Old Sven Posted March 29 Posted March 29 On 2026-03-28 at 11:12, musicus said: Om man med Accordo va på väg, så er man hemma med Ktêma!! (famous last words)...och det händer mer..å det mesta brukar hända i midten sägs det mvh Snyggt! musicus 1 Quote
byZan Posted March 29 Posted March 29 On 2026-03-25 at 19:16, musicus said: mvh Hur är det möjligt att ha det så rent runt anläggningen som du har, imponerande! Själv så står/ligger vinyler och rullband lite varstans runt min anläggning och lyssnings-platsen. Bekvämt för mig men kanske inte så snyggt och prydligt. Nåja, bilden inspirerade mig att städa upp och sortera in lite media. Inser att en bild kan räcka för att få mig att ta mig för med sådant som jag tänkt att göra (någon gång). Danke, Labbe and musicus 1 2 Quote
P-pan Posted March 29 Posted March 29 Jag ser, kan nästan känna... att det där måste ju låta riktigt bra. Och så snyggt rent estetiskt också. Jag lär aldrig visa frugan hur det ser ut hemma hos er för då lär det bli tal om renovering och ombyggnad här hemma. Och vem har tid med sådant när man ska hinna lyssna också Sällar mig till kören och säger... stort grattis. Det där kan du njuta länge och väl med. musicus 1 Quote
gcs Posted March 29 Posted March 29 Det var väldigt snyggt det där. Men det där är inte tänkbart här hos oss. Skivor står i hyllor, i högar i kartonger. Nu har jag i alla fall köpt fem skivbackar på hjul. Man säger att varje back rymmer 60 LP skivor. Men sedan har jag minst ett tusental LP:n i hyllor. För att inte tala om ännu flera CD skivor och 1/4":s band. Labbe and musicus 2 Quote
Labbe Posted March 29 Posted March 29 On 2026-03-25 at 19:16, musicus said: mvh Grattis till de två välljudande skulpturerna och vad som ser ut som ett estetiskt tilltalande rum. musicus 1 Quote
Labbe Posted March 29 Posted March 29 1 hour ago, byZan said: Hur är det möjligt att ha det så rent runt anläggningen som du har, imponerande! Själv så står/ligger vinyler och rullband lite varstans runt min anläggning och lyssnings-platsen. Bekvämt för mig men kanske inte så snyggt och prydligt. Nåja, bilden inspirerade mig att städa upp och sortera in lite media. Inser att en bild kan räcka för att få mig att ta mig för med sådant som jag tänkt att göra (någon gång). Känns igen, men i mitt fall är det cd skivor, med referenserna närmst anläggningen... 😅 musicus and Håkan64 2 Quote
musicus Posted April 2 Posted April 2 Skärtorsdag i Strömstad er ingen bra tid å få leveranser, det er mycket och trög trafik, liv å stök...det er tätt på omöjligt å få fram en tung pall med Italienskt hantverk men, efter helgen rullar det inn mvh Danke, Shift hifi, Håkan64 and 4 others 7 Quote
musicus Posted April 5 Posted April 5 Ingen fjäll men västkust skärgård påsk, på Koster, trevligt det med mvh Lasse, Håkan64 and Danke 3 Quote
musicus Posted April 7 Posted April 7 Lite monteringsarbete kommer mvh Daniel, VoicesInMyHead, plind and 5 others 8 Quote
Daniel Posted April 7 Posted April 7 Lycka till, det kommer att bli väldigt matchande och fint! musicus 1 Quote
P-pan Posted April 7 Posted April 7 27 minutes ago, musicus said: Lite monteringsarbete kommer mvh Platta paket dessutom. Ikea ? musicus 1 Quote
musicus Posted April 7 Posted April 7 3 av 4 hyllor uppe, den siste kommer upp när riaaét kommer en riktig riktig fin design å kvalité mvh conan, byZan, Ivery and 12 others 15 Quote
musicus Posted April 7 Posted April 7 9 minutes ago, Håkan64 said: Som gjort för Accuphase hehe..den er gjort för Accuphase Håkan64 1 Quote
musicus Posted April 7 Posted April 7 8 minutes ago, Linkan said: Riktigt snygg, vilken modell är det? Tackar! B by Bassocontinuo Accuphase Edition Quote
Håkan64 Posted April 7 Posted April 7 1 hour ago, musicus said: hehe..den er gjort för Accuphase Det visste jag inte. musicus 1 Quote
musicus Posted April 7 Posted April 7 2 minutes ago, Håkan64 said: Det visste jag inte. Lite det jag föll för, egen Accuphase Edition Håkan64 1 Quote
Old Sven Posted April 7 Posted April 7 2 hours ago, musicus said: 3 av 4 hyllor uppe, den siste kommer upp när riaaét kommer en riktig riktig fin design å kvalité mvh Så vackert. Grattis! musicus 1 Quote
calm Posted April 7 Posted April 7 Stiligt, passar nog förutom till Accuphase även till Ktemorna!😉😛 Sparsmakat system, me like!👍👏 musicus 1 Quote
musicus Posted April 10 Posted April 10 Litt musikk upp i altet måste man ha, nu kom en..faktiskt två, goa nyheter till....Richard Barbieri´s senaste på vinyl & cd er på väg och nått spennande att ställa i den hyllan som ennu inte er uppe, kommer troligen til veckan Danke, Shift hifi and Labbe 3 Quote
musicus Posted Wednesday at 08:05 Posted Wednesday at 08:05 Inte bara hörs musiksamlingen ut som "ny" efter den sista tidens ändringar , men gamla hjältar släpper even nytt Richard Barbieri "Hauntings" (ex: Japan & Porcupine Tree) på cd & lp! Quote
musicus Posted yesterday at 16:22 Posted yesterday at 16:22 Nu räcker det på ett tag mvh Håkan64 1 Quote
musicus Posted yesterday at 16:22 Posted yesterday at 16:22 kommer bli lite justeringar av tavlorna så stundom... mvh Håkan64, Double A, lindvall and 6 others 9 Quote
magnuskan Posted yesterday at 16:38 Posted yesterday at 16:38 Väldigt ren o fin setup. Syns knappt några kablar heller, är väl gömda där bakom på något sätt😉 byZan and musicus 1 1 Quote
AlfaGTV Posted yesterday at 16:50 Posted yesterday at 16:50 11 minutes ago, magnuskan said: Väldigt ren o fin setup. Syns knappt några kablar heller, är väl gömda där bakom på något sätt😉 Musicus kör trådlöst, rakt av! 😬 🤣 byZan, musicus and magnuskan 3 Quote
Recommended Posts