Timbre™ Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Coltrane Alto på väg till The Big Apple... :cool: Nytt produktblad, nya bilder och Euphonia blir först ut... Quote
Timbre™ Posted May 6, 2004 Author Posted May 6, 2004 En smärre stativmodifiering sedan Sverigepremiären och Alto är redo för nya marknader. Quote
Niclas Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Är det besparingar hos Mårten eller har torxskruvarna gängat ur sig självt :cool: ? Altona ser väldigt aptitliga ut iaf. Quote
Timbre™ Posted May 6, 2004 Author Posted May 6, 2004 Har aldrig tidigare tänkt på att valet av kontaktplacering (undertill) bidrar till att ge Alto en slät och elegant avrundad bakdel... Quote
stargazer Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Det känns kul att konstatera att en Hifi-produkt med otroligt läcker design för en gångs skull inte kommer från Italien... utan från gamla hederliga Svedala! :cool: Snyggt jobbat, Mårten Design. Och tokläckra bilder (som vanligt) Timbre... Quote
Timbre™ Posted May 6, 2004 Author Posted May 6, 2004 Detta var ett litet urval ur en lång serie bilder. Kul med svenska profiler i hifivärlden... :cool: Quote
mangew Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Kom att tänka på, det är lite B & O över Alto...så där lagom ful snygg. Quote
Cyber Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Härliga bilder, Timbre De högtalarna ser ju läckra ut, hoppas kunna få lyssna på dem snart Mvh Cyber Quote
Neodynium Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 reagerade också på skruvarna som fattades... inte snyggt!! Annars ser de propra ut. Jag gillar dock skarpt Coltranes utseende före Alton dock! Samma med ljudet.. där står Coltrane före.. fast smakar det så kostar det! :cool: Quote
K-man Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 i nytt ljus, helt rätt överskrift! Knappt man känner igen dem! Fast jag håller med Neodynium, att Coltrane tilltalar mer.....även om man börjar vänja sig även vid Alto:s design....men det kanske har med min svaghet för golvare att göra? ...big apple....den fattade jag nog inte? :clown: \\K-man Quote
Terminator Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Big apple=New York. Alto ser lite speciella ut... Formen har mognat med tiden, första gången tänkte jag mest på kondomer! :clown: Trätoppen bryter av mot resten av formen och materialet på ett positivt sätt men känns samtidigt lite som de små träbitarna som placeras här och var i bilkupéer nu för tiden (fast skillnaden är nog den att Altos träbit är the real deal). Stativfoten ser klart bättre ut än tidigare när den lilla logotypen pryder den, för den satt väl inte där tidigare? Det vore kul om det gick att välja färg på kabinettet, ett par röda med svart stativ skulle vara en killer. :kiss: /Hans Quote
Guest Jorma Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Det blir dom här som kommer att skickas till New York där dom ska spela på mässan om ett par veckor, och som sedan ska stanna kvar i USA. Det är inte bara Mårtenloggan på stativplattan som hör till förändringarna från prototypen som spelade i Las Vegas och Stockholm. Plattan är lite kortad framtill och har fått rundade hörn. Den är också planslipad till skillnad mot prototyperna som bara var polerad råyta. Lådorna har också fått ingjutna försänkningar till elementen. Och delningsfiltren har fått en finjustering, så nu spelar dom bättre än någonsin. Det är klart att det är skillnad mot dom stora Coltrane i ljudet, men i mellanregistret ligger dom inte efter. Quote
Neodynium Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Lika feta komponenter i Delningsfiltret då? Med tanke på att den ligger i samma kvalite i mellanregistret? Quote
Dan Brickman Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Design är ju en smaksak. Alto är helt i min smak Quote
K-man Posted May 7, 2004 Posted May 7, 2004 Aha, N-Y, då vet jag det Tänk att så "små" saker som infrästa element kan göra så pass mycket på intrycket! Ser klart mer homogen ut så i mina ögon! \\K-man Quote
Recommended Posts