Schill Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Var nere på Musikörat i Uppsala som jag personligen tycker är den bästa skivaffären i Uppsala, dock börjar det bli långt mellan vattenhålen i denna stad. Men till sak nu, Jag införskaffade Robert Plant och Alison Krauss album Raising sands, WOW . Vilket album Plant's röst är som vanligt otroligt nyanserad och ljudet och känslan på hela plattan är mycket udda för Robert Plant. Satt och lyssnade på hela albumet rakt igenom och tänkte för mig själv, Detta kommer att bli dyrt när jag nu måste uppgradera min CD och mina högtalare :angry: för att få fram det där sista ur denna exellenta CD. Ta t.ex spår 4, Polly Come Home, Vilket driv och attack i basen. En av de bästa album som släppts under hela 2007. (Dock min åsikt) Bara att rekommendera. jag införskaffade också Elton johns "Godbye yellow brick road" album och bara att bocka och buga för produktionen. ett alldeles utsökt bra ljud för att vara CD sen kan man tycka vad man vill om Elton John men ljudet var förträffligt på denna CD. Dock så köpte jag inte Delux utgåvan med SACD utan den vanliga och kan bara tänka mig ljudet på en bra SACD-spelare med rätt högtalare.....Mmmmmmuma. //Schill Quote
Mattias Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Uppskattar också denna platta helt klart. Tycker den är riktigt bra och den finns en fräshör över skivan. Som vanligt med musiken är det blandade känslor för olika mäniskor denna skiva mottagits. Tydligt i tråden om skivan på hififorum. En annan observation är väl gillar man Alison Krauss så är denna skiva lite annorlunda jämfört med vad hon tidigare gjort. /Mattias Quote
Hultan47 Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Visst är det underligt hur skivor kan skapa känslan av att köpa mer/annan utrustning Jag har själv Robert Plant/Alison Krauss skivan och blev väldigt nyfiken på vilken Elton John skiva det är du köpt. Jag har hittat en som är utgiven 070917 enligt en skivleverantör på nätet. Å så fanns det en från -73. Skulle tro att den nyare har bättre ljudkvalitet! Såg oxå den med SACD, men man måste ju ha en sådan CD spelare då ju, för dyrt för min ekonomi MVH Stefan Quote
Schill Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 Visst är det underligt hur skivor kan skapa känslan av att köpa mer/annan utrustning Jag har själv Robert Plant/Alison Krauss skivan och blev väldigt nyfiken på vilken Elton John skiva det är du köpt. Jag har hittat en som är utgiven 070917 enligt en skivleverantör på nätet. Å så fanns det en från -73. Skulle tro att den nyare har bättre ljudkvalitet! Såg oxå den med SACD, men man måste ju ha en sådan CD spelare då ju, för dyrt för min ekonomi MVH Stefan Det är den från 07 som är remastrad. //Schill Quote
Zalve Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Uppskattar också denna platta helt klart. Tycker den är riktigt bra och den finns en fräshör över skivan. Som vanligt med musiken är det blandade känslor för olika mäniskor denna skiva mottagits. Tydligt i tråden om skivan på hififorum. En annan observation är väl gillar man Alison Krauss så är denna skiva lite annorlunda jämfört med vad hon tidigare gjort. /Mattias Ja detta är långt ifrån nån favorit hos mig. Hat gett den ett antal försök, men hittar aldrig "DET" med den, så jag kan bara gratulera de som gillar den. Mig passade den inte alls. Quote
Hultan47 Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Det är den från 07 som är remastrad. //Schill Lysande, fick precis beställt den på nätet. Det har varit problem hos den leverantören ett par dagar med webbshopen, men nu gick det vägen Stefan Quote
Guest Peo Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Ja detta är långt ifrån nån favorit hos mig. Hat gett den ett antal försök, men hittar aldrig "DET" med den, så jag kan bara gratulera de som gillar den. Mig passade den inte alls. Håller med dig.. Jag förstår ingenting av den här skivan, den känns helt menlös. Quote
Zalve Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Håller med dig.. Jag förstår ingenting av den här skivan, den känns helt menlös. Vaa! Tycker vi samma sak en andra gång? Quote
Otto Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Den har fått flera chanser hemma hos oss, men inte blir den bättre, tvärtom.... känns ganska menlös... Quote
Guest Peo Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Vaa! Tycker vi samma sak en andra gång? Japp, visst är det konstigt!?? Vart skall detta sluta.. Quote
Schill Posted March 27, 2008 Author Posted March 27, 2008 Det är det jag gillar hos detta forum, Det är sån spännvidd på smaken. Plus att de flesta verkar vara genuint intresserade. Inte så konstigt kanske att inte alla gillar Rising Sands för det är ett udda album. Quote
fatpipe Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Riktigt bra platta! Växer varenda gång jag lyssnar på den. Favoritlåten är Polly Come Home. Quote
Recommended Posts