eliot Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Det har öppnat en ny affär i Malmö Caroli Musik & Bio som ligger alldeles intill Caroli City (i bakgrunden!). Följ med på ett besök.... Tillägg: Adress: Rörsjögatan 8 Öppettider: Tis-Fredag 12-18 Lördag 11-16 Quote
Timbre™ Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Det har startats många nya specialinriktade hifibutiker de senaste åren. Jämfört med nittiotalet ser det ut som att framförallt tvåkanals- och vinylintresset har expanderat ordentligt och det var kanske förutsägbart... Quote
Tompa Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Det har öppnat en ny affär i Malmö Caroli Musik & Bio som ligger alldeles intill Caroli City (i bakgrunden!). Följ med på ett besök.... Vi var ju där samtidigt, så det ska bli extra spännande att följa ditt bildreportage, ser fram emot fortsättningen ! Butiksägarna Mats, Jens och Johan har fått till en riktigt trevlig butik, och det kommer med all säkerhet att framgå av ditt bildreportage !! Nu med grabbarnas öppnande av Caroli Musik & Bio, så är ju Malmö innehavare av inte mindre än 5 HIFI butiker, ett riktigt HIFI nirvana !! :cool: Jag önskar dom självklart all lycka och framgång med butiken !! Då jag känner dom 3 nämnda personligen, ett gäng driftiga, arbetsamma, mycket trevliga grabbar, så är ju de framtida förutsättningarna goda !! Då jag även har personliga relationer till flera av de andra HIFI butikerna, så hoppas jag att ni alla kan samsas, och ge Malmö ett riktigt mysigt HIFI klimat, som sagt, ett riktigt HIFI nirvana !! :cool: //-- Tompa -- Quote
eliot Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Vi var ju där samtidigt, så det ska bli extra spännande att följa ditt bildreportage, ser fram emot fortsättningen ! Butiksägarna Mats, Jens och Johan har fått till en riktigt trevlig butik, och det kommer med all säkerhet att framgå av ditt bildreportage !! Det var trevligt att träffas IRL Att det är riktigt snyggt i affären tror jag framgår av denna bilden Detta är första rummet i affären.... Quote
Engelholm Audio Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Det var trevligt att träffas IRL Att det är riktigt snyggt i affären tror jag framgår av denna bilden http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...8/caroli031.jpg Detta är första rummet i affären.... Klass! Hur (jä---a) stor är rummet egentligen??? Bilden ger intryck av minst 6, 7 kanske 8 meter långt. Men vidvinkelobjektiv har lurat mig förr... Quote
Guest Peo Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Oj! Det var ett härligt rum, det här ser jag fram emot. Quote
eliot Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Klass! Hur (jä---a) stor är rummet egentligen??? Bilden ger intryck av minst 6, 7 kanske 8 meter långt. Men vidvinkelobjektiv har lurat mig förr... I detta fall är det extrem vidvinkel: 12mm Quote
eliot Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Det inre rummet var även det smakfullt inrett Jag var där på två snabba besök och vid det andra tillfället hade Kuzman fått sällskap av denna illustra kollega Quote
UnBeliever Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Väldigt trevliga lokaler och en fin blandning av ljudalstrare. Får nog dra mig ner till Caroli Quote
calle_jr Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 För info är eliot på resande fot. vid det andra tillfället hade Kuzman fått sällskap av denna illustra kollega http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...08/caroli59.jpg VPI Super Scoutmaster Läste att den nu går att få med den nya mellanhjulskonstruktionen. Quote
Bebop Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Det inre rummet var även det smakfullt inrett Mycket smakfullt. Designade och möblerade rum som här hjälper till att ge HiFi en högre status och större värde genom att visa prylarna i rätt sammanhang. Här andas det kvalitet rakt igenom och jag önskar dom all lycka i världen. Quote
Kent_n Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Mkt possetivt att se presentationen av högtalare o elekronik, med smakfull kost på väggarna.Lite granna av hemmoljö..Kanon. Quote
eliot Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Vi gör väl som man brukar när man besöker någon första gången: vi går "husesyn" Från det inre lyssningsrummet leder en korridor... och längst bort till höger fann jag två välbekannta personer i samspråk Quote
eliot Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Audionet hade köpt ett nytt objektiv, Nikon AF-S 24-70/2,8 G ED, som han visar en förundrad patrikcaesar Objektivet var precis uppackat och jag fick ta första bilden med det ...och då fick Audionet vara motiv Quote
eliot Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 I andra ändan av korridoren finns ytterligare ett rum Detta rum förklarar de tre sista bokstäverna i affärens namn. Vi återkommer till det rummet... Quote
eliot Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Efter att ha gått husesyn och fått en överblick så går vi tillbaka till det första rummet och tittar nu på det med mer normala ögon där jag som referens fällt in vidvinkelbilden Quote
K-man Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Idel smäckra fina talare i fina miljöer! \\K-man Quote
eliot Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Idel smäckra fina talare i fina miljöer! \\K-man Det stämmer det De små vita lapparna är bra ...och ännu en bild från en lite annan vinkel Quote
eliot Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Då det är killarna bakom Performance Audio som har startat affären så överraskar det inte att elektroniken kommer från franska YBA Komponenterna tillhör designserien Y-range och överst ser vi den integrerade förstärkaren YA201 och underst CD-spelaren YCA201. - Saxophone Colossus med Sonny Rollins vittnar om bra musiksmak Quote
Guest Peo Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 - Saxophone Colossus med Sonny Rollins vittnar om bra musiksmak Läckert! En favoritskiva på sistone.. Fast då som riktig skiva, dvs LP. :clown: Quote
calm Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Det stämmer det De små vita lapparna är bra ...och ännu en bild från en lite annan vinkel Trevlig uppställning och bra musikval! Trevligt bildreportage! Kul att se att YBA är representerade. Minns fortfarande en lyssning på den gamla Integrén som var en mycket positiv bekantskap. En av de bättre integrerade jag hört. Calm Quote
eliot Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 Det fanns ytterligare högtalare inom räckhåll På väggen ser vi en ram från ART VINYL där man kan sätta i dekorativa skivomslag - jag köpte omgående ett trepack Quote
Zalve Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Det fanns ytterligare högtalare inom räckhåll På väggen ser vi en ram från ART VINYL där man kan sätta i dekorativa skivomslag - jag köpte omgående ett trepack Äntligen!!! Nu vet jag vad man ska ha VINYL till... Göra Tavlor av dem Quote
eliot Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 Äntligen!!! Nu vet jag vad man ska ha VINYL till... Göra Tavlor av dem Har du inte förstått det tidigare - På våra vinylträffar sitter vi och beundrar skivomslag Quote
eliot Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 När man presenterar en ny affär så är naturligtvis en målsättning att visa affären på ett sådant sätt så att man får en riktig uppfattning av lokalerna och vad som erbjuds. - Vi vänder därför blicken mot ytterdörren Utanför affären skymtar en välkänd HiFi-profil i Malmö, "Låsasmeden" Quote
eliot Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 Det var stora kontrastskillnader så jag försökte mig på min första HDR-bild när jag fotograferade in mot det stora lyssningsrummet ...och här är en bild från andra hållet Quote
eliot Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 Huvudattraktionen i rummet är väl annars högtalarna Quote
IcedEarth Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Dynaudio C2 i pinolack i svart pianolack är för jäkla vackra alltså! Det borde ju vara en standard färg på den högtalaren! //rillo Quote
Recommended Posts