Guest Audio Concept Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Man blir nyfiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gcs Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Nä nä man ska inte visa sig nyfiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Egentligen är en revolution inte mycket att komma med när det gäller skivspelare :clown: Anm.: En revolution=ett varv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Jag vet vad det är! :clown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Utlovas det dusör?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Eliot, du brukar vara snabb att hitta vilken produkt det gäller..... :-) ** insåg det med revolution - men här menas revolution som i kvantsprång..... :-) Här kommer en bild till... BTS, självklart :-) mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Govinda Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 En apparat att justera pickupen med! Mvh Anders.s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Anders, inte riktigt - men den rosa led du ser i ena delen av v'et är pick'ens tryck mot ena sidan av skivspåret. 1.5 är pickupens tryck i spåret (vikt) osv.... :-) Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 ...den träfrontade lådan ser inte särskillt revulutionär ut... ...en sann revulution för mej vore en vinylreplikator, där man på den ena sidan stoppar in sin gammla slitna sönderspelade LP och på den andra får ut en perfekt 180grams reproduktion av plattan i virgin vinylmassa!!! ..nu när jag tänker på det, uppfann inte Professor Kalkyl en sån maskin i nått Tintinalbum.... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 ..nu när jag tänker på det, uppfann inte Professor Kalkyl en sån maskin i nått Tintinalbum.... /ptr[/color] Om jag inte missminner mig, Tintin och hajsjön Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansW Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Kan det vara Soundsmiths strain gauge phono-system (strain guage pick-up med tillhörande förförstärkare)? Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hans, se där ja - mitt i prick :-) Mer info inom kort.... Mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hsivp Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansW Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Revolutionerande men inte ny. För ca 15 år sedan på en resa i USA besökte jag Goodwin's High End, en relativt känd butik i Boston. Innehavaren berättade då om Dr Saul Win (Win Labaratories) som utvecklat flera intressanda hi-fi produkter. I butiken fanns en stativhögtalare med bara ett, helt platt, drivelement (point source) som lät väldigt bra. Kostade ca $6000 då och levererades i 'resväskor' av aluminium. Några av er har kanske sett och minns embalagen som Primare produkter levererades i för ett tiotal år sedan. I vilket fall berättade innehavaren om Win Laboratories SDT-10 strain gauge puppa som i sin tur var baserad på Euphonics design patent från 60-talet. Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Audio Concept Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Hsivp, videon är kul... :-) Hans, det är korrekt - principen är känd sedan tidigare - som ofta är fallet. Vet att Peter erfarna Lederman har arbetat med produkterna i många år och sökt patent/patenterat vissa delar av konstruktionen. Nu är dt en väl fungerande produkt - vilket är det viktiga. mvh, Audio Concept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts