Jump to content

Recommended Posts

Posted
Med riggen stjärnjordad stiger musiker fram ur en svartare bakgrund

med radikalt ökad närvarokänsla :D:app:

Du jordar alltså ett slutstegschassi och och kopplar övriga apparater dit... :?:

Eller hur gör man... :?:

Posted
Är det en bostad... :?:

Detta var ingen bostad men väl en arbetsplats..

Posted
Du jordar alltså ett slutstegschassi och och kopplar övriga apparater dit... :?:

Eller hur gör man... :?:

Jag ansluter enbart försteget till nätjord, övriga apparater jordas till

försteget via signalkablaget. Detta är ingen mirakelkur för alla anläggningar, det gäller att pröva sig fram.

Chassijord och signaljord är samma punkt i mina apparater

och jag är övertygad om att det inte är bra att ha jordloopar.

När tjälen släppt skall ett separat jordtag för anläggningen

realiseras, där kan finnas en del att hämta :)

Posted
Jag ansluter enbart försteget till nätjord, övriga apparater jordas till

försteget via signalkablaget. Detta är inget mirakelkur för alla anläggningar, det gäller att pröva sig fram.

Chassijord och signaljord är samma punkt i mina apparater

och jag är övertygad om att det inte är bra att ha jordloopar.

När tjälen släppt skall ett separat jordtag för anläggningen

realiseras, där kan finnas en del att hämta :)

En liten OT:

Jag gjorde lumpen i en mobil radaranläggning där vi använde oss av jordspett. Under fältmässiga förhållanden ingick i instruktionen att beväringarna skulle urinera på spettet för att säkerställa god kontakt. Kanske något att fundera på ... :D

Posted
Grattis BTS, det blev ju bra det där till slut. Lycka till, läser med spänning dina framsteg.

mvh

Tack Sladd. :)

Posted
En liten OT:

Jag gjorde lumpen i en mobil radaranläggning där vi använde oss av jordspett. Under fältmässiga förhållanden ingick i instruktionen att beväringarna skulle urinera på spettet för att säkerställa god kontakt. Kanske något att fundera på ... :D

Under den torra årstiden, dvs, vintertid i mina hemtrakter, skulle detta medföra

att den gula snön skulle dra min hustrus ogillande till sig :D

Posted
Hett både inne och ute i dessa trakter, en byggnad brinner just nu ner i grund :o

Så kan det gå med klass A :o

Trevliga saker. Inte så att du hade dåliga grejer innan, men bättre är alltid trevligt :mm:

Posted

Nydelig oppsett! sjelden man kjenner "vil ha" fölelsen :app: som med ett slikt oppsett, gratulerer!!!

mvh

Posted

Påslagna i 2 dygn bjuder A-60 på en rent makalöst lättflytande och detaljerad närvaro,

Stradivari andas för fullt och verkar ibland nästan skrämmande livslevande :mm:

Men Stradivari skall ju säljas :o till förmån för en annan högtalare, seriös köpare infann sig igår,

den förste av närmare 30st. Ringa nu :o:?::?: Nu när systemet sjunger så tårarna trillar?

Jag sälja Stradivari? Nä det går inte, aldrig i livet :app::app: Jag har ju precis kommit hem, sorry.

Det finns bara en väg kring detta dilemma, jag får försöka köpa den andra högtalaren också :D:D

Posted
Lugnet är hifins bästa vän och snabba beslut dess fiende nummer ett... ;) :cool: :)

När skambuden stått som spön i backen under en tremånadersperiod

kom detta som en chock just nu :D

Posted
När skambuden stått som spön i backen under en tremånadersperiod

kom detta som en chock just nu :D

Hårda bud i Norge... :D Man skall inte påverka andra men själv hade jag aldrig sålt ett par Stradivari.

Posted
Hårda bud i Norge... :D Man skall inte påverka andra men själv hade jag aldrig sålt ett par Stradivari.

Inte jag heller efter detta :app::D

Posted

Har du någonsin sålt nån SF modell ? :D

Posted
Har du någonsin sålt nån SF modell ? :D

Nä, det har jag väl inte direkt gjort och jag hade förmodligen förhandlat med BTS om mitt rum hade varit ett par meter bredare... :)

Posted

IMG_2378.jpg

Vid bryggkoppling används vänster ingång, ska Dual Mono användas blir utgångarna identiska.

Instruktionsboken följdes slaviskt :app: då ett misstag här kan kosta :)

Posted

IMG_2380.jpg

Högtalarkablage ansluts till de två positiva polerna i det här fallet :o:D och

känslan i anslutningsterminalerna tangerar nytt rekord :mm:

Posted

IMG_2390.jpg

Jag närmar mig högre amplituder :D och med 93dB i känslighet går detta att räkna ut.

Skalan går att ställa i fyra steg, här i läge max 10W. Bryggad visas samma värde i bägge teckenfönster.

Alternativt kan en rad av dioder indikera utnivå, och för den som önskar kan

teckenfönstret manövereras i läge off :mm::)

Posted

IMG_2393.jpg

Efter handpåläggning och okulärt besiktigande så inser jag att mekanisk byggkvalitet och

finish inte lämnar något övrigt att önska :) , vilket inte känns helt oviktigt

Med dessa förstärkare är jag absolut "Closer To The Truth" ifråga om musikåtergivning,

så detta är förhoppningsvis mina sista slutsteg :?::o:D

Posted
IMG_2393.jpg

Efter handpåläggning och okulärt besiktigande så inser jag att mekanisk byggkvalitet och

finish inte lämnar något övrigt att önska :) , vilket inte känns helt oviktigt

Med dessa förstärkare är jag absolut "Closer To The Truth" ifråga om musikåtergivning,

så detta är förhoppningsvis mina sista slutsteg :?::o:D

Riktigt snygg bild! Motivet är heller inte så pjåkigt :D Dessa bestar vore kul att höra någongång men det dräller ju inte av dom hos handlare i Sverige. Det är bara att gratulera till en TUNG uppgradering från 600W till 60W. :D

Posted

IMG_2396.jpg

Det har varit mycket spännande att få stifta bekantskap med A-60, nya möjligheter och förutsättningar.

Detta är bara början :D

Nu har det blivit dags att lyssna på mer musik, sortera och katalogisera skivor :):mm:

Posted
Riktigt snygg bild! Motivet är heller inte så pjåkigt :D

Ljuset var med mig några få sekunder...... :D

Posted
Dessa bestar vore kul att höra någongång men det dräller ju inte av dom hos handlare i Sverige.

Finns i butik futtiga 70 mil från dig, så på vägen hit går det förmodligen bra att titta in där :)