Kent_n Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Jag hittade denna på ett konkurerande forum och har helt oblygt snott länken, för det är otroligt vad med fin gammal HiFi denna Norman har samlat på sig, själv uppskattade jag dom gamla McIntosh apparaterna mest, men det finns säkert för alla smakinriktningar, mannen är Norges Jbl inportör Erling neby. http://www.audioheritage.org/vbulletin/sho...ead.php?t=20265 -------------------------------------------------------------------------------- Quote
Tompa Posted March 13, 2008 Posted March 13, 2008 Ja, de va som fa…, han måste samlat under många år !!! Imponerande uppställning med de här ”ljusväggarna” !! Precis som ett HIFI museum !! //-- Tompa -- Quote
Guest justaudiomagic Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Han har nog samlat i ett antal år Satan va häftiga "ljusramperna" var Quote
K-man Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Ja, där fanns ju underlag för nostalgitrådar...så det skulle räcka i flera år! ...kul att någon vårdar dem ömt!!! \\K-man Quote
Kent_n Posted March 20, 2008 Author Posted March 20, 2008 Undrar om det finns någon motsvarighet i Sverige eller Norden förutom denna Norman ? Quote
adi6606 Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Undrar om det finns någon motsvarighet i Sverige eller Norden förutom denna Norman ? Åke Nimrell i Åkersberga. Inte lika ordnat och kanske inte alltid i samma fian skick som Normanen. Men vill man se JBL Paragon och McIntosh stående i sällskap med Beveridge och Carlsson OA-6 typ I och en massa andra mkt fina apparater då är det Åke rätta mannen. Quote
Kent_n Posted March 26, 2008 Author Posted March 26, 2008 Åke Nimrell i Åkersberga. Inte lika ordnat och kanske inte alltid i samma fian skick som Normanen. Men vill man se JBL Paragon och McIntosh stående i sällskap med Beveridge och Carlsson OA-6 typ I och en massa andra mkt fina apparater då är det Åke rätta mannen. har han visning av sin samling för intresserade ? Quote
adi6606 Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 har han visning av sin samling för intresserade ? Det vet jag inte, tyvärr. Under mina år som aktiv samlare har vi träffats många gånger alltid hemma hos honom. Köpte, sålde och bytte många apparater hos Åke. Här är en av hans annonser: http://www.blocket.se/vi/15677408.htm?ca=11_s Quote
Timbre™ Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 Det vet jag inte, tyvärr. Under mina år som aktiv samlare har vi träffats många gånger alltid hemma hos honom. Köpte, sålde och bytte många apparater hos Åke. Här är en av hans annonser: http://www.blocket.se/vi/15677408.htm?ca=11_s Det här känns bekant... Har för mig att jag skickade en minisamling Luxman-broschyrer till Åkersberga för ett antal år sedan. C-1000, M-2000 o.s.v. Quote
Guest Peo Posted March 27, 2008 Posted March 27, 2008 har han visning av sin samling för intresserade ? Nja, han har väl ingen direkt utställning så, däremot ett helt hus fullt med gammal hifi. Trevlig karl hur som helst! Quote
Recommended Posts