Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

I augusti i fjol startade jag ett litet forum på internet för skivsamlare. Det gjorde jag för att det finns gott om olika musik- eller hififorum (!), men jag saknar något som vänder sig till oss skivsamlare. Jag har i några trådar här länkat till forumet och har adressen i min signatur, men jag har aldrig gett er en officiell inbjudan som jag gör nu. Många av er samlar ju på skivor och av aktiviteten på "senast köpta skivan"-tråden att döma kan jag tänka mig att det finns visst intresse här.

"Ni kommer höra änglatrumpeter och djävulsbasuner!!!

NI ÄR INBJUDNA!!!"

Adressen är: www.recordnerds.se

PS. Vilken film?

Posted

Bra site, kul med en site som fokuserar mer på "mjukvaran", i detta fall vnyl. Det är fortfarande ett litet forum men starkt växande vad jag förstår. Forumets medlemmar sitter ofta inne med stor kunskap som många gånger är värdefull.

Kan starkt rekommenderas.

Posted

Tackar för det trevliga omdömet. Faktum är att jag personligen anser mig vara en nybörjare i skivsamlarsammanhang, men med ett stort intresse och mycket vetgirighet. I sinom tid blir man kanske lika duktig som vissa här inne!

Posted

Vad roligt att ni verkar gilla idén! Det har kommit massvis med nya medlemmar senaste dygnet! Nu blir det förhoppningsvis lite mer fart på forumet!

Ingen som nappar på filmcitatet? Det är från 1971 har jag bestämt för mig och en film med lite Hifi-relaterat material i.

Posted

NI ÄR INBJUDNA!!!"

PS. Vilken film?

Jag kanske inte var så tydlig i min formulering. Ni får ha lite överseende med det i så fall!

Posted

PS. Vilken film?

Kan se framför mig Edvin Adolphson. Kan det vara rätt spår? Men i så fall vilken film?

Posted
Kan se framför mig Edvin Adolphson. Kan det vara rätt spår? Men i så fall vilken film?

Jag säger som Brasse Brännström: FEEL FEL FEL

• 1 month later...
Posted

Nu när en tid gått sedan jag bjöd in er och några av er har joinat så har skivsamlarforumet lyft till en helt annan nivå med mycket aktivitet. Det är jätteroligt och jag hoppas att fler kan vara intresserade!

Tack alla som redan hjälper till att skapa ytterligare ett intressant och levande forum!

/Gustav

• 3 months later...
Posted

Nu har tiden gått och forumet har fyllt ett år!

Alla ni intresserade som inte är med är naturligtvis inbjudna på ettårskalas ni också!

/Gurra

• 11 months later...
Posted

Alldeles strax fyller mitt forum 2 år och det firar jag bland annat genom att påminna er alla och det finns säkert några nykomligar här som kan ha intresse av att få reda på detta också!

Alltså www.recordnerds.se snart 2 år!

Välkommna att titta in!

/Gurra

• 3 weeks later...
  • 6 months later...
Posted (edited)
Jag försökte registrera mig, men gjorde tydligen fel på antispam frågan hela tiden. Max 3 ?

Nu var det väldigt länge sedan, men det beror på att jag inte varit här på länge!

Precis då höll leverantören av forumtjänsten på att byta plattform, så detvar problem och allt lirade inte som det skulle. Om det är till någon tröst så är det fixat nu och det ska inte vara några problem att regga sig i dagsläget!

Ni får ursäkta dröjsmålet!

/Gustav

Edited by GurraG
  • 8 months later...
Posted (edited)

Jag bumpar här, om det är OK....

Nu är vi 337 medlemmar, totalt över 9300 inlägg och har den senaste månaden legat på över 100 inlägg i veckan.

Självklart vill vi ha fler aktiva medlemmar, så jag påminner er alla här!

Recordnerds

/Gurra

Edited by GurraG
  • 11 months later...
Posted
Jag bumpar här, om det är OK....

Nu är vi 337 medlemmar, totalt över 9300 inlägg och har den senaste månaden legat på över 100 inlägg i veckan.

Självklart vill vi ha fler aktiva medlemmar, så jag påminner er alla här!

Recordnerds

/Gurra

Ja, åter en liten påminnare här då!

drygt 450 medlemmar och snart 14000 inlägg.

/Gurra