Timbre™ Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Ett par små pigga sonusskönheter i mycket fint skick till salu. Högtalarna packas i originalkartong och manual medföljer. Säljes med matchande stativ Sf Woodstone och hämtpriset för hela paketet är 12000 SEK. Mer info via PM eller mail. timbre@euphonia-audioforum.se Quote
Engelholm Audio Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 Trevliga! Jag har haft denna modell... Quote
Timbre™ Posted April 13, 2008 Author Posted April 13, 2008 Trevliga! Jag har haft denna modell... Det tycker nog också de flesta förstärkare och känsligheten ligger på 88dB/W/m. Sonus faber rekommenderade förstärkare från 30W och de fungerar alldeles utmärkt med t.ex. Sf Musica på 2x50W. . Quote
Timbre™ Posted April 14, 2008 Author Posted April 14, 2008 Möjlighet till biwiring, biamping eller jumpers. Det medföljer två par Sf standard rodium/koppar-bleck om man vill starta från scratch och själva kabelkontakterna kopplas alltid på tweeter-terminalerna om jag har uppfattat det hela rätt... Quote
Peter Ljungkvist Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Vad är det för material det svarta på framsidan? Quote
Timbre™ Posted April 15, 2008 Author Posted April 15, 2008 Det är "konstläder" och Sonus faber använder syntetmaterial för att skapa identiska ytskikt. Quote
Mattias Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Lite OT :clown: Kan inte komma ihåg att jag sett Timbre sälja nåt genom åren och nu 2par högtalare på kort tid. Du håller väl inte på att konvertera till andra prylar Den som köper dessa får garanterat ett välvårdat par fina högtalare. Sen lite nyfiken som man är, undra vilka högtalare som blir kvar...... När jag tänker efter känner jag ingen som har så många fina prylar och högtalare i en och samma samling som Timbre har/haft. Lycka till med försäljningen! /Mattias Quote
Timbre™ Posted April 15, 2008 Author Posted April 15, 2008 Du håller väl inte på att konvertera till andra prylar Nä, men lite mer sans och balans är aldrig fel. Det gäller även elektroniken. Quote
P-pan Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Håller med Mattias, man blir ju lite nyfiken... Förresten, det kan väl aldrig bli för mycket elektronik ? Quote
Timbre™ Posted April 16, 2008 Author Posted April 16, 2008 Förresten, det kan väl aldrig bli för mycket elektronik ? Jo, om man inte har tillgång till strutsfjädervippor... Quote
Recommended Posts