Jump to content

Kampanj på Musical Fidelity - slut


Recommended Posts

Kampanj på Musical Fidelity. Passa på att göra en god affär på nedanstående produkter. Först till kvarn!

Om jag skall vara lite sarkastisk och elak, kanske det kan behövas en kampanj på ett märke som jag aldrig tror letat sig ut till mässorna via sin distributör. Har även gällt Spendor. Synd på bra prylar.

Link to comment
Share on other sites

Om jag skall vara lite sarkastisk och elak, kanske det kan behövas en kampanj på ett märke som jag aldrig tror letat sig ut till mässorna via sin distributör. Har även gällt Spendor. Synd på bra prylar.

Jag kan bara hålla med. Man får lätt intrycket att MF skulle vara ett mindre bra märke vilket jag definitivt inte kan hålla med om. Har haft ett antal av deras produkter som alla hållit hög standard också i förhållande till priset. Förstår däremot inte mig på marknadsföringsstrategin. Man måste kunna lyssna för att köpa och man gärna se dem på mässor.Möjligen skulle man önska en dämpning i takten på nya modeller. Känns ibland som andrahandsvärdet sjunker onödigt snabbt pga detta.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Guest asimov66

Det värsta med MF förutom mässavsaknad är väl att de alltid säger att nu har vi gjort denna saken mycket bättre än vår förra sak. hela tiden. Det känns som de drar ner värdet på sina egna prylar vid nylansering av samma sak fast Version 1-8. Inte kul om man sitter med V2 och v3 lanseras som en mycket bättre än V2an. MF spottar ut nya saker hela tiden med vilket sänker priset på andrahanssakerna med vilket är dåligt för säljarna men bra för köparna.

Sitter själv med MF och det är riktigt bra produkter.

Ursäkta om detta är OT. Min baktanke är "slå till på prissänkningarna som kommer ske på V3 då v8 är på G. Det är riktigt bra saker" (så har jag rättfärdigat mitt post lite :black: )

Link to comment
Share on other sites

Förstår däremot inte mig på marknadsföringsstrategin. Man måste kunna lyssna för att köpa och man gärna se dem på mässor.

Calm

Såvitt jag kan förstå så är det Classic Design i Tingsryd som inte vill förflytta sig utanför 50-skyltarna. MF är mycket respekterat här i Nordamerika och dom spelas på mässorna, så det lär inte vara en global strategi att gömma sig för publiken. Detta gäller även Spendor som Classic Design är agent för, om jag minns rätt.

Skulle vara kul att höra OJCO syn på det hela. Är jag ute och cyklar eller är det en tanke bakom som jag inte förstått?

Link to comment
Share on other sites

Den kampanjen dog fort när lite kritik kom upp.

Det var definitivt inte meningen att racka ner på MF som märke. Tycker att det är ett utomordentligt märke som förtjänar ett bättre utfall och försäljning i Sverige. Det finns förmodligen andra märken som inte håller samma höga klass, men som pga marknadsföring säljer bättre.

Kan inte någon handlare ta tag i mässdeltagandet det tror jag alla skulle tjäna på!?

En av i mitt tycke främsta recensenter Michael Fremer i Stereophile har sedan ett antal år kört med sin MF KW som referens och det är nog ingen slump. Michael är en musikmänniska av stora mått och dessutom en vinylfantast.

Det är bara att lyckönska dem som gör en bra affär genom att slå till i kampanjen, ni kommer säkert inte att ångra er.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Kampanjen tog inte bort pga vad som har skrivit i tråden. Vi skulle bara köra den över helgen.

Det är dock intressant att läsa vad köparna tycker om produkterna.

Det hade också varit intressant att läsa vad säljaren tycker om inläggen. Jag kan bara understryka vad Calm säger. MF har utmärkta produkter, så det har inget med missnöje över dem att göra. Kan man tänka sig att de visas upp på Arken 2008? Likaså Spendor?

Link to comment
Share on other sites

Jag har ägt 4 st olika MF produkter, håller med att dom är otroligt väldjudande och framförallt prisvärda..Konstigt att en sådan bra produkt får så lite uppmärksamhet som antagligen till största delen beror på agenten för produkterna, visar aldrig upp sina produkter..Antagligen kan sämre produkter sälja mer beroende på mer engaemang från andra agenter..synd..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...