Haydn Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 God kväll! Tänkte göra som många andra och bjuda på en uppackningstråd. Denna kommer dock att bli ganska kort då jag är upptagen med att lyssna Jag har länge gått i funderingar på hur jag skall göra för att få ett skapligt ljud imitt vardagsrum. Jag har ett lyssningrum i källaren, men att behöva höra klassisk musik till middagen från källaren kändes inte helt ok. Så här ser det ut i källaren: Nu ska det som sagt även bli ljud i vardagsrummet,och inte bara ljud utan vinyl... hjälp vad har jag gett mig in på???? För att det skall låta krävs ju högtalare. Någon spmvågar sig på en gissning? forts. följer... Mvh. Wilhelm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haydn Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Då detta är min fösta spelare och min vinylsamling består av tre skivor som jag köpte på myrorna idag så började jag försiktigt! Pro-Ject Debut III Esprit! Innan högtalarna kom på plats! Här sitter jag och lyssnar! ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Eriksson Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Du her gett dig in i något som, kommer att ge dig en del bekymmer, men när du löst dom, så kommer du att bli rikligt belönad. "The sky is the limit" //Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 För att det skall låta krävs ju högtalare. Någon spmvågar sig på en gissning? Den övre kartongen tillhör ju vinylsvarven så det var inte helt lätt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haydn Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Timbre: Frågan var tänkt som ett skämt , men faktum är ju att vissa här kan lista ut de mest otroliga innehållen Här kommer i alla fall svaret! Larsen4! Vet ej så mycket om dessa, men de lät bra i butiken och priset kändes lagom för den lilla anläggningen! Den verkar sprida ljudet bra i rummet vilket jag uppskattar då "sweetspot" inte kommer att kunn användas pga. möbleringen! Jag har bara haft de igång ett par timmar, samt att jag inte har en aning om ifall jag gjorde rätt med spelaren då armen skull ställas in, men totalt sett verkar de kanon! Jag tycker också att de passar in rent estetiskt i rummet! Trevlig Helg allihopa! Mvh, Wilhelm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Snyggt. mycket snyggt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zood Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Öhhh elektronik då? Snyggt ser det ut med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helios Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Stil, stil, stil och åter igen STIIIIIL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vovven Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Stiiiilligt! PJ´n i vitt är ju helläcker, vilken skillnad jämfört med den klassiska svarta modellen.. Hur låter den? vad har Du för pick-up och elektronik` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts