Cyber Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 HiFi-Träff i Stockholm hos Cyber Då var det dax igen för HiFi-Träff :cool: Det här blir den femte i ordningen och som vanligt så är förberedelserna minutiösa dagen innan Gäster (14 st) Crion, Micke Y, Gustav, John, Fideljr, Eliot, Gcs, Jesper, hifidreamer, Janne, Jawen, Smallsuper_man, Dazzin och Timbre. Musik och HiFi blir det i höga doser "Förberedelser" Här kan man knappt se fönstret Då behöver man en Efter "Clean(t)" :cool: Dax att fixa med....stolar Fler bilder kommer, håll ut Mvh Cyber Quote
Timbre™ Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Laddade batterier och tömda minneskort är det som gäller. Skall smörja stativet också... Quote
eliot Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Jag tar med min kamera också och har just satt två uppsättningar batterier på laddning och minneskortet (256MB) är tomt Det blir nog inte bilder i klass med vad Timbre och Zalve presterar men jag skall göra mitt bästa - Jag har lärt mig att man skall ta närbilder Quote
Timbre™ Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Det kan ju bli fullt ös när fotoblixtarna brinner av som tätast... Det här ser ut att bli en väldokumenterad tillställning... Quote
Cyber Posted May 7, 2004 Author Posted May 7, 2004 Hoppas man inte blir allt för bländad inför kopplingsarbetet Quote
K-man Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Jag ser att din Oxygen gjorde ett strålande jobb! ...så det är där alla är \\K-man Quote
Guest krelle Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Väntar med spänning på lyssningsintryck och bilder......mvh Krelle Quote
Timbre™ Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Vi kan ju börja med ett litet mörkt kort.... Vad är detta... Quote
mangew Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Vi kan ju börja med ett litet mörkt kort.... Vad är detta... Nån konstig grej? Quote
eliot Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Detta var det första jag såg när jag kom Timbre som fotograferar.....fjärilar ????? Quote
eliot Posted May 8, 2004 Posted May 8, 2004 Nej, det var något helt annat som fångat hans intresse... Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Vad är det för en vit låda vi ser nere till vänster ? ja vad kan det vara lysande fötter har den också Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Vi lyfter på locket ännu lite närmare :cool: ICE-Power Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Det var tur att vi hade flera slutsteg för plötsligt la Cyber's slutsteg av och här slår vi våra kloka huvuden ihop - men det hjälpte inte Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Jag vill tacka Cyber för en jättetrevlig och givande träff - många av oss kom först hem vid midnatt och det talar sitt tydliga språk Lyssningsintryck kommer Quote
Cyber Posted May 9, 2004 Author Posted May 9, 2004 Tack själv Eliot! Jättetrevligt att du deltog i träffen Och tack för alla intressanta "Inputs" i de diskussioner som uppstod :cool: Skulle vara kul och intressant att få lyssna på din anläggning vid något lämpligt tillfälle Quote
Cyber Posted May 9, 2004 Author Posted May 9, 2004 Träffen Här lyckades jag få en bild över flertalet av deltagarna...svårt att samla alla på en och samma bild .....då många var fotografer Bild på första uppställningen av elektronik (Audionet VIP och MAP, Harman/Kardon)..en något ostadig Cyber plåtar...hög ljudvolym Närbild (Audionet VIP) Högtalarna som användes i alla uppställningar under kvällen (Definitive Technology BP 2000) I nästa uppställning kopplade vi in följande elektronik (Bl.a. NAD-slutsteg) till Audionet MAP och vadå? Fortsättning följer imorgon Quote
Gebex Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Mycket fina bilder på apparater. Men var är intrycken? Hur lät det???? Quote
Timbre™ Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Det hände tydligen en hel del efter att Göteborgståget gick... Hoppas bara inte tåget har gått även för Cybers HarmanKardon-slutsteg. Är det fortfarande Septon som distribuerar... För att lätta upp bilden och inledningsfrågan kommer här en version två. Vad är nu detta... Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Innan vi går in på våra jämförelser så vill jag säga att överlag lät det mycket bra och det var naturligtvis till en stor del högtalarnas förtjänst som lät mycket bra och var en positiv överraskning. De är dipolstrålare så Cyber hade placerat madrasser i hörnen bakom för att dämpa reflektioner. Högtalarna har aktiv bas som består av ett 15" element som styrs av en 300 W förstärkare och vid några tillfällen var basen för högt uppvriden för min smak - men annars var basen väl integrerad. Det var synd att vi inte fick höra Kharma CRM 3.2 - de var jag mycket nyfiken på! - Men vi hittade på mycket, bl.a. fick jag uppmätt att klockan i min Primare DVD30 gick 5ppm för långsamt och att den hade ett gitter på 9,2ns - vilket jag tycker lät mycket. Det blir väl till att byta ut den mot en från LC Audio - om jag bara hittar den! Jag letade nämligen efter den när jag öppnade lådan men fann ingen karakteristisk plåtburk. :evil: Quote
Timbre™ Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Hej eliot och tack för senast! Kort och intensivt skulle man kunna säga och det är nog bara de verkligt förtappade som samlas runt elektriska apparater en sommarhet lördag i Stockholm... :cool: Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 God morgon Timbre! Det var kul att pratas vid och vi verkar ju ha liknande inställning Det var så skön uppsluppen och fördomsfri anda så sådana träffar måste man organisera oftare. - Nog var det varmt och solen sken därute - så lite knäppa är vi nog Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Jag hade tagit med mig några skivor som jag har både som vanlig CD och SACD/DVD Audio för att kunna visa på skillnaden. Skivorna jag hade med var: Norah Jones Come away with me (CD + SACD) Roxy Music Avalon (CD + SACD) Donald Fagan The Nightfly (CD + DVD Audio) som jag spelade på Primare DVD30. Jag tycker att skillnaden var mycket stor vilket naturligtvis leder till den berättigade frågan om det var samma digitalöverföring i grunden. Vi vet ju alla att senare överföringar av analoga original låter klart bättre än de tidigaste överföringarna så på det sättet är det väl bara Norah Jones som är en bra värdemätare eftersom det ju är en nyutgåva som släpptes "nästan" samtidigt som CD och SACD. - Jämförelsen med DVD-Audio fungerar inte bra då Primare DVD30 har en sigma-delta (1bit) omvandlare så att PCM-signalen (mångbitar) konverteras till en-bitars. - Men Norah Jones lät i mitt tycke klart bättre på SACD än CD Quote
eliot Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Jag fick frågan om jag jämfört SACD skiktet med CD skiktet på en och samma (hybrid-) skiva och det har jag inte gjort. Men det skall göras Det jobbiga med DVD-spelare är att skall man ändra i menyn så måste man ha tillgång till en TV. Jag hade stängt av digitalutgången när jag ställde in apparaten och därför kunde vi inte använda den som källa för Meridian G68 (Processor) - Det hade varit en intressant jämförelse Quote
Timbre™ Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Ja eliot, format- och voodoofrågorna löste vi snabbt... Här är det full formatdemo på gång. Det är ju en mörkrets gärning () att The Nightfly ligger på Warner och inte finns tillgänglig på SACD... Musiken är i mina öron bland det bästa som kan köpas för pengar. Quote
Timbre™ Posted May 9, 2004 Posted May 9, 2004 Då kommer det en serie på en riktig godbit... Det röda innivåreglaget kan låsas med den lilla knappen så att bägge kanalerna regleras unisont... På baksidan sitter ett litet "kugghjul" som kopplas in när önskad balans är inställd. Audiofil finmekanik med traditioner... :cool: Quote
Recommended Posts