CHA Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Frågade i systerforumet men inga napp..någon här som lyssnat..? Testade i tyska Stereoplay, men har inte läst den.. Designen..tja..speciell.. Låångt mellan koax o bas.. "The best Thiel speakers ever" Quote
christopher Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Frågade i systerforumet men inga napp..någon här som lyssnat..? Testade i tyska Stereoplay, men har inte läst den.. Designen..tja..speciell.. Låångt mellan koax o bas.. "The best Thiel speakers ever" Thiel skall finnas I jönköping på Balance audio tror jag. Har inte hört dessa men det man har läst om det på nättet låter inte fel. Quote
RC Ljud&Bild Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 RC i Umeå kommer att spela på dom nu till helgen, från fredag till söndag. 1.6 och 2.4 finns redan inne för demo. Kan skriva några rader och visa någon bild efter helgen med lite intryck (fick min EOS 40D i veckan MVH Magnus Quote
kenneth Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Jo, de finns hos Balance i Jönköping och RC Ljud & Bild i Umeå. Nu kommande helg kommer vi ha lite specialdemo hos RC och spela på 1.6, 2.4 och 3.7. Väl mött för dem som det passar att hälsa på i Umeå. THIEL kommer naturligtvis att kunna avlyssnas på fler ställen i vårt avlånga land men vi börjar lite försiktigt så här så länge. /Kenneth Quote
Timbre™ Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 RC i Umeå kommer att spela på dom nu till helgen, från fredag till söndag. 1.6 och 2.4 finns redan inne för demo. Kan skriva några rader och visa någon bild efter helgen med lite intryck (fick min EOS 40D i veckan Canonklubben bryter in... :cool: Det skall bli spännande att följa! Quote
CHA Posted March 2, 2008 Author Posted March 2, 2008 Vad är rek. utpris på CS3.7..? Lär vara en prishöjning på g i USA, 20-30%..?? Quote
kenneth Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Vad är rek. utpris på CS3.7..? Lär vara en prishöjning på g i USA, 20-30%..?? CS3.7 ligger på runt 100.000 SEK här hemma i standard träslag. Det är framförallt 'exotiska' träslag som gått upp i pris. Om du vill ha 'Birds Eye Maple' kostar paret strax under 150.000 Quote
CHA Posted March 8, 2008 Author Posted March 8, 2008 Någon som varit på RC Ljud & Bild o lyssnat..? Nyfiken.. CS3.7 ligger på runt 100.000 SEK här hemma i standard träslag Från 1:a April går även standard träslag upp från $10000 till $12900 i USA..saftig höjning..!! Quote
CHA Posted March 8, 2008 Author Posted March 8, 2008 Ok, tack. Smileyn säger väl egentligen allt.. Quote
helios Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 Det lät mkt bra. Rummet är lite knepigt, kändes som högtalarna var för mycket på. Kompetenta högtalare med en bra portion 3D. Quote
helios Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 Största överraskningen var dock 1.6 spelade som om den vore fullstor. Quote
bato Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Det lät mkt bra. Rummet är lite knepigt, kändes som högtalarna var för mycket på. Kompetenta högtalare med en bra portion 3D. Har ägt, faktiskt ett par 3.6 under några år i slutet på 90-talet-. Fantastiska högtalare, fast lite tungrodda!!!! Drev dom med en A300 Advantage.(Tror jag var förste Advantage ägaren i Halmstad) med hygligt bra resultat. Kan tänka mig att de nya Thilarna låter lite före sin tid, så att säga :cool: Quote
minesota Posted March 9, 2008 Posted March 9, 2008 Håller med. Det lät jätte fint om Thiel serien. Måste dock säga att jag blev förtjust i Vitus. Otroligt potenet integrerad förstärkare på 2X 25w. Trodde inte det var sant när den drev ett par Quad esl 2905 otroligt fint. Naturligtvis kände man av bristen på råstryka men kvaliteer över det vanliga visade den allt :-) Quote
RC Ljud&Bild Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Här Kommer lite bilder, bättre sent en aldrig: Vi börjar med en bild ifrån ingången: Thiel 1.6: Thiel 2.4: Thiel CS 3.7: //Magnus Quote
Timbre™ Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Här Kommer lite bilder, bättre sent en aldrig: Det är aldrig för sent Magnus... :cool: Spännande att se! Quote
bato Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Det är aldrig för sent Magnus... :cool: Spännande att se! mera,mera meraaaa Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.