Jump to content

VÄLLJUD PÅ VEJ MOD HIGH END NIRVARNA

kim

Recommended Posts

Nu er det dags for min 1. billedtråd - ikke på Timbre niveau, men jeg forsöger.

Lægger ud med en präsentation af mit ydmyge anlägning.

Jeg spiller musik så meget som muligt og starter altid dagen med lidt "HIFI RADIO":

DSC00197.jpg

Her er sikkerhed for god solid musik - uden kabelproblemer :D

Anlägningen i stuen:

DSC00185_1.jpg

Dominerende, vellydende og dejligt. Et større dedikeret lytterum er på ønskesedlen!!!

Jeg har interresseret mig for hifi i mange år - kun afbrudt af en periode på 8 år med en ikke hifi frue i huset :diss: De seneste 3 - 4 år er der sket nogen udvikling i sytemet og idag ser det sådan ud:

Högtalare: Vienna Acoustics Mahler. En stor, flot bygget högtalare med punch (stort frekvenområde), crisp, (timbre), stort lydbillede horisontalt, vertikalt og i dybden. Jeg er nøjd!

DSC00186.jpg

Forstärkare: Krell KAV 400. Stærk, dejlig vellydende. Vil dog gerne opgradere med et par gode monoeffektforstärkere.

DSC00176.jpg

CD: Audio Aero Classic. Den mest analoge cd spiller jeg har lyssnat på! ever!

DSC00191_1.jpg

Vinylriggen: Clearaudio Champion Limited med Unify arm og Sigma pickup. Clearaudio RIAA. Denne riggen har givet mig utallige store musikoplevelser - vinylen lever og har det godt. En upgrade til Champion Magnum med magnetleje er planlagt: UHMMM det må blive godt. Som det ses har jeg hængt riggen på væggen - vi har ikke berg i DK ! ;)

DSC00172_1.jpg

DSC00194.jpg

Som det ses jobber jeg lidt med HiFi fra Notebooken. Jeg har en Carat HD1V for at få lyd igennem. Det er lovende, men der skal bedre grejer til, læs dyrere!!!

DSC00184_1.jpg

Jeg har eksperimeteret en del med strøm og har en dedikeret 3x2,5mm2 fra sikringen til anlägningen. Det har givet en superforbedring. Ellers bruger jeg Supra netliste og enkelte kablar samt Jorma PC. Der er plads til flere forbedringer!

DSC00182.jpg

Jeg bruger Synergistics Phase Two Signature 10 högttalarkabel. Interconnects fra Eichmann, VdH og Yter.

Håber at i kan læse og forstå mit svensk/dansk :cool:

Som det ses jobber jeg lidt med HiFi fra Notebooken. Jeg har en Carat HD1V for at få lyd igennem. Det er lovende, men der skal bedre grejer til, læs dyrere!!!

Kul med integration där du har utrymme för både analog och digital musiklagring.

High End-bladet fidelity är även på plats... ;) :cool:

Det kan jag tro. Det ser dejligt ut :)

Vad är det för tråg under cd och vinylspelare?

http://i284.photobucket.com/albums/ll11/ki.../DSC00191_1.jpg

Det er hjemmebyg. En 16mm gummiplade i bunden, 16mm skiffer (stein) og ved Cd afspilleren en bly/skumgummiplade (til støjdæmpning i biler) på toppen. Det funker fint, men jeg er snart klar med en billedtråd om Ringmats nye underlag. De er fantastiske og rimelige!!!!

Nye tiltag.

Mange kender sikkert Domes og Statmat CD blue fra Ringmat. Nu har de introduceret et nyt produkt, AR Vivacity paneler i flere varianter. Som altid med Ringmat tænker mange; Woodoo, cheat, bussiness, developement, ???. Jeg har hos Activ Hifi i Esbjerg (DK) lyssnat til et anlæg før og efter Vivacity :o:mm: DET KAN HØRES, Det er som om rummet åpnas, högttalerne forsvinder og svartare baggrund. Store forbedringer til priset det er sikkert. Så det blev et MUST HAVE. Her kommer lidt bilder og senere kommer lyssningsindtrykkene fra mit eget setup.

DSC00200_1.jpg

DSC00204_1.jpg

Placement Guides, Minidomes,Statfoot og Installation Guide.

DSC00205_1.jpg

Dark Vivacity Panel. Findes i standard og den her viste Firewoork version.

DSC00208_1.jpg

Detaljer er vigtige!

DSC00212_1.jpg

Det bedste af det hele, du kan være med for ca. 1000,00 DKR :)

Vil du vide mere:

Dansk distributør/forhandler

Ringmat Developments

De første prøvelyssninger lover godt. Har testet under CDén, Krellen og jobber nu på at teste under vinylriggen.

Der var kæmpe stor skellnan på CD´en, Større rum, mere luft og plads i lydbilledet. Bggrunden bliver helt sikkert mere svart. Tydeligt at sangstemmer står mere stabilt. Små detaljer i rummet bag musikkerne kommer mere frem. Hør bare Hans Theessink Slow train - Lækkert. Tsuyoshi Yamamto Trio Midnigh Sugar fantastisk.

På Krellen var det ikke helt så stor skellnan men absolut hørbar.

Foreløbig konklussion må være: til priset ca. 1000 DKR...... løb og køb!