Jump to content

En revolution för vinylintresserade...


Guest Audio Concept

Recommended Posts

Guest Audio Concept

Eliot,

du brukar vara snabb att hitta vilken produkt det gäller..... :-)

** insåg det med revolution - men här menas revolution som i kvantsprång..... :-)

Här kommer en bild till...

047.jpg

BTS,

självklart :-)

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Anders,

inte riktigt - men den rosa led du ser i ena delen av v'et är pick'ens tryck mot ena sidan av skivspåret. 1.5 är pickupens tryck i spåret (vikt) osv.... :-)

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

...den träfrontade lådan ser inte särskillt revulutionär ut... :black: ...en sann revulution för mej vore en vinylreplikator, där man på den ena sidan stoppar in sin gammla slitna sönderspelade LP och på den andra får ut en perfekt 180grams reproduktion av plattan i virgin vinylmassa!!!

..nu när jag tänker på det, uppfann inte Professor Kalkyl en sån maskin i nått Tintinalbum.... ;):blush:D

/ptr

Link to comment
Share on other sites

..nu när jag tänker på det, uppfann inte Professor Kalkyl en sån maskin i nått Tintinalbum.... ;):blush:D

/ptr[/color]

Om jag inte missminner mig, Tintin och hajsjön :app::D

Link to comment
Share on other sites

Revolutionerande men inte ny.

För ca 15 år sedan på en resa i USA besökte jag Goodwin's High End, en relativt känd butik i Boston. Innehavaren berättade då om Dr Saul Win (Win Labaratories) som utvecklat flera intressanda hi-fi produkter. I butiken fanns en stativhögtalare med bara ett, helt platt, drivelement (point source) som lät väldigt bra. Kostade ca $6000 då och levererades i 'resväskor' av aluminium. Några av er har kanske sett och minns embalagen som Primare produkter levererades i för ett tiotal år sedan.

I vilket fall berättade innehavaren om Win Laboratories SDT-10 strain gauge puppa som i sin tur var baserad på Euphonics design patent från 60-talet.

Hans

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Hsivp,

videon är kul... :-)

Hans,

det är korrekt - principen är känd sedan tidigare - som ofta är fallet. Vet att Peter erfarna Lederman har arbetat med produkterna i många år och sökt patent/patenterat vissa delar av konstruktionen. Nu är dt en väl fungerande produkt - vilket är det viktiga.

mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...