Jump to content

En lycklig man får ett par Acapella hem till sig.

Guest patrikcaesar

Recommended Posts

Guest patrikcaesar

Acapellauppe.jpg

Klockan har blivit klart över 01.00 på lördag natt och jag har hjälpt en kompis att få hem ett par Acapella High Violon hem till sig.

Lasse köpte dem av Robert på Audio Concept till ett fantastiskt pris.

Den där butiken är ju något utöver det vanliga utan tvekan.

De är proffsiga och trevliga och sätter ribban för hur en butik skall vara.

Tillbaka till Lasse och hans lycka.

Guest patrikcaesar

Acapellauppe1.jpg

Lasse säger med ett leende på läpparna att äntligen har han fått tag i sin drömhögtalare.

TV;n säger

"Vem är det, då?"

-"Det är frågan"

Jo det är Acapella High Violon! :mm:

Guest patrikcaesar

LasseMter.jpg

LasseMter1.jpg

Det mäts och flyttas så att högtalarna står lika långt ifrån väggarna.

Lasse är dyngsur av svett efter att vi släpat upp dessa bestarna till Lasse och hans bättre hälft på andra våningen.

Hon blir glad över deras vackra utseende.

Jag sitter och dricker en kopp kaffe och käkar en macka som Lasse gjort till mig eftersom jag körde i 130 ner från Stockholm och inte hann pausa.

Kan inte annat än att hålla med henne.

Detta är en vacker högtalare.

Guest patrikcaesar

Acapellauppe2.jpg

Nu sätter Lasse på sin Kuzma och Violetta och jag sitter förväntasfullt i varsin fåtölj och kan knappt bärja oss.

Violon har en klang som är fantastisk och jag gratulerar Lasse till hans köp och sätter mig i bilen på väg hem, somnar 04.00 med ett leende på läpparna, det är kul att hjälpa sina vänner.

Lycka till Lasse!

Det blir säkert fler som kommer att titta in och berätta för er om hans lyckade köp.

Patrik

Tack än en gång Patrick för all hjälp med att hämta högtalarna från stockholm. :)

Nu återstår det en massa tid för att hitta den optimala placeringen för acapellan, men det jobbet gör jag med glädje. :mm:

Efter ha hittat rätt placering så skall jag lyssna in mig ordentligt på karaktären på högtalaren innan jag börjar med en eventuell uppgradering av elektroniken.

Det är mycket jobb som återstår för att få till ljudet som man vill ha det.

Larkri!

Jag måste verkligen gratulera dig till ett fantastiskt kap!

Jag hade nöjet att avlyssna dessa skönheter nere hos Robert och Gunnar. Vilket ljud! Hade förväntat mig att de skulle låta kallt och hårt men vilken trevlig överraskning att höra en fulländat musikalisk högtalare med allt man kan önska sig.

Hade jag inte varit med bra högtalare försedd, hade jag garanterat slagit till. Designmässigt så är de fullständigt lysande med sin vackra pianolack och det metalliclackade hornet. Plasmadiskanten ger mig huvudbry hur denna kan vara konstruerad och ge en sådan renhet?

Än en gång grattis! Förstår att du njuter!!

Calm

Hej allihopa!

Tack för den fina responsen för högtalarna. :)

Förstärkaren jag använder är Einstein Audio´s första intergrerade förstärkare (The Amp) dom byggde på 90-talet.

Förstärkaren är på 60w transistor med inbyggd Riia-del och Mc-del. Jag tycker den låter mycket bra för pengarna, men jag får nog byta upp mig så att acapellorna får de strömresurser som krävs för att sjunga ut ordentligt.

Signalkablar och Högtalarekablar är Analysis plus silver oval, så dom får hänga med ett tag till trots att dom är i kortaste laget. Det som ligger närmast i uppgradering är en ny puppa till Kuzman, och lutar åt en Benz LP som jag skall lyssna på hos Audionet på onsdag. :mm:

Guest patrikcaesar
Grattis Lasse till en riktig kanonhögtalare! :mm:

Vad är det för förstärkare?

Det ser ut som Morgan Freeman och jag gissar på filmen se7en ?

Jag var för upptagen med att bära upp de där högtalarna, de är inga lätta högtalare precis. :dead:

Hornet på toppen var också tungt, mycket tyngre än vad man förväntade sig.

TV:n slogs av så fort högtalarna stod på plats, dvs efter ett initialt mätande och flyttande.

Patrik

Vad är det för förstärkare som speglas i Acapella i denna bild?

Inte Se7en, där har du ju Braddan och Gwyneth utan det är Along Came a Spider och blondinen på bilden är Monica Potter :)

Snyggt! Du har förstås rätt, det var Braddan och Gwyneth i bilscenen på slutet. My bad.

Men Morgan Freeman var rätt iaf :blush

Grattis larkri!

Nu är du till baka till horn igen. Trevligt värre. När jag var i Stockholm på mässan så lyssnade jag på dessa högtalare. De låter mycket bra och det var bättre ljud än det var i MBL anläggningen. Ser fram emot en lysningssession om det går bra. Det är skönt att köpa inspelade högtalare så det blir bra ljud direkt. Det är ju en lång inspelningstid om de hade varit nya.

Ha det.

Hallå Göran

He he.. har man en förkärlek för horn så sitter det i kroppen för alltid verkar det som. ;) Jag ringer dig snart.

Igår var det lyssningssession hemma hoa Audionet, så jag kommer med lite lyssningsintryck senare.

Men jag kan redan nu säga att man har fått en bra uppfattning om Acapellans prestanda som gav mycket mersmak. :cool: