new order Posted January 10 Posted January 10 On 2024-11-08 at 07:32, Bebop said: Så är det väl i alla upplevelseorienterade verksamheter, tänker jag. Att några vill sätta sig på pedistalen och utropa att en viss riktning/verksamhet/pryl är den bästa och den rätta vägen är en del av den verkligheten Vi vet alla dock längst inne att det var Dave som var mästaren! 🙂😁 Eller hur @AlfaGTV? Var tvungen att direkt hitta allierade! 👍 musicus 1 Quote
musicus Posted January 17 Posted January 17 Inte helt planerat men dom kommer seglande inn som en del av en deal.... Ikeda 9TS Ikeda IS-2TB (Bilder lånade från nätet) Headshellet använder jag idag på min Dynavector XX2-II med mycket!! gott resultat, så egentligen er detta inte ett behövandes byte, men mer som en xtra pu man kan njute xtra med, men först måste dom komma ihus mvh Perfect sense, lindvall, SOUND BY VINYL and 1 other 4 Quote
P-pan Posted January 17 Posted January 17 33 minutes ago, musicus said: Inte helt planerat men dom kommer seglande inn som en del av en deal.... Ikeda 9TS Ikeda IS-2TB Jäklar du, jag läste nog lite för fort och i periferin. Tyckte för ett ögonblick att det stod Ikea... Men det där blir något jag ser fram emot när du fått lyssna in dig och kanske kan skriva en kommentar eller två om hur det låter musicus 1 Quote
AlfaGTV Posted January 17 Posted January 17 3 minutes ago, P-pan said: Ikea Vilken dag som helst! 😅 De säljer ju redan skivspelare! 37 minutes ago, musicus said: en xtra pu man kan njute xtra med Grattis, jag har aldrig hört Ikeda 9, men den är så fin, så fin! 👍🏻 Perfect sense and musicus 2 Quote
musicus Posted January 17 Posted January 17 16 minutes ago, P-pan said: Jäklar du, jag läste nog lite för fort och i periferin. Tyckte för ett ögonblick att det stod Ikea... Men det där blir något jag ser fram emot när du fått lyssna in dig och kanske kan skriva en kommentar eller två om hur det låter Kommentar kommer komma mvh Quote
musicus Posted January 17 Posted January 17 14 minutes ago, AlfaGTV said: Vilken dag som helst! 😅 De säljer ju redan skivspelare! Grattis, jag har aldrig hört Ikeda 9, men den är så fin, så fin! 👍🏻 Har inte hört den själv hemma, men för leenge sen en annan plats, i en annan rigg osv...så det er lite gissning her, men dealen i sig er så bra att man kommer bra utav den anyhow mvh AlfaGTV and P-pan 1 1 Quote
musicus Posted January 17 Posted January 17 Och så blir det ett headshell på var av dom två, Ikeda & Dynavector mvh P-pan and lindvall 2 Quote
musicus Posted January 22 Posted January 22 En riktig u-turn i den analoga sammanhangen, gjorde mig några tankar kring den förra komboen, och sen fick jag möjlighet att vidga mig mer enn först tänkt, så..gjord! mvh Shift hifi, P-pan, Shamrock and 2 others 5 Quote
musicus Posted January 22 Posted January 22 ......så nu väntar jag på Ikeda Sai, den gröna varianten kom jag fram till va lite för nära det jag har, så nu trampar jag till reellt! Har inte hört den, inte sett den och inte vet jag nån som har den häller Så va får mig ta valet? Jo! Tycker den ser cool ut, gillar konceptet med "rett på armen" enkelheten och det lilla jag läst mig till...så återstår det att lyssna in sig, tar chansen och hoppas man inte er helt ute å mvh AlfaGTV, lindvall and Shift hifi 3 Quote
musicus Posted January 25 Posted January 25 Lite mys i väntans tider på trevliga saker från Japan. Danmark er mer en bara Ortofon Vinous Beer Characteristics: A vinous, tannic, and slightly acidic beer with Rondo and Chardonnay grape skins. ABV: 9.5%. Brew Master: Erik Lund. mvh P-pan, Terminator, lindvall and 1 other 4 Quote
musicus Posted February 5 Posted February 5 Äntligen! David Sylvian "Died in the wool" (manafon variations) "The good son vs the only daughter" (the blemish remixes) mvh AlfaGTV 1 Quote
musicus Posted Friday at 15:54 Posted Friday at 15:54 Årets första bästa månad, det her varslar fler kommande och förhoppningvis, varmare dagar mvh calm, figge, plind and 4 others 7 Quote
musicus Posted Friday at 16:00 Posted Friday at 16:00 Trevlig fredags kväll mvh lindvall, ulfsan, P-pan and 3 others 5 1 Quote
ulfsan Posted Friday at 16:33 Posted Friday at 16:33 Ska bli…🤗! Vox, musicus, triomio and 3 others 4 1 1 Quote
P-pan Posted Friday at 16:44 Posted Friday at 16:44 Musicus, när du spelat den där Mona Lisa så får du gärna skvallra lite om ljud/presskvalite. Tror jag har den i en köpkorg någonstans med har inte tryckt på "knappen" än. Och trevlig kväll till dig också musicus 1 Quote
musicus Posted Friday at 17:10 Posted Friday at 17:10 25 minutes ago, P-pan said: Musicus, när du spelat den där Mona Lisa så får du gärna skvallra lite om ljud/presskvalite. Tror jag har den i en köpkorg någonstans med har inte tryckt på "knappen" än. Och trevlig kväll till dig också På min lilla stereo så tycker jag det er bra, inget jag går negativt igång på, fast jag gillar mer dom der långa dream sequence TD skivorna, men kul endå mvh P-pan 1 Quote
P-pan Posted Friday at 17:57 Posted Friday at 17:57 Den här fick jag hem idag... Känns som att det kan bli ganska bra. musicus, Shamrock and lindome 2 1 Quote
musicus Posted Friday at 18:03 Posted Friday at 18:03 Den tror jag mig ha, men inte på band mvh Quote
Recommended Posts