Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ett par små pigga sonusskönheter :) i mycket fint skick till salu.

Sonus0054.JPG

Högtalarna packas i originalkartong och manual medföljer.

Sonus0057.JPG

Säljes med matchande stativ Sf Woodstone och hämtpriset för hela paketet är 12000 SEK.

Mer info via PM eller mail.

timbre@euphonia-audioforum.se

Sonus0055.JPG

Posted
Trevliga! Jag har haft denna modell... :)

Det tycker nog också de flesta förstärkare :) och känsligheten ligger på 88dB/W/m. Sonus faber rekommenderade förstärkare från 30W och de fungerar alldeles utmärkt med t.ex. Sf Musica på 2x50W.

Sonus0058.JPG.

Posted

Möjlighet till biwiring, biamping eller jumpers. Det medföljer två par Sf standard rodium/koppar-bleck om man vill starta från scratch och själva kabelkontakterna kopplas alltid på tweeter-terminalerna om jag har uppfattat det hela rätt... :)

Sonus161.JPG

Posted

Lite OT :clown: :) Kan inte komma ihåg att jag sett Timbre sälja nåt genom åren och nu 2par högtalare på kort tid. Du håller väl inte på att konvertera till andra prylar ;)

Den som köper dessa får garanterat ett välvårdat par fina högtalare. Sen lite nyfiken som man är, undra vilka högtalare som blir kvar...... :mm:

När jag tänker efter känner jag ingen som har så många fina prylar och högtalare i en och samma samling som Timbre har/haft.

Lycka till med försäljningen!

/Mattias :)