Jump to content

Recommended Posts

Guest johan
Posted

Då har Japsen blivit klara med nästa produkt. Så det ser ut som om A-50V kommer att försvinna om ett tag.

a-60.jpg

Min Japanska är lite rostig men vad iaf jag kan tyda så handlar det om 60W i klass A

Släktskapet till A-100 , A-50 ch A-50v går tydligen som en röd tråd genom deras Klass A serie. Men det har tydligen utvecklats med för det sitter en DSP i maskinen med !? Vad den nu hittar på får jag ta reda på :)

Givetvis dubblar pjäsen ner till 1 ohm då den hystar ur sig 480W och i bryggat läge ger den 240W i 8 ohm och 960 i 2 ohm. Där är det sig likt iaf ;)

Man kan givetvis även köra steget som dualmono om man har 2 st för bi-amp.

a60.jpg

Så vad tror ni om A-20v ? Kommer dom att köra vidare med en ny modell där ??

Ha det bäst

J

Guest johan
Posted

Neo

Jag har inget pris just nu men jag skulle tro att det hamnar en bit över 140 000-160 000

Den är så ny att 220v versionen inte finns ute än. Men jag ska luska runt lite i veckan som kommer.

Ha det bäst

J

Guest johan
Posted

Då är 220v version klar o går att inhandla. Pris för A60 är 158 000 devalverade svenska kronor. Spring o handla nu

:)

Guest johan
Posted
Säkert trevliga som monoblock

Jo då borde det till o med vara effekt så att Rydberg blir nöjd

;)

Ska jag skicka katalog Timbre :?:

Ha det bäst

J

Posted

Det värsta med kataloger på sådant godis är att det blir så vått på golvet! :)

Hade inte heller tackat nej till ett par sådana steg....kan tom tänka mig att nöja mig med ett :blush

\\K-man

Posted

Accuphase e snygga :o:mm::mm::mm: Men vad e de där LED displayerna ? Ett sånnt steg till frontarna och ett till suben skulle vara MUMS :mm::mm::mm: Finns Accuphase katalogerna att ladda hem nånstans ?

Guest johan
Posted

Rusa in på www.Accuphase.com så hittar du det mesta i .pdf filer.

Dom har ingen katalog med alla modeller utan lösa till varje.

Där är förvisso en samlingskatalog men den är i svartvitt :angry:

Jag ska hämta den till A-60 inom nån dag sen kommer mer info , bla om DSP:n som sitter i

Ha det bäst

J