Jump to content

Recommended Posts

Posted

Frågade i systerforumet men inga napp..någon här som lyssnat..?

Testade i tyska Stereoplay, men har inte läst den..

Designen..tja..speciell.. :)

Låångt mellan koax o bas..

CS3_7_single_med.jpg

"The best Thiel speakers ever"

Posted
Frågade i systerforumet men inga napp..någon här som lyssnat..?

Testade i tyska Stereoplay, men har inte läst den..

Designen..tja..speciell.. :)

Låångt mellan koax o bas..

CS3_7_single_med.jpg

"The best Thiel speakers ever"

Thiel skall finnas I jönköping på Balance audio tror jag. Har inte hört dessa men det man har läst om det på nättet låter inte fel.

Posted

RC i Umeå kommer att spela på dom nu till helgen, från fredag till söndag. 1.6 och 2.4 finns redan inne för demo.

Kan skriva några rader och visa någon bild efter helgen med lite intryck (fick min EOS 40D i veckan :)

MVH Magnus

Posted

Jo, de finns hos Balance i Jönköping och RC Ljud & Bild i Umeå. Nu kommande helg kommer vi ha lite specialdemo hos RC och spela på 1.6, 2.4 och 3.7.

Väl mött för dem som det passar att hälsa på i Umeå.

THIEL kommer naturligtvis att kunna avlyssnas på fler ställen i vårt avlånga land men vi börjar lite försiktigt så här så länge.

/Kenneth

Posted
RC i Umeå kommer att spela på dom nu till helgen, från fredag till söndag. 1.6 och 2.4 finns redan inne för demo.

Kan skriva några rader och visa någon bild efter helgen med lite intryck (fick min EOS 40D i veckan :)

Canonklubben bryter in... :cool: :) Det skall bli spännande att följa! :mm:

Posted
Vad är rek. utpris på CS3.7..?

Lär vara en prishöjning på g i USA, 20-30%..??

CS3.7 ligger på runt 100.000 SEK här hemma i standard träslag. Det är framförallt 'exotiska' träslag som gått upp i pris. Om du vill ha 'Birds Eye Maple' kostar paret strax under 150.000

Posted

Någon som varit på RC Ljud & Bild o lyssnat..? Nyfiken.. :)

CS3.7 ligger på runt 100.000 SEK här hemma i standard träslag

Från 1:a April går även standard träslag upp från $10000 till $12900 i USA..saftig höjning..!!

Posted
Det lät mkt bra. Rummet är lite knepigt, kändes som högtalarna var för mycket på. Kompetenta högtalare med en bra portion 3D.

Har ägt, faktiskt ett par 3.6 under några år i slutet på 90-talet-.

Fantastiska högtalare, fast lite tungrodda!!!! Drev dom med en A300 Advantage.(Tror jag var förste Advantage ägaren i Halmstad) med hygligt bra resultat.

Kan tänka mig att de nya Thilarna låter lite före sin tid, så att säga :cool:

Posted

Håller med. Det lät jätte fint om Thiel serien. Måste dock säga att jag blev förtjust i Vitus. Otroligt potenet integrerad förstärkare på 2X 25w. Trodde inte det var sant när

den drev ett par Quad esl 2905 otroligt fint. Naturligtvis kände man av bristen på råstryka men kvaliteer över det vanliga visade den allt :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...