Jump to content

Recommended Posts

Posted

hej, har en undran, finns det ny, HIFI för ca: 5-6000Kr/st. cd ,förstärkare och högtalare. ca: max 20.000Kr?för allt. :clown:

Det kanske finns bra ej kända märken som inte man vet om än? :shy:

Posted

Jag tror du an få vettiga grejor/ljud för de pngarna. Däremot kommer jag inte att ge råd det finns det andra som kommer att göra och som är bättre skickade på det. Bra ljud är jag däremot säker på att du kan få.

Posted

Kan du tänka dig att handla begagnat eller är nyköp som gäller?

Oavsett kommer du att kunna få bra ljud, men väljer du begagnat kan det bli ännu bättre.

Posted
Jag tror du an få vettiga grejor/ljud för de pngarna. Däremot kommer jag inte att ge råd det finns det andra som kommer att göra och som är bättre skickade på det. Bra ljud är jag däremot säker på att du kan få.

Det jag undrar över är om det finns märken som sticker ut mer än andra?(nytt)

Posted

För 5000 per komponent finns det en del att välja på. Några exempel

* NAD

* Xindak

* Quad L-series

* XTZ :)

Begagnat finns det ännu mer...

Är du äventyrlig av dig finns det dessutom massor av Kina-hifi på nätet...

Bara att ge dig ut på lyssningsturné :)

Posted
* NAD

* Xindak

* Quad L-series

* XTZ :)

Är du äventyrlig av dig finns det dessutom massor av Kina-hifi på nätet...

Åteminstone 2 av de nämnda är väl tillverkningsland Kina?! :cool: För nämnda pengar skulle jag iaf välja Xindak de flesta gånger då de håller riktigt hög klass kvalite för í sammanhanget småpengar. 20 000:- är väl en bra gräns då man får mycket för pengarna om man investerar klokt, ska man satsa högre måste man väl åteminstone dubbla pengarna.

Posted

Jag behövde en andra anläggning och satsade på Micromega CD, Micromega A60 och Carlsson OA 58. Hamnar under ditt önskemål och låter riktigt bra.

Posted
hej, har en undran, finns det ny, HIFI för ca: 5-6000Kr/st. cd ,förstärkare och högtalare. ca: max 20.000Kr?för allt. :clown:

Det kanske finns bra ej kända märken som inte man vet om än? :shy:

Det finns ju rätt mycket prylar att välja på. Om man delar 20kkr så skulle nog jag lägga mest på förstärkare och högtalare och lite grann på en cd - kanske 8+8+4=20. Köpa begagnat kan vara ett alternativ också ...

Posted
Det finns ju rätt mycket prylar att välja på. Om man delar 20kkr så skulle nog jag lägga mest på förstärkare och högtalare och lite grann på en cd - kanske 8+8+4=20. Köpa begagnat kan vara ett alternativ också ...

Någon som har erfarenhet av Linn?(lasrar)!

Posted

Leta fram ett par Dali 40 i bra skick.. Där ryker tio av dina tjugu lapp.. Sedan lägger du nåra tusingar på en beg Denon DVD 2900 eller liknande.. och fem till 8 lapp på stärkare..

Sedan besöker du biltema och handlar deras gröna RCA på bilavdelningen.. Tar en tång och böjer isär ytterhöljet som klämmer för nårt annars.. Du märker vad jag menar för ytterhölje den dagen du har den i handen om du gör som jag tipsar dig..... :app:

Sedan besöker du clas ohlsson och köper där ringledare i koppar 10 m och gör ett set biwirehögtalarkablar...

Och volaaaa... Du har ljud.. Och inte bara ljud.. Du har förbannat bra sådant också :D

Lycka till..

Tobbe.

Posted
Leta fram ett par Dali 40 i bra skick.. Där ryker tio av dina tjugu lapp.. Sedan lägger du nåra tusingar på en beg Denon DVD 2900 eller liknande.. och fem till 8 lapp på stärkare..

Sedan besöker du biltema och handlar deras gröna RCA på bilavdelningen.. Tar en tång och böjer isär ytterhöljet som klämmer för nårt annars.. Du märker vad jag menar för ytterhölje den dagen du har den i handen om du gör som jag tipsar dig..... :app:

Sedan besöker du clas ohlsson och köper där ringledare i koppar 10 m och gör ett set biwirehögtalarkablar...

Och volaaaa... Du har ljud.. Och inte bara ljud.. Du har förbannat bra sådant också :D

Lycka till..

Tobbe.

Tack för alla bra tips, nu börjar sökandet...! ;)