Jump to content

Musicus stereo...


Guest om.s

Recommended Posts

Guest Musicus
Skulle ampen kännas lite klen kan du ju testa min 14Bsst ;) 600W på Aspara borde väl räcka :app:

:D vi får ordne ett lite hifi møte, du burde jo tatt turen forbi en dag og lyttet, samtidig er jeg selvagt nyfiken på din storebror :mm::D ...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Da har man fått koblet opp og fått det litt temperert, fant ut at kamerat har fått litt røff behandling av Jr så det er vanskelig å få skarpe bilder :dry:

Bryston CD1

L1010823.jpg

Bryston B100(Her kan man supplere med innebygd DAC og/eller MM riaa ved bestilling)

L1010822.jpg

Bryston CD1 & B100

L1010825.jpg

Bryston og Aspara...

L1010820.jpg

Etter litt kjapp testing fikk man også legge tilbake mattan foran og i midten av oppsettet...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Noen foreløbige inntrykk med Bryston kombinasjonen :39:

Det er leeeenge siden det meste har stemt med denne skiva, både hjemme og ute blandt de oppsettene jeg har hørt den, dessverre har det vel gått en slags hifi-inflasjon i den slik at de smått geniale tekstene og pin pointingen i deres poeng forsvinner litt i bakgrunn av de effektene denne skiva har, men her stemmer det, jeg er kort fortalt meget imponert, bikkjer, biler, hestesleder, fly mm..fremtrer i en helhet som faktisk gjør de til mer enn bare lydeffekter på en Q-sound skive, ikke minst er jeg imponert over hvordan Asparaéne totalt forsvinner, dette er bra helt enkelt, klangmessig, detaljering, plassering og ikke minst skyvet i bunn, det sitter helt enkelt :63::mm: ...

519U4mFMfrL._SX300_.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Spännande! Testa gärna AMR+Bryston og :mm:

Det skal jeg absolutt gjøre, det er flere spennende kombinasjoner her, selv om det får vente til neste uke, var bare hjemom 2 dager med sjukt barn, nu er man tilbake og ombord igjen, så en uke fri, men som sagt ta deg gjerne en tur innom om det passer ved anledning :)

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Får jag ett rätt om jag misstänker att åtminstone delar av hemlånet blev permanent :?::)

Hehe, det er litt sånn epler eller pærer dette valget :Thinking:

Det har iaf vært en riktig tankestiller å ha de hjemme på test, gamle fordommer har falt og nye oppdagelser trenger på, jo jeg tror nok du har noe rett i dine antagelser :closedeyes::) ...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Musicus, det ligger en annons ute som länkar till din tråd om din test med Bryston. Är det dina apparater? Ska du sälja?

Jag förstod inte att du ens hade köpt :icon_smile_cool: Trodde att du bara lånat hem.

Jag är själv intresserad av Brystons integrerade och har följt länken då du var så positiv när du testade.

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Musicus, det ligger en annons ute som länkar till din tråd om din test med Bryston. Är det dina apparater? Ska du sälja?

Jag förstod inte att du ens hade köpt :icon_smile_cool: Trodde att du bara lånat hem.

Jag är själv intresserad av Brystons integrerade och har följt länken då du var så positiv när du testade.

Du har pm :) ..

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Er uten vinylsnurre for tiden, men denne har leeenge vært en som skal testes ut den dagen det igjen er tid for snurre, som tidligere eier av WB Discovery er ikke dette så ukjent :mm:

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Etter mye om og men med testing av transistorer, som jeg forøvrig lot meg fasinere sterkt av og var tenkt gå for, fikk jeg helt på tampen før salgs prosessen skulle starte, litt rør problemer, men etter god og effektiv service fra den lokale forhandleren (Akkelis) og importøren av EAR har jeg nu tatt ett valg.

Etter å fått ha fått muligheten å spille på helt nye orginal rør og dermed også dobbelsjekke hva det bor for potensiale i ampen, dette mens min amp ble sjekket av tekniker hos importør.

Det er litt som å velge mellom epler eller pærer, transer vs rør: pro´s and con´s, begge veier..

Jeg har også hatt en fortrolig hifi kompis innom som ikke sparer på sine meninger om hva han mener og der var meldingene klare på at det var rørene som var det foretrukne, han foretok også en slags test med en skive for å teste de stående vågene i mitt rom, og fant ingen, til hans forbauselse :Thinking: samt det at man kan bevege seg rundt i leiligheten og ha tilnærmet like god lyd, jeg våger påstå det er noe bra man har satt sammen her, om dette derimot er enhvers "cup of tea" er en annen sak :)

Og, min lille kjære 869 har en klang og ekthet som ikke engang en trillion transistor watt er i nærheten av, så denne gangen prøver jeg meg med nye rør, det blir det etter en samtale med TangoTubes, denne gjengen rund baut, 509 rørene på utgangen er fra 62 og pcc 88 rørene på inngangen er fra perioden 66-68.

Tfk vs de orginale burde gi meg noe av det tighte skyvet jeg savner i bunn fra Bryston samt beholde det jeg liker + litt til....

Så, jeg velger den ampen jeg opplever som gir den beste ektheten, klangen og instrumentenes individuelle egenart samt mest tilstedeværelse, i denne omgangen...

2xTelefunken EL509

el509_pic.jpg

4xTelefunken PCC88

7DJ8%20BWB-2.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Musicus

Oppdaget en meget viktig detalj ang utgangsrørene på EAR 869, i manualen/instruksjonsboken står det at den er EL 509 baserad, manualen er ikke oppdatert, i min amp stod det PL519 rør, skulle det være flere med en slik amp så sjekk hva som faktisk står i ampen mot manualen før du bestiller/bytter, det kan fort koste en ett xtra par utgangsrør om ikke disse stemmer overens :dead: , gløde spenningen på disse to skiller ganske mye....

Så da venter det ett par av disse når man kommer hjem igjen...

pl519_tel.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Det bør nevnes at både importør/distributør(Exotic Audio/Valljud) reagerte snabbt og profesjonellt når de ble gjort klar over situasjonen, igjen viser dette med en god og seriøs service organisasjon seg som noe man absolutt bør vurdere når man handler og bestemmer seg for "sitt" merke, well done!! :) ..

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Da var det endelig klart og er oppe å spiller, Telefunken har noe med seg som orginal rørene ikke klarer :mm::app: ..

Telefunken 2xPL519/2xPCC88/2xECC85

L1010869.jpg

L1010868.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Sammen med fronten danner de ett meget musikalsk par som i sin enkelhet er flotte quarterwave hornhøyttalere :icon_smile_cool:

det_04_222sq.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Er i en periode der Spansk gitar lyster mine musikalske opplevelser, hva passer da bedre enn denne Paco De Lucia 27 cd boxen :mm: :mm: ....

Paco De Lucia "Integral"

integral_27cd-13806513-frntl.jpg

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Må bare løfte denne skiva igjen, Jan Erik Vold og Chet Baker skaper her en lyrisk poetisk skive av det sjeldne, kommer man over denne og liker litt lugn og spesiell jazz, kjøp den :app: ..

51hzAF87m5L._SL500_AA300_.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

En god hifi reise generer alltid mer musikk, og for 99,- på Bengans idag fant jeg denne, med konsert opptak fra 30,40 og 50 tallet av en ung CA, en av mine personlige favoritter, lyden er også bra med tanke på innspillings årene..

233198_front.jpg

og en KJ, JdJ trio skive til, denne signert Peacock...

71HaLOzfUYL._SL500_.jpg

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest Musicus

Legger denne linken i denne tråden også, da det mest sannsynlig er siste gangen det blir noen treff o.lign i denne leiligheten för man blir øyboer langs Bohusläns kusten fra sommeren av, og ett nytt kapittel i reisen begynner :app::mm::) ..

Fredag 30 mars 12

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Fant igjen en gammel hyggelig artikkel i Fidelity #23 nu på tampen av hifi reisen i denne leiligheten, litt fordi jeg tror den tangerer reisen videre for undertegnede :Thinking::icon_smile_cool:

...bla videre ned til side 82

Fidelity #23

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...