Jump to content

Recommended Posts

Posted
On 2026-03-28 at 11:12, musicus said:

Om man med Accordo va på väg, så er man hemma med Ktêma!! (famous last words)...och det händer mer..å det mesta brukar hända i midten sägs det  :winking:

IMG_1023.thumb.jpeg.1c266fe0c2bae8d0b588cbbf96e4b5e5.jpeg

mvh

Snyggt!

Posted
On 2026-03-25 at 19:16, musicus said:

:app:

IMG_1012.thumb.jpeg.a8f102200e4ddae47df6db67dc9ac591.jpeg

mvh

Hur är det möjligt att ha det så rent runt anläggningen som du har, imponerande!

Själv så står/ligger vinyler och rullband lite varstans runt min anläggning och lyssnings-platsen. Bekvämt för mig men kanske inte så snyggt och prydligt. Nåja, bilden inspirerade mig att städa upp och sortera in lite media. Inser att en bild kan räcka för att få mig att ta mig för med sådant som jag tänkt att göra (någon gång).   

Posted

Jag ser, kan nästan känna... att det där måste ju låta riktigt bra.

Och så snyggt rent estetiskt också.

Jag lär aldrig visa frugan hur det ser ut hemma hos er för då lär det bli tal om renovering och ombyggnad här hemma.

Och vem har tid med sådant när man ska hinna lyssna också :rollingeyes:

Sällar mig till kören och säger... stort grattis.

Det där kan du njuta länge och väl med.

Posted

Det var väldigt snyggt det där. Men det där är inte tänkbart här hos oss. Skivor står i hyllor, i högar i kartonger. Nu har jag i alla fall köpt fem skivbackar på hjul.

Man säger att varje back rymmer 60 LP skivor. Men sedan har jag minst ett tusental LP:n i hyllor. För att inte tala om ännu flera CD skivor och 1/4":s band.

Posted
On 2026-03-25 at 19:16, musicus said:

:app:

IMG_1012.thumb.jpeg.a8f102200e4ddae47df6db67dc9ac591.jpeg

mvh

Grattis till de två välljudande skulpturerna och vad som ser ut som ett estetiskt tilltalande rum.

Posted
1 hour ago, byZan said:

Hur är det möjligt att ha det så rent runt anläggningen som du har, imponerande!

Själv så står/ligger vinyler och rullband lite varstans runt min anläggning och lyssnings-platsen. Bekvämt för mig men kanske inte så snyggt och prydligt. Nåja, bilden inspirerade mig att städa upp och sortera in lite media. Inser att en bild kan räcka för att få mig att ta mig för med sådant som jag tänkt att göra (någon gång).   

Känns igen, men i mitt fall är det cd skivor, med referenserna närmst anläggningen... 😅

Posted
8 minutes ago, Linkan said:

Riktigt snygg, vilken modell är det?

Tackar!  B by Bassocontinuo Accuphase Edition 

Posted

Litt musikk upp i altet måste man ha, nu kom en..faktiskt två, goa nyheter till....Richard Barbieri´s senaste på vinyl & cd er på väg och nått spennande att ställa i den hyllan som ennu inte er uppe, kommer troligen til veckan  :cool:

81UDGqg-LJL._SL700_.jpg

Posted

Inte bara hörs musiksamlingen ut som "ny" efter den sista tidens ändringar , men gamla hjältar släpper even nytt :tongue:

Richard Barbieri "Hauntings" (ex: Japan & Porcupine Tree) på cd & lp! 

IMG_1066.thumb.jpeg.2bfbe427d1e4c4f95dbbd7e53f0a8d62.jpeg