Kero Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Hej kära vänner ! Har funderat på att skaffa mig en CD transport att köra till min Theta Casanova. Kör med min Philips 963 dvd även till cd idag men det finns nog en hel del mer och hämta i välljud där. Har en Rega Planet hemma nu och det blev ett klart lyft med den. Hittade den här Teac CD:n billigt på hifimagasinet, kan det vara nåt som transport ? Har hört att Teac gör bra transporter. Har tittat på betydlgit dyrare CD spelare men det är bara och inse att det tar väldigt länge innan jag får råd med nåt sånt. Quote
Neodynium Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Ett tips är en Sony Xa5000 som jag kör med.... den pressar ut massor med välljud!! Kostar inte mer än cirka 4-5k begagnade. Du bör köra den med AES/EBU dock. Quote
Timbre™ Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Håller med Neodynium här... Det är en mycket trevlig CD-spelare som jag har träffat på vid några tillfällen. Sony har ju dessutom ett gott rykte när det gäller drivenheter så den bör fungera utmärkt som transport. Det fanns en modell till i denna serie. Vad hade den för beteckning... Quote
Kero Posted May 5, 2004 Author Posted May 5, 2004 Okej tack för tipsen. Ska kika efter Sony. Är XA5000 en ren transport ? Quote
Timbre™ Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Nej, det är en integrerad maskin som ofta används som transport. Senast jag lyssnade på den var det tillsammans med en Wadia 27 DAC. Quote
Neodynium Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Xa3000 hette en... sen fanns de väl i ES serien med? De är ju snygga och stilrena med! Quote
EAR Posted May 5, 2004 Posted May 5, 2004 Stämmer bra det Timbre att det fanns en modell till som hette 3000.Både 3000 och 5000 fanns dessutom med tilläget ES. Använder själv en 3000 ES men tyvärr utan seperat Dac än så länge Quote
sker Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Hej Kero Jag spelade på en Rega Planet fram tills ett par år sen då jag uppdaterade den med en Musical Fidelity A3 24 dac vilket blev ett mycket stort lyft. MF hävdar att deras dacar inte är så känsliga för vad man använder för transport så för att testa detta så kopplade jag in min Teac VRDS-10 SE som stod oanvänd sedan jag köpt Regan. Lyftet blev mycket stort så jag tror helt klart att du kan uppnå gott resultat även med en Teac VRDS-7. Teac gör mycket bra transporter, tyvärr så höll deras dacar inte samma klass enligt mig. Som ren CD-spelare så slog Regan för 5000kr helt klart Teacen för 12000kr. Lycka till. MVH Quote
bambadoo Posted May 6, 2004 Posted May 6, 2004 Det er en interessant tråd på www.diyaudio.com angående vrds drivverkene. http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=27305 Quote
Recommended Posts