Jump to content

Recommended Posts

Posted

Efter lång väntan var det dags att ta med en trotjänare på resa söderut :mm:

Inga slutsatser har dragits och lugnet :app: bör vara min bäste vän under dessa omständigheter :D

IMG_2286.jpg

Posted

IMG_2281.jpg

Trots rejält vinterväglag de 6 första milen sattes nytt personbästa på

sträckan Lom-Oslo :) . Barlasten i form av 70kg MC602 var till stor nytta.

Rekordet ligger nu på 270 minuter blankt :o:D .

Posted
Paradigmskifte ... det låter allvarligt ... från solid state till rör kanske ... :?:

Det är allvarligt... :)

Posted

Det här ska bli riktigt spännande!! :mm::mm: Antar att ett paradigmskifte innefattar lite mer än bara byta någon sladd eller spike.

Bara för det så ska jag gå och lyssna på den underbara låten Paradigm Shift med Liquid Tension Experiment :D

Posted
Har du redan varit iväg... :?::o:D

Kunde inte tygla mig :mm::mm:

Posted

IMG_2267.jpg

Trotjänaren söker nytt hem på annan ort och paragdimskiftet består mest i avsaknad

av utgångstransformatorer ^_^ och en ökning av strömförbrukningen med ca 15Kwh/dygn :o

Posted

IMG_2317.jpg

Ett hopp i tiden är av nöden då platsen för utbytet kräver en egen mässa

och en fotograf som vågar närma sig de ljusförhållanden som råder där :)

Vem vet vad framtiden erbjuder :app::D

Posted

IMG_2318.jpg

Detta är den fiffigaste hifikartongen jag sett, urlätt att lyfta i och ur, händerna behöver

dessutom inte snudda apparaten förrän den är placerad på sin plats. 45kg kändes

lekande lätt :o:D .

Posted
Wellpapp och frigolit är vackert. :D:mm::mm:

Absolut, det har sin alldeles egen plats i huset :)

Posted

IMG_2340.jpg

De blir riktigt heta av en dags drift, 300W/st i tomgång. Och tanken är att låta dem vara

påslagna en månad för att bränna in dom rejält.

Som vanligt ska det inte lyssnas på allvar någonting de första dagarna :blush:D .

Förstår inte all denna kopparfärg :?:

Posted
Förstår inte all denna kopparfärg :?:

Om blixten riktas mot t.ex. en träfärgad reflektionsyta kan du få denna effekt på champagnefärgad metall.

Kör du med kameran i autoläge... :?:

Posted
Om blixten riktas mot t.ex. en träfärgad reflektionsyta kan du få denna effekt på champagnefärgad metall.

Kör du med kameran i autoläge... :?:

Hmmja, trä i tak, trä på väggar, trä på golv, då räcker det kanske inte att hålla en vit skiva över

blixten :o . Ja just det ja, autoläge, ok :blush:D

Posted
Hmmja, trä i tak, trä på väggar, trä på golv, då räcker det kanske inte att hålla en vit skiva över

blixten :o . Ja just det ja, autoläge, ok :blush:D

Då går du över i läge M :D och testar lite med vitbalansinställningarna på menyn. Välj blixtikonen och sedan kan du svepa över finjusteringsalternativen (t.ex. +3 till -3) på samma motiv tills du kommer så nära som möjligt den nyans du upplever av champagnefronten i just detta rum. Det finns betydligt mer avancerade och korrekta tillvägagångssätt men det här räcker långt.

Posted
Tippar på något av klass A stegen. A60 kanske? :)

Du snubblar nästan över sanningen :D

Posted

IMG_2347.jpg

Och det skulle spelas, Vangelis :mm: , The City, inget ljud ur högtalarna, trippelcheck av alla

anslutningar och fortfarande inget ljud. Nu börjar det rinna på ryggen.

Ett svagt sus kan anas vid diskanten. Instruktionsboken bör ju vara min bästa vän,

ingen hjälp därifrån. Plötsligt ser jag en liten knapp med "inputs" på. :D :D

Posted
Plötsligt ser jag en liten knapp med "inputs" på. :D :D

Om vi går vidare med att läsa av effektmätarna :), hur stort är effektuttaget just när bilden togs... :?:

Med andra ord hur ställs mätskalan om när A-60 monobryggas... :?:

Posted

Synnerligen snygga är de och jag kan tänka mig hur bra de är, har själv Accu E-408 som jag är nöjd med. Hade du bott i närheten hade jag kommit direkt, gratulerar!

Posted
Synnerligen snygga är de och jag kan tänka mig hur bra de är, har själv Accu E-408 som jag är nöjd med. Hade du bott i närheten hade jag kommit direkt, gratulerar!

Det är närmare än du tror.... :D

Posted
Om vi går vidare med att läsa av effektmätarna :), hur stort är effektuttaget just när bilden togs... :?:

Med andra ord hur ställs mätskalan om när A-60 monobryggas... :?:

Effektuttaget håller sig under 1W när bilden togs :D . Vid festliga tillfällen kan jag tänka mig att

effektuttaget går upp till 5-6W :app: . Enligt spec. så levererar A-60 bryggkopplad 480W konstant med Stradivari som last.

Momentant närmare 700W i 4ohm.

Jag har inte riktigt hunnit fördjupa mig i mätskalan mer än att den mäter upp till 2.000W :o

Posted

IMG_2356.jpg

Utan några som helst andra åtgärder än ett slutstegsbyte blev jag en smula

överraskad :o Återigen visar det sig att inget kan anas på förhand eller distans :):)

Posted

IMG_2353.jpg

Det hettar till på ovansidan av A-60 och högtalarna kommer längre och längre ut från väggen :)

Förstärkarna är långt ifrån inspelade och det livslånga arbetet med att anpassa

optimalt har precis startat :app: Ett första intryck på välkänd musik indikerar att

A-60 levererar tydligare djupledsinformation kombinerat med en mer organisk och glödande återgivning

MC602 besitter en mer kraftfull impact i de nedre regionerna och en åtskilligt mer skarp och syntetisk klang

överlag. A-60 har helt klart en mörkare grundklang än MC602 utan att låta dov eller instängd, tvärtom :D

Posted

DSC00327.jpg

Hett både inne och ute i dessa trakter, en byggnad brinner just nu ner i grund :o

Posted

IMG_2369.jpg

Över till den inre verkligheten som har blivit mer än vanligt stökig.

Med riggen stjärnjordad stiger musiker fram ur en svartare bakgrund

med radikalt ökad närvarokänsla :D:app: