JMlab Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Har provat JR M 201 monoblock och det är rätt otroligt att så små och lätta förstärkare kan vrida ur sig 250 w i 8 ohm och de gör de med verkligen. Den låga vikten & dito storlek beror på att man kör med ACE-power. Hur låter de då? Släktskapet med Concentra ll ljudmässigt är väldigt tydligt de låter mycket likt varandra.Jämfört med mina Audionet AMP2G2 är de något mer avrullade i diskanten när det handlar om bas så upplever jag basåtergivningen som något mindre exakt och mindre snabba jämfört med Amp2G2 men i slutändan är det en fråga om smak ock tycke. Fakta är 250 w till ett pris som är 56k paret vilket jämfört med mer konventionella förstärkare är prisvärt Quote
JMlab Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 Nej det missade jag,får skärpa mig och skrämma igång kameran nästa gång Quote
fredrik Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 De är helt otroligt vackra tycker jag, så synd på bilderna. Men kontakterna ska tydligen vara makalöst knepiga??! Vilka säljer dem i Sverige? Quote
lindvall Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Trots att jag är rörkille finns det få saker som får mig att dräggla så mycket som en Jeff Rowland. Jag har hört Concentra II hos Calle på Ljudprodukter och hade jag inte valt rörvägen så hade den hemsökt mig än mer i mina drömmar. Quote
JMlab Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 Nej Neo jag behöll dem inte .Jag saknade en del av närvarokänslan och högupplösningen sedan saknar jag en del av den snabba exakta basen som jag har vant mig vid. bfjohansson betr kontakterna kör man endast med balanserade kontakter men en av de bästa högtalarkontakter jag sett verkligen något för andra tillverkare att ta efter Quote
Guest mikael Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Jo det är helt sanslöst att ett par monosteg på 6 kg styck kan peta ur sig 2*250 watt och sedan dubbla det i fyra ohm //Mikael Quote
Neodynium Posted May 11, 2004 Posted May 11, 2004 Jmlab: oki.. jo man kan ju inte behålla allt man testar heller! Visst är de snygga ja! Digital nätdel förmodar jag? Kanske har sagts tidigare.. Quote
lindvall Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 bfjohansson betr kontakterna kör man endast med balanserade kontakter men en av de bästa högtalarkontakter jag sett verkligen något för andra tillverkare att ta efter Kontakterna kommer från Cardas, och jag har även sett dem på elektronik från Ayre. Dom är väldigt lättjobbade! :-) Quote
Recommended Posts