Jump to content

Jeff Rowland M 201 Monoblock


JMlab

Recommended Posts

Har provat JR M 201 monoblock och det är rätt otroligt att så små och lätta förstärkare kan vrida ur sig 250 w i 8 ohm och de gör de med verkligen.

Den låga vikten & dito storlek beror på att man kör med ACE-power.

Hur låter de då? Släktskapet med Concentra ll ljudmässigt är väldigt tydligt de låter mycket likt varandra.Jämfört med mina Audionet AMP2G2 är de något mer avrullade i diskanten när det handlar om bas så upplever jag basåtergivningen som något mindre exakt och mindre snabba jämfört med Amp2G2 men i slutändan är det en fråga om smak ock tycke.

Fakta är 250 w till ett pris som är 56k paret vilket jämfört med mer konventionella

förstärkare är prisvärt

Link to comment
Share on other sites

Trots att jag är rörkille finns det få saker som får mig att dräggla så mycket som en Jeff Rowland. Jag har hört Concentra II hos Calle på Ljudprodukter och hade jag inte valt rörvägen så hade den hemsökt mig än mer i mina drömmar.

Link to comment
Share on other sites

Nej Neo jag behöll dem inte .Jag saknade en del av närvarokänslan och högupplösningen sedan saknar jag en del av den snabba exakta basen som jag har vant mig vid.

bfjohansson betr kontakterna kör man endast med balanserade kontakter men

en av de bästa högtalarkontakter jag sett verkligen något för andra tillverkare att ta efter :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mikael

Jo det är helt sanslöst att ett par monosteg på 6 kg styck kan peta ur sig 2*250 watt och sedan dubbla det i fyra ohm :o

//Mikael

Link to comment
Share on other sites

bfjohansson betr kontakterna kör man endast med balanserade kontakter men

en av de bästa högtalarkontakter jag sett verkligen något för andra tillverkare att ta efter  :)

Kontakterna kommer från Cardas, och jag har även sett dem på elektronik från Ayre. Dom är väldigt lättjobbade! :-)

KNOBS.JPGCPBPNS.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...