Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det har öppnat en ny affär i Malmö

Caroli Musik & Bio

caroli02.jpg

som ligger alldeles intill Caroli City (i bakgrunden!).

Följ med på ett besök....

Tillägg:

Adress: Rörsjögatan 8

Öppettider:

Tis-Fredag 12-18

Lördag 11-16

Posted

Det har startats många nya specialinriktade hifibutiker de senaste åren. Jämfört med nittiotalet ser det ut som att framförallt tvåkanals- och vinylintresset har expanderat ordentligt och det var kanske förutsägbart... :?::)

Posted
Det har öppnat en ny affär i Malmö

Caroli Musik & Bio

caroli02.jpg

som ligger alldeles intill Caroli City (i bakgrunden!).

Följ med på ett besök....

Vi var ju där samtidigt, så det ska bli extra spännande att följa ditt bildreportage, ser fram emot fortsättningen ! :)

Butiksägarna Mats, Jens och Johan har fått till en riktigt trevlig butik, och det kommer med all säkerhet att framgå av ditt bildreportage !!

Nu med grabbarnas öppnande av Caroli Musik & Bio, så är ju Malmö innehavare av inte mindre än 5 HIFI butiker, ett riktigt HIFI nirvana !! :cool:

Jag önskar dom självklart all lycka och framgång med butiken !! :)

Då jag känner dom 3 nämnda personligen, ett gäng driftiga, arbetsamma, mycket trevliga grabbar, så är ju de framtida förutsättningarna goda !!

Då jag även har personliga relationer till flera av de andra HIFI butikerna, så hoppas jag att ni alla kan samsas, och ge Malmö ett riktigt mysigt HIFI klimat, som sagt, ett riktigt HIFI nirvana !! ;):app: :cool:

//-- Tompa --

Posted
Vi var ju där samtidigt, så det ska bli extra spännande att följa ditt bildreportage, ser fram emot fortsättningen ! :)

Butiksägarna Mats, Jens och Johan har fått till en riktigt trevlig butik, och det kommer med all säkerhet att framgå av ditt bildreportage !!

Det var trevligt att träffas IRL :app:

Att det är riktigt snyggt i affären tror jag framgår av denna bilden :mm:

caroli031.jpg

Detta är första rummet i affären....

Posted

Oj! Det var ett härligt rum, det här ser jag fram emot. :)

Posted
Klass! :D

Hur (jä---a) stor är rummet egentligen??? Bilden ger intryck av minst 6, 7 kanske 8 meter långt. Men vidvinkelobjektiv har lurat mig förr...

I detta fall är det extrem vidvinkel: 12mm :D

Posted

Det inre rummet var även det smakfullt inrett

caroli4.jpg

Jag var där på två snabba besök och vid det andra tillfället hade Kuzman fått sällskap av denna illustra kollega :mm:

caroli59.jpg

Posted
Det inre rummet var även det smakfullt inrett

caroli4.jpg

Mycket smakfullt. Designade och möblerade rum som här hjälper till att ge HiFi en högre status och större värde genom att visa prylarna i rätt sammanhang. Här andas det kvalitet rakt igenom och jag önskar dom all lycka i världen.

Posted

Vi gör väl som man brukar när man besöker någon första gången: vi går "husesyn" :)

Från det inre lyssningsrummet leder en korridor...

caroli11.jpg

och längst bort till höger fann jag två välbekannta personer i samspråk

caroli12.jpg

Posted

I andra ändan av korridoren finns ytterligare ett rum

caroli88.jpg

Detta rum förklarar de tre sista bokstäverna i affärens namn. :)

Vi återkommer till det rummet...

Posted

Efter att ha gått husesyn och fått en överblick så går vi tillbaka till det första rummet och tittar nu på det med mer normala ögon

caroli28.jpg

där jag som referens fällt in vidvinkelbilden

caroli29.jpg

Posted
Idel smäckra fina talare i fina miljöer!

\\K-man

Det stämmer det :)

caroli63.jpg

De små vita lapparna är bra :D

caroli65.jpg

...och ännu en bild från en lite annan vinkel ;)

caroli67.jpg

Posted

Då det är killarna bakom Performance Audio som har startat affären så överraskar det inte att elektroniken kommer från franska YBA ;)

caroli68.jpg

Komponenterna tillhör designserien Y-range och överst ser vi den integrerade förstärkaren YA201 och underst CD-spelaren YCA201.

- Saxophone Colossus med Sonny Rollins vittnar om bra musiksmak :mm:

Posted
- Saxophone Colossus med Sonny Rollins vittnar om bra musiksmak :mm:

Läckert! En favoritskiva på sistone.. :) Fast då som riktig skiva, dvs LP. ;) :clown:

Posted
Det stämmer det :)

caroli63.jpg

De små vita lapparna är bra :D

caroli65.jpg

...och ännu en bild från en lite annan vinkel ;)

caroli67.jpg

Trevlig uppställning och bra musikval! Trevligt bildreportage!

Kul att se att YBA är representerade. Minns fortfarande en lyssning på den gamla Integrén som var en mycket positiv bekantskap. En av de bättre integrerade jag hört.

Calm

Posted

Det fanns ytterligare högtalare inom räckhåll

caroli74.jpg

På väggen ser vi en ram från ART VINYL där man kan sätta i dekorativa skivomslag - jag köpte omgående ett trepack ;)

Posted
Det fanns ytterligare högtalare inom räckhåll

caroli74.jpg

På väggen ser vi en ram från ART VINYL där man kan sätta i dekorativa skivomslag - jag köpte omgående ett trepack ;)

Äntligen!!! Nu vet jag vad man ska ha VINYL till... Göra Tavlor av dem :D

Posted
Äntligen!!! Nu vet jag vad man ska ha VINYL till... Göra Tavlor av dem :D

:o Har du inte förstått det tidigare :?:

- På våra vinylträffar sitter vi och beundrar skivomslag :D

Posted

När man presenterar en ny affär så är naturligtvis en målsättning att visa affären på ett sådant sätt så att man får en riktig uppfattning av lokalerna och vad som erbjuds. ;)

- Vi vänder därför blicken mot ytterdörren

caroli73.jpg

Utanför affären skymtar en välkänd HiFi-profil i Malmö, "Låsasmeden" :)

caroli69.jpg

Posted

Det var stora kontrastskillnader så jag försökte mig på min första HDR-bild när jag fotograferade in mot det stora lyssningsrummet

caroli_HDR1.jpg

...och här är en bild från andra hållet :)

caroli49.jpg