Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vad är nu detta? :)

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna (liten kompaktkamra)

STP61541.jpg

Gissat rätt än?

STP61545.jpg

Nu då?

STP61549.jpg

Nu måste ni gissa rätt!

STP61548.jpg

Svar -

SONY TF-A770ES

FramHger.jpg

STP61544.jpg

Framsida.jpg

bakvnster.jpg

Bakhger.jpg

Köpte denna best för 1500.- och är så attans nöjd med ljudet. Den är ifrån mitten av 90-talet.

Vikt 22.5kg och har hittills klarat att driva ALLT som den har utsatts för med bravur.

Den är dessutom även rengjord nu!!

Begangnat är bäst :D

Posted

Kul att de gamla japanarna kommer till heders igen. Allt var långt ifrån bra, framför allt hade många problem att leverera kraft till lite trögare högtalare. Idag är det inte lättare med tanke på att många burkar går under 4 ohm och tvära kast i faskurvorna. Det fanns dock "pärlor bland svinen". Har aldrig haft en Sony, men bl a de större integrerade förstärkarna från Kenwood, Sansui och Luxman hade en hel del pulver. Kanske även den modellen Du hittat.

Allt går igen ...

Posted
Vad är nu detta? :)

Framsida.jpg

gammal kärlek rostar aldrig, hade en sådan innan jag köpte min första MF.

Helt underbar förstärkare som funkade kanonbra med bra ljud, ett kraftpaket, saknade är stor.

Posted
Köpte denna best för 1500.- och är så attans nöjd med ljudet. Den är ifrån mitten av 90-talet.

Stimulerande för hobbyn och en härlig känsla att göra fynd! :mm: Mycket nittiotal över designen och Yamaha hade några liknande modeller vill jag minnas.

Posted
? brandrisk...? damm

Den är nu mera grundligt rengjord och blänker fint då det inte är en repa på hela förstärkaren :D , dock är träsidorna bortplockade då det finns barn i den omedelbara närheten (läs min egna) :)

Och vad är det med dagens tillverkare och kvalite?? (i för mig överkommliga prisklasser) Har dom missuppfattat begreppet? Tar man i volymkontrollen på en modern integrerad så går det rysningar längs ryggmärgen för att känslan är som bortblåst!!

Ska nog införskaffa ett Luxman för och effektsteg härnäst :mm: samt nya stativare.

//Schill