akktustakki Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Jahaja, jag vet att det inte hör till denna avdelning, och inte till någon annan heller i detta forum för den delen, men vad fan är det frågan om?? Fick ett privat mail av en ny, tydligen, medlem som tyckte att det vore trevligt att gosa ihop det på ett eller annat sätt. Nu har jag blockat och plockat bort det lilla PM:et från listan så jag kan tyvärr inte visa det för er, men är det fler än jag som har fått detta, eller har jag en hemlig beundrare? Mycket underligt i alla fall. mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 En amorös kupp och du är inte ensam. Medlemmen är borttagen och vi får hoppas att det var en engångsföreteelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crion Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Mr LovaLova? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akktustakki Posted April 10, 2008 Author Share Posted April 10, 2008 Tja, så farligt var det väl inte, men väldigt underligt. Första gången för mig i alla fall, att någon medlem på ett forum gosar in sig på detta sätt. :clown: Jag är inte trögare än att jag begriper att det var spam. Jag undrar i mitt stilla sinne vad människan hade tänkt att uppnå med detta? Skall jag/vi kasta oss över chansen att äntligen få kontakt med denna ensamma och uppenbarligen kärleksfulla individ? Herrarna bakom servern måtte tro att alla är bakom flötet, eller ? Och hur får man för sig, med det budskapet, att registrera sig som medlem på ett HIFI forum till att börja med? Visserligen är väl vi lika stora dumhuvuden som alla andra, men va fan. Man kanske skall ta det som en internationell iaktagelse av internets utbredning även av det mera esoteriska kontaktpunkterna. Nåja, jag begriper att detta inte riktigt är vad som skall avhandlas i denna rubriken, så släpper jag det nu och på en gång. Tack för uppmärksamheten. mvh Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crion Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Det kallas för social engineering. Phishing har du säkert hört talas om. OM du svarar får personen t.ex. en valid email eller nåt annat denne är ute efter. Det är inte så mycket vad som står i mailet eller PM:et, det är vad du skickar för information tillbaka som är av värde denne. Dvs, sålänge du inte svarar på mailet/pm:et så har försöket varit fruktlöst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 En amorös kupp och du är inte ensam. Medlemmen är borttagen och vi får hoppas att det var en engångsföreteelse. Hrmfh...jag fick då inget! :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Hrmfh...jag fick då inget! :angry: Jag fick två stycken iofs från samma medlem men ändå :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Hrmfh...jag fick då inget! :angry: Jag fick heller inget - det är nästan så att man känner sig lite ratad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Jag fick heller inget - det är nästan så att man känner sig lite ratad Sant - men dom vet inte vad dom går miste om! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Heller inta jag .............. bor kanske for langt borte..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DODGE.RJ Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Jag fick två stycken iofs från samma medlem men ändå :cool: Hahaha...ja lycklig är han som får två...jag fick det oxå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Hahaha...ja lycklig är han som får två...jag fick det oxå Jag fick bara ett ... :angry: Inga direkta krav alls - och hudfärg spelar ingen roll heller. Ickekrav kanske man inte behöver ställa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helios Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Dvs, sålänge du inte svarar på mailet/pm:et så har försöket varit fruktlöst. Så ur säkerhetssynpungt är detta med PM kopplat till mail inte bra!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 Så ur säkerhetssynpungt är detta med PM kopplat till mail inte bra!? PM är inte kopplat till mail men man kan nås med mail via profilen beroende på inställningarna i kontrollpanelen/Email Settings. Det kan man själv reglera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helios Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 PM är inte kopplat till mail men man kan nås med mail via profilen beroende på inställningarna i kontrollpanelen/Email Settings. Det kan man själv reglera. Oki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lech Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Oki Fick ett här med ,då jag har öppen brevlåda för familjen så var det inte uppskattat. Vem var medlemmen ??? MVH Lech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Vem var medlemmen ??? Enligt de mail jag har fått ta del av framgår detta i meddelandet men medlemskontot är som sagt avslutat och det leder nog ingen vart att lägga ut användarnamnet offentligt. Nu är kommunikationsvägen stängd men skulle det någon gång i framtiden dyka upp något liknande är jag tacksam för omedelbar information via PM eller mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts