Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 En regngrå förmiddag, då man helst skulle vilja krypa upp framför en öppen brasa med en söt tjej och ett bra portvin, packar jag och min gode vän Maciej från REAL Cable hela hans bil full med produkter för ett besök på Hifi-punkten. Jag hade vänt upp och ner på min patriciervåning på 19kvm för att hitta skivor att spela på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Väl framme, möttes vi av ett kort uppehåll i regnet och då vi kom in i butiken, ett gäng solskens killar som driver butiken. Maciej och jag var på gott humör, men Martin och de som var i butiken fick oss att glömma vad som föll från skyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Som ni vet är jag försiktig när det gäller andras ägodelar och här ser ni mig flytta bort ett par snygga högtalare som stod farligt nära toalettendörren som hade beteckningen "Martins vilorum" Jag oroade mig för att dörrhandtaget skulle slå upp i högtalaren då man gick ur "tronsalen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Maciejs REAL cable sortiment är stort och här är en bild på några av kablarna. Där finns allt man kan önska sig när det gäller HDMI, Hifi mm. Snygga, gedigna, prisvärda och riktigt bra kablar, därav namnet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Ett trevligt gäng har bänkat sig för en annorlunda upplevelse Som ni vet har jag en filosofi när det gäller demo och den är att en demo ska vara speciell, men jag tror inte att åhörarna hade förberett sig på vad som komma skulle. :clown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 De börjar bli riktigt beresta de där högtalarna Kan nog snart ställa upp i "På spåret" och göra bra ifrån sig Keep going Patrik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 De börjar bli riktigt beresta de där högtalarna Kan nog snart ställa upp i "På spåret" och göra bra ifrån sig Keep going Patrik! Ja, de gillar att resa och visa upp sig som sin husse. Nu fortsätter tråden, jag har ju inte så mycket tid, så jag brukar lägga upp bilder på samma dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Efter att Maciejs med REAL cable berättat lite om sina utmärkta kablar så kom jag in. Ett par skratt och förvånade miner senare, bad jag om ursäkt för att det blev för kallt att ha på sig byxorna till dressen. Jag fortsatte med att berätta att jag "demade" i en 70-tals kostym på Stockholmsmässan pga att jag hade med mig en massa Disco och nu skulle hela kvällen fyllas av Barockmusik. Snacka om besvikna miner Jag spelade 3 stycken och sen under tiden jag började plocka av mig dressen, sa jag till allas belåtenhet att jag ville se hur deras reaktion blev och att de inte alls skulle behöva plågas av den typen av musik jag helst lyssnar till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Se på det hängande huvudet på en av åhörarna Fast den manne fick senare höra musik som föll honom på läppen, Depeche Mode. Maciej är en kul typ som PEO hade gillat skarpt, för Maciej är en kille som diggar 80-tals musik och han berättade passionerat om hur han kände att det var trist 2000-talets Brittney Spears mfl, inte har den impact som syntpopen eller hård rocken fick på 80-talet. På den tiden kunde man få på käften av hårdrockarna om man var syntare. Jag själv kommer ihåg att en hårdrockskille frågade mig i Lund om jag var en syntare, jag tittade förvånat på honom med min jättelugg och syntmode och sa, vad tror du själv? :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Ingen som frågat sig vad som fanns bakom sammetstyget? Jo, detta! Jag köpte CD:n av en konstnär, den var full av färg och förstärkaren av en annan. Totalkostnad under tusenlappen! Nu är det väl många som ställer sig frågan, varför spelar han med så undermålig eletronik på så fina högtalere? Jo, jag ville visa att det går bra att spela på de här högtalarna med en anläggning som inte håller hög klass, men det kan låta bra ändå, MEN med bättre elektronik bakom så lyfts högtalarna till en ännu högre nivå. Man behöver inte ruinera sig för att man köper en bra högtalare med dyr eletronik, men man kan bygga upp sin anläggning efter hand. Jag själv använder mig av en Leben förstärkare på 12 watt för väldigt rimliga pengar och det spelar riktigt bra ihop. Anpassningen är det som styr mina val av anläggning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Hur ser den där killen ut som säljer REAL cable? Jo så här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Här sätts det på Cyndi Lauper och här är en bild där jag tagit av mig dressen som väckte förundran. Jag blir helt knäckt när jag ser hur tunnt det är på huvudet, fyllde 40 den 12 te och det ser ut som jag kommer vara helt kal vid 50. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Hahahaha, lysande Patrik, dom kläderna klär dig verkligen !!! :cool: //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Hahahaha, lysande Patrik, dom kläderna klär dig verkligen !!! :cool: //-- Tompa -- Ja, vem vet vad den där galningen från Skåne kommer att ha på sig på nästa mässa eller utflykt? Vad kommer han att spela på och vad för musik? Jag vet Ni får bli varse. Det har lovats från annat håll en utstyrsel som jag personligen är väldigt spänd på och hoppas få se, kanske på Arken mässan. Bastkjol och bananer har jag för mig att det var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 En sista bild sen måste jag lämna er åt vad jag hoppas blir en trevlig helg. Tackar för en trevlig kväll på Hifi-punkten och Maciej är en prick som verkligen är kul att samarbeta med, här är en bild på den överfulla bil som färdades tillbaka till Skåne genom de mörka skogarna i småland kl 2 på natten. Vi ses snart i en butik eller mässa nära dig. Ha det gott önskar Patrik och Maciej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 [Jag blir helt knäckt när jag ser hur tunnt det är på huvudet, fyllde 40 den 12 te och det ser ut som jag kommer vara helt kal vid 50. Lugn Patrik, det är insidan som räknas !!! //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Lugn Patrik, det är insidan som räknas !!! //-- Tompa -- Ja där under det tunna håret är det enligt många märkliga saker som händer, på insidan alltså Många skulle väl säga att det är tunnt både på insidan och utsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Ja där under det tunna håret är det enligt många märkliga saker som händer, på insidan alltså Men det händer nått på insidan också, och det är ju ett gott tecken om något !!! //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bato Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Här sätts det på Cyndi Lauper och här är en bild där jag tagit av mig dressen som väckte förundran. Jag blir helt knäckt när jag ser hur tunnt det är på huvudet, fyllde 40 den 12 te och det ser ut som jag kommer vara helt kal vid 50. kör med den smörjan så blir det bra , jag menar finns på apoteket Bato// Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 kör med den smörjan så blir det bra , jag menar finns på apoteket Bato// Vad är det för smörja? Jag har en kompis som sagt i alla år att vi kan köpa nytt hår, men om man kan använda smörja som ger hår, så ställer jag mig främst i kön imorgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bato Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Vad är det för smörja? Jag har en kompis som sagt i alla år att vi kan köpa nytt hår, men om man kan använda smörja som ger hår, så ställer jag mig främst i kön imorgon. Vet ej namnet, finns på apoteket, receptfritt : 700kr /mån .......... billigare än hifi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Konsumentupplysning: http://www.fass.se/LIF/home/soktraffar_all...amp;searchtype= http://www.fass.se/LIF/home/soktraffar_all...amp;searchtype= / Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Vad är det för smörja? På det glada sextiotalet när håret skulle vara långt fick jag som tonåring uppleva en allt glesare hårbotten och i ren desperation beställde jag tid på Skandinaviska Hårvårdsinstitutet vid Järntorget i Göteborg. Värmebehandling, massage, en massa mystiska tjärdoftande krämer och tro det eller ej men håret började växa som aldrig förr... Blindtestfri ormolja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 På det glada sextiotalet när håret skulle vara långt fick jag som tonåring uppleva en allt glesare hårbotten och i ren desperation beställde jag tid på Skandinaviska Hårvårdsinstitutet vid Järntorget i Göteborg. Värmebehandling, massage, en massa mystiska tjärdoftande krämer och tro det eller ej men håret började växa som aldrig förr... Blindtestfri ormolja... Hej Timbre, ORMOLJA? funkade verkligen? Som du förstår så är jag lika nyfiken på detta som på HIFI, Ja, nästan i alla fall, Hifi är mer spännande och kanske än mer spännande är kvinns, (ja, jag är inte riktigt sanningsenlig nu ) men det är konstigt att ingen har lagt ut bilder från lördagens invigning i Malmö, där jag bidrog med detta och där det fanns ett digert urval av läckra sådana. (kvinns alltså) Min date heter Maria och hon blev frågad många gånger under kvällen ifall inte hon kunde komma med mig fler ggr, blev lite konfundersam om jag eller mina fantastiska högtalare Vivid, var vad de egentligen ville åt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Det är ju inte tvunget att lösa alla problem. Man kan ju eliminera dem också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Det är ju inte tvunget att lösa alla problem. Man kan ju eliminera dem också... Sedan finns ju gammal hederlig förnekelse också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Hej Timbre, ORMOLJA? funkade verkligen? Som du förstår så är jag lika nyfiken på detta som på HIFI, En liten shoppingrunda i Göteborg och så kan du ju alltid slinka in på Institutet för en tidsbeställd konfrontation... Det kan inte vara samma personal som på mitt behandlingsprogram men behandlingsmetoderna kan ju ha utvecklats framåt sedan dess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Jag hade förväntat mig en folkstorm över mitt val av elektronik, men det tycks inte vara så kontroversiellt som jag fick uppleva då jag faktiskt spelade på dessa 80-talare på 100-högtalare Det finns ett par V1.5 (samma som jag använder som demo) nere hos Audio Concept så nu kan alla ni i Stockholm med omnejd gå ner och få en seriös demo av Vivid Audio V1.5 Robert och company har stor erfarenhet och kommer verkligen att kunna visa vad högtalarna går för, med all den otroliga bredd som finns i butiken. Ha det gott, Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts