på det visar hur mångfacetterat Kanada är. Fast det är en låtskrivare.

400_2.jpg

Det är ju lite värre om det inte är så att han/hon sjunger också. Jag känner inte till någon av de stora kanadensiska låtskrivarna som enbart är känd för det, t ex Paul Anka, Neil Young, Joni Mitchel. Robert Farnon är mest känd som arrangör. Daniel Lanois skriver, sjunger och arrangerar ... Så någon av dessa kan det inte vara mao.

Posted
Det är ju lite värre om det inte är så att han/hon sjunger också. Jag känner inte till någon av de stora kanadensiska låtskrivarna som enbart är känd för det, t ex Paul Anka, Neil Young, Joni Mitchel. Robert Farnon är mest känd som arrangör. Daniel Lanois skriver, sjunger och arrangerar ... Så någon av dessa kan det inte vara mao.

Aha, Gordon Lightfoot