musicus Posted February 9, 2022 Share Posted February 9, 2022 Den her kom hem idag med... Eagles ”live at the forum´76" LIVE AT THE FORUM ’76 was recorded during the band’s three-night run at the Los Angeles Forum in October 1976. The show took place as the group was putting the finishing touches on Hotel California, which would be released that December. The concert recording captures some of the very first live performances of “Hotel California” and “New Kid In Town.” During the show, the band also play hits from earlier albums with “Take It Easy” from the band’s 1972 self-titled debut; “Already Gone” from 1974’s On the Border; and the #1 title track from 1975’s One of These Nights. The concert also includes a raucous performance of “Funk #49,” a song originally recorded by Walsh’s James Gang. The Forum concert presents a snapshot of the band right before Hotel California became a critical and commercial phenomenon. After its release, the album went on to become x6 platinum in the UK with the title track becoming one of the UK’s most loved classic rock anthems. mvh P-pan, calle_jr, Vox and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 Årets första ute pils! I Strömstad som vaknar lite till igen mvh Strmbrg, calm, plind and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strmbrg Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 5 minutes ago, musicus said: Årets första ute pils! I Strömstad som vaknar lite till igen mvh Snygg bild! musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted February 17, 2022 Share Posted February 17, 2022 6 hours ago, Strmbrg said: Snygg bild! Tack! 👍🏻 mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 Sista veckan med gänget! Wilson Benesch Square 2 flyttar ut å Serblin Accordo in i slutet av veckan.. Midnight Choir live från 01' va på den konserten, toppar det mesta!. Sammy, figge, Josaa and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 Sku ha varit med i förra inlägget... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 11, 2022 Share Posted March 11, 2022 Livet skiftfligt, nån ting tar slut å annat börjar! Nu er en Wilson Benesch period över å man glider in i en Italiensk med Franco Serblin Accordo, redan vid första uppkoppling hör man att det her er nått eget, nått vackert...en relation mvh Matts, byZan, AlfaGTV and 18 others 21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 11, 2022 Share Posted March 11, 2022 mvh Ivery, Apexorca, Bebop and 10 others 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11, 2022 Share Posted March 11, 2022 Skål på dig själv och trevlig lyssning musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffin Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 Grattis till Serblin "Accordo"! Vacker liten juvel! Låter det bättre eller annorlunda jämfört med Wilson Benesch "Square 2"? musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 Finns nog ingen vackrare stativare än accordo! musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 On 2022-03-08 at 22:54, musicus said: Sista veckan med gänget! Wilson Benesch Square 2 flyttar ut å Serblin Accordo in i slutet av veckan.. Midnight Choir live från 01' va på den konserten, toppar det mesta!. Jag var också på den turnén, men på Pustervik i Göteborg. Det var otroligt bra. Men även comebacken på Rockefeller för några år sedan var något alldeles extra, tycker jag. musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 Grattis! Snygga saker. Förstår att du fick connection med riggen. Kul. Det är väl det som alltid varit en styrka hos Serblins konstruktioner. De berör. Vad tycker du om Accordo jämfört med Benesch? musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 On 2022-03-11 at 20:36, musicus said: Livet skiftfligt, nån ting tar slut å annat börjar! Nu er en Wilson Benesch period över å man glider in i en Italiensk med Franco Serblin Accordo, redan vid första uppkoppling hör man att det her er nått eget, nått vackert...en relation Ser fint ut! Jag kan tänka mig att det låter kanon. För mig hade det varit lockande att komplettera det där systemet med ett par små, snabba subwoofers. Du har då plats för det om du skulle känna för det. Är det något du har funderat på? musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 11 hours ago, Muffin said: Grattis till Serblin "Accordo"! Vacker liten juvel! Låter det bättre eller annorlunda jämfört med Wilson Benesch "Square 2"? Tackar! Jag vill nu säga att det låter bättre, kanske inte så konstigt då WB Square 2 er deres tidigare minsta serie och den har några år på sig, med Accordo får man mer av alt helt enkelt, upp en liga typ Muffin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 4 hours ago, bfjohansson said: Jag var också på den turnén, men på Pustervik i Göteborg. Det var otroligt bra. Men även comebacken på Rockefeller för några år sedan var något alldeles extra, tycker jag. Ja va på reunion i 2016 på Rockefeller i Oslo, magisk! tyvärr er det ganska tyst runt dom nu... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 4 hours ago, Apexorca said: Grattis! Snygga saker. Förstår att du fick connection med riggen. Kul. Det är väl det som alltid varit en styrka hos Serblins konstruktioner. De berör. Vad tycker du om Accordo jämfört med Benesch? Jo det her berör på ett riktigt bra sett, det öppnar sig en annan ambience, klang och ett öppnare å djupare soundstage, Accuphase verkar ocksåå trivas riktigt så gott med Accordo mvh Apexorca 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 3 hours ago, new order said: Ser fint ut! Jag kan tänka mig att det låter kanon. För mig hade det varit lockande att komplettera det där systemet med ett par små, snabba subwoofers. Du har då plats för det om du skulle känna för det. Är det något du har funderat på? Tackar! Jag har altid gillat stativare, utan extra sub, jag tycker inte jag behöver det den her gången hellre, dom gräver djupt nog till min typ av lyssning så det blir nog utan new order and Jonne 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 4 hours ago, musicus said: Ja va på reunion i 2016 på Rockefeller i Oslo, magisk! tyvärr er det ganska tyst runt dom nu... mvh Jag såg dem i Kristiansand sommaren innan pandemin. Utomhus och i hällregn. Då höll de på i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Grattis igen @musicus! Har lyssnat en del på Accordo och känner att det är en riktigt äkta Serblin-konstruktion. Unik i sin form och sitt mer hantverksmässiga utförande. Men framförallt en utvecklad och sofistikerad musikförmedlare. Kombinationen Serblin och Accuphace är säkert en hit. Ett säkert val tycker jag. Säkert också en högtalare vid downsizening för egen del när det är dags att säga farväl till mina Ktêma som jag håller mycket högt. Calm musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 8 hours ago, bfjohansson said: Jag såg dem i Kristiansand sommaren innan pandemin. Utomhus och i hällregn. Då höll de på i alla fall Jag mötte Paal Flaata her for några månader sen, och frågade bl.a om det va nya grejer på gång men svaret va tyvärr inte så optimistisk, men kan ju hoppas, pandemien satt ju en stop för turnerande mm...vet dom hadde några konserter efter reunion i 2016, verdt å ta med sig even i hällregn mvh fredrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 I ett bedre ljus mvh plind, shifts, disromance and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shifts Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 Tjusiga högtalare i all ära, men utsikten! musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 16 minutes ago, shifts said: Tjusiga högtalare i all ära, men utsikten! Tack!...jo den er ikke å kimse av den hellre, som att vakna upp till en skärgårds tavla varje morgon man tittar ut! mvh parsifal 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Variation on a theme, speakers in sun set! Svårt att inte låtas sig beröra mvh Ampalang, calm, byZan and 3 others 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YYZ Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 Grattis! Fantastiskt fina stativare. musicus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 On the album Opening, Tord Gustavsen reveals a fresh angle to his particularly unique trio investigations into Scandinavian folk hymns, gospel, chorale and jazz, as he introduces a different voice on bass. With a new fellow-traveller on board and its recording premiere in Lugano's Auditorio Stelio Molo, the trio discovers inspired new ways to interact with each other, using innovative approaches to sound and technique in the process. Made up in equal parts of intricately textured improvisations and understated melodic hooks, the group's conversations bring an enticing unfamiliarity to the language the Norwegian pianist has developed over almost two decades of collaboration with ECM. Tord Gustavsen: piano, electronics Steinar Raknes: double bass, electronics Jarle Vespestad: drums Press: "Quietly beguiling release...With lesser artists the uniformity of mood and reluctance to turn up the volume would pall. But there's an artistry to Gustavsen's compositions, a skill in their execution, and a warmth to their spirit that keeps the listener engaged." - LondonJazz News mvh calm and Sammy 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Record Store Day. mvh Sammy, Danke, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Denna kom sig med också i handeln, inte det sämste jag hört av Marillion! deras senaste.. mvh AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Ser det har försvunnit endel bilder jag länkat til i tråden nu på sistone, jag raderade mitt kto på hfs der jag tagit länk til bilderna för euphonia, finns det nån annan möjlighet å lasta upp dom? direkt från Macén blir tydligen för hög upplösning å jag vill inte använda typ photobucket el liknande...va har man för möjligheter? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts