Kraudio Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Hade idag vägarna förbi Vimmerby och måste givetvis hoppa inom, hos min hovleverantör av hifi, Jörgen "Ultimate" Nilsson, för att se om det fanns något nytt "hett." Om det fanns................ En uppsättning rörförstärkeri ifrån River Audio ! (Tala om hett) Försteg + monoblock slutsteg, med en design som gav ett fruktansvärt habegär Dessutom ett ljud med bla. en dynamik och ett bottendrag som man inte trodde var möjligt ifrån rörgrejor. (Dessa skulle egentligen varit med på Kista mässan, men blev av någon anledning hängande i tullen) Ett besök hos Ultimate rekommenderas. Gör dig själv tjänsten att lyssna till denna uppsättning! Måste prata med min bankkontakt........... PS Eliot, var tog intervjun med Andrew Jones vägen Quote
eliot Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 PS Eliot, var tog intervjun med Andrew Jones vägen Jag har för länge sedan skickat mejl till Andrew Jones där jag bad om kompletterande information och bilder men inte fått svar - Jag har sedan haft mycket att göra - men jag skall kontakta honom igen och se om det kan bli en uppföljning. //Eliot Quote
Velodyne Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Gjorde idag ett besök hos Jörgen och lyssnade på ovannämnda för och slutstegskombo. De spelade först på ett par Focal stativare, kan inte benämningen, men det lät underbart. Så levande och organiskt att man inte trodde det var sant. Satt och lyssnade genom ett par låtar och bara flinade, för det var "Out of this world" Sen kopplade Jörgen in Diva Utopia Beryllium om jag inte minns fel. Då hände det grejor. Alltså ljudet var så bra innan, men nu blev det en helt annan upplösning och dynamik. Ren och skär njutning, och inte en tillstymmelse till elektronikljud från River Audio. Det var en surrealistisk upplevelse eftersom jag nyligen lyssnade på TAD Reference och fick samma rysning av välbehag genom kroppen med den här uppsättningen. Tilläggas bör också att för och slutstegen som står hos Jörgen inte är den slutliga produkten utan där för utvärdering av Jörgen. En sorts betatest kanske man kan säga. Hur kommer den färdiga uppsättningen låta om det här bara var "nästan" klara... ???? Rekommenderar er alla att uppsöka Jörgen för en riktig upplevelse utöver det normala. // Rikard Quote
SM2WLS Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 Har haft mitt par (M7B) i åtta år nu. Har gjort några komponentuppgraderingar med konstruktörens hjälp, men skulle gärna ha de senaste blocken - stora förbättringar sedan mina byggdes. Med lite tur så ska jag nog kunna bli ägare till ett försteg också någon gång... De låter som sagt väldigt trevligt, och jag kan inte tänka mig att ersätta dem. Quote
Recommended Posts