Jump to content

Recommended Posts

Posted

Satt och lyssnade på Led Zeppelins musik till filmen "The Song Remains The Same" - 200gr vinyl classic records.

Under det enorma trumsolot i Moby Dick började jag fundera på vad det är för en film och inser att jag inte har en aning! :blush

Är det en film man bör ha sett eller? Vad handlar den om?

Musik kan väl inte bli bättre än så här men filmen kan väl inte vara i samma division eller? :)

Posted
Musik kan väl inte bli bättre än så här men filmen kan väl inte vara i samma division eller? :)

Är inte "The Song Remains The Same" en konsertfilm med Zeppelinarna, jag har ett vagt minne att jag såg den hemma hos en kompis som är ett riktigt Zephead nån gång vid mitten av 80-talet (VHS), den kan inte ha gjort ett särskillt djupt intryck på mej, som gillar Zep sådär lagom mycket... Amazon (och alla andra försäljningsställen antar jag) verkar redan ha den som Blue-Ray... Och för att svar på din fråga; för mej käns det inte som filmen tillför nått jättaavgörande mervärde..

70talsvinylerna står och sammlar dam i bokhyllan, det är kanske dags att ta fram och vädra dom... :cool:

/ptr

Posted

Är inte "The Song Remains The Same" en konsertfilm med Zeppelinarna, jag har ett vagt minne att jag såg den hemma hos en kompis som är ett riktigt Zephead nån gång vid mitten av 80-talet (VHS), den kan inte ha gjort ett särskillt djupt intryck på mej, som gillar Zep sådär lagom mycket... Amazon (och alla andra försäljningsställen antar jag) verkar redan ha den som Blue-Ray... Och för att svar på din fråga; för mej käns det inte som filmen tillför nått jättaavgörande mervärde..

70talsvinylerna står och sammlar dam i bokhyllan, det är kanske dags att ta fram och vädra dom... :cool:

/ptr

Jaha det var så enkelt som en konsertfilm. Skivan är ju Live från Madison Square Garden så jag började misstänka nåt sånt. :)

Ja det är dags du vädrar dom nu. Kör Zeppelin III nu :cool:

Här är ju ett klipp på YouTube för den intresserade.. :cool:

Posted
Det är ju en film om Led Zeppelin.

Jag såg den för många år sedan, men minns inget annat än en konsert.

Jag tror man ska hålla sig till musiken...

Ja jag håller med, musiken talar för sig själv :app: :cool:

Posted

Länge sen jag hörde Led Zeppelin III, den är ju grymt bra. :mm: Blir oftast att jag slänger på IV:an av gammal vana när jag blir sugen på Zeppelin. III:an får nog spinna hårt i påsk :cool:

Posted

Om man vill se bra konsertavsnitt med Led Zeppelin på DVD kan Led Zeppelin dubbel DVD utgiven 2003 av Warner rekomenderas 5 timmar och 20 minuter. Med en del från Albert Hall 1970/Madison Square Garden 1973/ Earls Court 1975 och vad jag tror deras sista konsert med orginalsättningen i Knebworth 1979. Den är så bra.

Songs remains the same har ju en del märkliga drömsekvenser och dylikt som kanske inte känns så fräscha. Om man vill lyssna på Led zeppelin Live så är den bästa "How the west was won"

Posted

I o III spelas mest på sistone. Angående filmen "The song remains the same" så tycker även jag att de skumma episoderna med dramatiseringar av deras drömmar kändes något daterade. Är nog mest för de som är helt rättrogna.