Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hittade denna på ett konkurerande forum och har helt oblygt snott länken, för det är otroligt vad med fin gammal HiFi denna Norman har samlat på sig, själv uppskattade jag dom gamla McIntosh apparaterna mest, men det finns säkert för alla smakinriktningar, mannen är Norges Jbl inportör Erling neby.

http://www.audioheritage.org/vbulletin/sho...ead.php?t=20265

--------------------------------------------------------------------------------

Posted

Ja, de va som fa…, han måste samlat under många år !!! :)

Imponerande uppställning med de här ”ljusväggarna” !! :)

Precis som ett HIFI museum !! :mm:

//-- Tompa --

Guest justaudiomagic
Posted

Han har nog samlat i ett antal år :D

Satan va häftiga "ljusramperna" var

Posted
Undrar om det finns någon motsvarighet i Sverige eller Norden förutom denna Norman ?

Åke Nimrell i Åkersberga. Inte lika ordnat och kanske inte alltid i samma fian skick som Normanen. Men vill man se JBL Paragon och McIntosh stående i sällskap med Beveridge och Carlsson OA-6 typ I och en massa andra mkt fina apparater då är det Åke rätta mannen.

Posted
Åke Nimrell i Åkersberga. Inte lika ordnat och kanske inte alltid i samma fian skick som Normanen. Men vill man se JBL Paragon och McIntosh stående i sällskap med Beveridge och Carlsson OA-6 typ I och en massa andra mkt fina apparater då är det Åke rätta mannen.

har han visning av sin samling för intresserade ?

Posted
Det vet jag inte, tyvärr. Under mina år som aktiv samlare har vi träffats många gånger alltid hemma hos honom. Köpte, sålde och bytte många apparater hos Åke. Här är en av hans annonser: http://www.blocket.se/vi/15677408.htm?ca=11_s

Det här känns bekant... :) Har för mig att jag skickade en minisamling Luxman-broschyrer till Åkersberga för ett antal år sedan. C-1000, M-2000 o.s.v.

Posted
har han visning av sin samling för intresserade ?

Nja, han har väl ingen direkt utställning så, däremot ett helt hus fullt med gammal hifi. Trevlig karl hur som helst! :)