Jump to content

Helt ny rigg i vardagsrummet!

Haydn

Recommended Posts

God kväll!

Tänkte göra som många andra och bjuda på en uppackningstråd. Denna kommer dock att bli ganska kort då jag är upptagen med att lyssna :D

Jag har länge gått i funderingar på hur jag skall göra för att få ett skapligt ljud imitt vardagsrum. Jag har ett lyssningrum i källaren, men att behöva höra klassisk musik till middagen från källaren kändes inte helt ok.

Så här ser det ut i källaren:

2079417244_2f2442fff6_b.jpg

Nu ska det som sagt även bli ljud i vardagsrummet,och inte bara ljud utan vinyl... hjälp vad har jag gett mig in på????

2316205503_a887719b82_b.jpg

För att det skall låta krävs ju högtalare. Någon spmvågar sig på en gissning?

2316206273_01c0084321_b.jpg

forts. följer...

Mvh.

Wilhelm

Då detta är min fösta spelare och min vinylsamling består av tre skivor som jag köpte på myrorna idag så började jag försiktigt!

2316207139_d01a21f4fd_b.jpg

Pro-Ject Debut III Esprit!

Innan högtalarna kom på plats!

2316212433_e08348d7ca_b.jpg

Här sitter jag och lyssnar!

2316213471_f014bbea28_b.jpg

...

Timbre: Frågan var tänkt som ett skämt :D , men faktum är ju att vissa här kan lista ut de mest otroliga innehållen :)

Här kommer i alla fall svaret!

2316214395_23703a8760_b.jpg

Larsen4!

Vet ej så mycket om dessa, men de lät bra i butiken och priset kändes lagom för den lilla anläggningen! Den verkar sprida ljudet bra i rummet vilket jag uppskattar då "sweetspot" inte kommer att kunn användas pga. möbleringen!

Jag har bara haft de igång ett par timmar, samt att jag inte har en aning om ifall jag gjorde rätt med spelaren då armen skull ställas in, men totalt sett verkar de kanon! Jag tycker också att de passar in rent estetiskt i rummet!

Trevlig Helg allihopa!

Mvh,

Wilhelm